PDA

View Full Version : GIBSON 1956 LES PAUL GOLD T voor E24995.00 !!!!!??



Rutger
16 januari 2003, 10:27
Welke leipe gast heeft dat geld voor een plank?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-01-16 12:05 ]</font>

Fluffy
16 januari 2003, 11:00
iemand die heeeeeeeel veeeeel geld heeft, en ze ubergeil vind

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fluffy op 2003-01-16 11:10 ]</font>

Rutger
16 januari 2003, 11:07
Ja, maar heb je het ervoor over?

Stel, je hebt het geld, zou je dan gelijk de telefoon pakken om hem in huis te halen?

Fluffy
16 januari 2003, 11:09
ik niet, er zijn veeeeeel betere gitaren :grin:

Fluffy
16 januari 2003, 11:10
maar voor een verzamelaar als hij uit het genoemde jaar komt

skabouter
16 januari 2003, 13:16
ja, voor de echte kenner en liefhebber enzo, die heritage van mark (dacht ik) kost ook een vermogen....

maar tis wel heel stoer zo`n gitaar op je kamer....

Rutger
16 januari 2003, 13:24
Hm, vlg mij moet je gitaar dan wel een god voor je zijn als je dat eraan uitgeeft.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je hele verzameling dat waard zou kunnen zijn. Maar een gitaar op zich, dat zou mij teveel kosten al had ik het geld ervoor.

wat jullie?

FragDaddy
16 januari 2003, 13:37
er zijn heel veel mensen die zonder blikken of blozen dit bedrag, of nog meer, op tafel leggen om een nieuwe auto te kopen. terwijl ze ook een auto van 1000 euro hadden kunnen kopen.

dat wordt wel geaccepteerd, maar als iemand een keer een flink bedragje wilt betalen voor een historische gitaar (denk historische auto) dan wordt dat niet geaccepteerd.. vreemd he.

en trouwens dit is nog niet eens zo duur. een les paul uit 1959 (de bursts) kosten zo meer dan 200.000 euro, als je al iemand kunt vinden die hem verkoopt.

er zijn echt wel mensen die een gitaar kopen die wat meer kost dan de gemiddelde squirer of epiphone!

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 14:02
maar dan heb je geen gitaar. Dan heb je een aandeel in het bedrijf.
Een PRS Dragon koop je ook niet om op te spelen, maar je wacht een aantal jaar tot 'ie 5x de prijs die jij er voor hebt betaald waard is en dan hou je 'm nog ff of doe je 'm weg

Rutger
16 januari 2003, 14:40
Ja, net als je jaguar die je alleen op je vrije zaterdag op loopt te poetsen, om hem daarna even uit te laten op de Scheveningse boulevard en hem dan netjes terug in de garage te zetten. Is toch zonde.

tri-sonic
16 januari 2003, 21:33
Denken jullie niet dat er mensen zijn die een lp precies zo maken als een '59 en er vet veel geld voor gaan vragen? Of kan dit echt niet? Het lijkt me dat je hier snel mee opgelicht wordt als je ziet wat ze waard zijn...

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 21:35
je kunt het serienummer enzo wel laten checken. Echt dure gitaren zijn bij verzamelaars denk ik wel bekend. Misschien is er wel een soort database, net als bij diamanten

sash
16 januari 2003, 21:39
Er is idd een database, bij Gibson zelf. Elke gitaar staat daar geregistreerd. Elke fabrikant heeft dat. Ik wilde weten wat voor lak m'n LP had, gibson gemailed en binnen een dag had ik de info die ik wilde.

gerrekat
16 januari 2003, 21:40
Nou, een LP uit zo'n is echt iets heel bijzonders.

je kan wel zeggen je kan veel beter gitaren kopen, maar dat is puur een kwestie van smaak, Ik ben ook geen LP man, maar dat het een van de beste designs ooit is kan niemand betwisten, en toendertijd werden ze met veel zorg gemaakt.

Ik heb en GIBSON V uit 1958 (KORINA) zien gaan voor $ 75.000 en die was behoorlijk afgeragd, dus zo'n gekke prijs vind ik het niet.

Al zou ik het zelf nooit van mijn leven voor wat voor gitaar dan ook neerleggen.
Mijn grens ligt ergens rond de 3.000 EURO en dan moet het echt heel mooi zijn hoor!

Luca P
16 januari 2003, 23:14
Ik had hem bijna gekocht. Net €10,- te kort!

Gretsch White Penguin! Uit eind '50.
Dat is de Holy Grail voor verzamelaars.
Die zijn effies duurder dan de Les Pauls uit die tijd.
Eigenlijk de Gibson Modern, maar die is nog nooit ergens gezien. Behalve op de orginele ontwerptekeningen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-01-16 23:17 ]</font>

Wouter J
16 januari 2003, 23:29
Voor dat geld had ik een gibson Custom shop gitaaar besteld.

Een Les Paul Junior met de kop van een firebird, een fender achtige brug (door de body stringing dus) Een Paf humbucker en in silverburst afgewerkt.

(Overigens, dit is ook de manier waarop mijn Nieuwste gitaar is gemaakt ^_^)

Marc Oblivian
17 januari 2003, 10:18
Op 2003-01-16 13:16, schreef skabouter:
ja, voor de echte kenner en liefhebber enzo, die heritage van mark (dacht ik) kost ook een vermogen....

maar tis wel heel stoer zo`n gitaar op je kamer....


Haha! Welnee! Dat is dan de Heritage van iemand anders: die van mij was 1200E tweedehands..wel mazzel gehad natuurlijk, maar Gibsons (ook de "gewone") zijn nog een stukkie duurder.
Ik vind die Gibs van bijna 25000 E heel erg mooi, het heeft ook wel wat dat ie gesleten is..mooi doorleefd, anders zou je nog bang worden om erop te spelen :wink:
En inderdaad: mensen gooien ook zo 30000 of meer neer voor een auto, waarbij bedacht moet worden dat een auto meestal zo'n beetje de slechtste investering is die je kan doen....
Met andere woorden: ik zou hem zo kopen, maar zou er ook op gaan spelen...en of dat dan weer mag van de verzekering??? :grin:

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 17:52
een auto is geen investering, tenzij het een hele oude oldtimer is

AR155
19 januari 2003, 12:13
Op 2003-01-16 10:27, schreef Rutger:
Welke leipe gast heeft dat geld voor een plank?


De vraag is welke leipe gast vraagd dat geld voor deze gitaar,waarschijnlijk die Brit american,bla bla,traders.
voor zo een gitaar in originele en goede staat betaal je 10 tot 12000 dollars

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2003-01-16 12:05 ]</font>