PDA

View Full Version : New amp day: Dual Recto + Bogner 212 (pr0n inside)



andoni
7 juli 2007, 15:41
Jawel mensen, vanmorgen mijn bestelde Dubbele Anusfrituurder en Bogner 2x12 Oversized kast gaan halen. Lekker bakje herrie dat hier uitkomt.

Ik ben nog teveel met de instellingen aan het spelen om een uitgebreide review te kunnen geven, maar ik kan jullie nu al zeggen dat ik gewoon een heerlijk geluidje is dat ik als rockgitarist gewoon in mijn arsenaal wilde hebben, en dat ik me geweldig vermaak met deze dingen.
Mijn oude Marshall DSL100 hou ik, die wil ik trouwens nog eens horen op de Bogner kast. De reden is dat de Recto zalig is voor stevige rock en lompe scheur, zich minder op zijn gemak voelt als het echt clean of clean met een randje moet zijn. Ik blijf ook de EL34 bite van de Marshall leuk vinden voor lead werk.

Anyway, hier zijn de Kwalitatief Uitermate Teleurstellende foto's:
http://farm2.static.flickr.com/1235/747565210_0290639b18_b_d.jpg


http://farm2.static.flickr.com/1182/747565218_9fd8432442_b_d.jpg


http://farm2.static.flickr.com/1004/747565220_a324cecc3f_b_d.jpg


http://farm2.static.flickr.com/1372/747565232_03793008c0_b_d.jpg

andoni
7 juli 2007, 15:42
http://farm2.static.flickr.com/1401/747565240_2c8fb6d5ed_b_d.jpg


http://farm2.static.flickr.com/1183/747565242_550768915c_b_d.jpg


En dit was mijn oude set:
http://farm1.static.flickr.com/66/203111674_51b4851934_b_d.jpg

Lexvandoef
7 juli 2007, 15:45
Vet, gefeliciteerd. Je ouwe set was al niet mis, maar deze is nog veel vetter. :rockon:

BLOK182
7 juli 2007, 15:52
Sodeju, wat een bestelling heb jij geplaatst:-) Mooie set, daar krijg je de bekende rock- en metalsounds prima uit! En het staat prachtig, die traanplaat op een Bognerkast!

new deep
7 juli 2007, 16:02
coole set!

andoni
7 juli 2007, 16:06
Ondertussen heb ik wel een vraagje aan de Recto kenners en/of techneuten.
Ik gebruik geen effecten in de FX loop dus die staat op bypassed. Daardoor doet de output knop niks en moet je dus je volume regelen met de master volumes van elk kanaal.
Nu vroeg ik me af of het een goed idee is om de FX loop niet meer te bypassen en de output knop wat dicht te draaien. Zo zakt het volume en kunnen de kanaal-master volumes omhoog.
Zou dit tot toonverlies leiden, gaat dit niet veel uitmaken, of zou dit een simpele truuk zijn om de eindtrap wat harder te doen zweten zonder dat ik de ramen uit de vensters knal?

Rwin
7 juli 2007, 17:22
Er is alleen een theoritisch verschil in geluid met de fxloop op helemaal bypassed, en "niet aan". Ik hoor geen verschil en volgens mij is het verschil ook alleen dat ie dan niet door die potmeter loopt.

Zet hem op FT SW (footswitch), en dan kan je op de footswitch bepalen of de fxloop aan of uit moet, in dat geval heb je dus ook je master volume die je kan gebruiken.
Inderdaad, dan kan je dus de eindtrap "harder", of juist "zachter" zetten en de individuele kanalen ook apart regelen.

Dit is sowieso handig als je ergens in ahoy staat te spelen (dan staat de master eerder op 12 uur) en daarna in het plaatselijke jeugd-honk (dan staat de master op 9 uur), maar dan hoef je niet de individuele kanalen weer op elkaar af te stemmen.

Edit: Gefeliciteerd!! Vette setup, welkom in de rectifier-wereld :)

ieme
7 juli 2007, 17:25
is goeie combi, de onderdelen heb ik hier ook staan... maar gebruik mijn bogner 212 momenteel met de shiva head

Rwin
7 juli 2007, 17:28
Heb je trouwens een handleiding erbij gekregen? anders staat ie hier:

handleiding Dual/Triple Rectifier 3channel (http://www.mesaboogie.com/manuals/3chRecto.pdf)

daar staan ook veel helpful hints in, ( en een dosis humor :) maar niet zoveel als bij een line6 product)

BV:
HELPFUL HINTS:
1.) The Rear Panel CHANNEL SELECT rotary switch must be set to FOOTSWITCH for the Footswitch to select either channels or
features.
2.) The OUTPUT Control works only when the FX LOOP is activated. Switch out of the Loop Bypass position on the Loop Assign
Rotary Control to any of the other 5 positions.
3.) The SOLO Control is activated when the Footswitch is connected to the FOOTSWITCH jack on the Rear Panel and the FX LOOP
is activated. When the footswitch is not connected the SOLO Control will have no effect on the volume level.
4.) When the FX LOOP is activated it is normal to hear the volume drop a bit. Use the SEND Level Control on the Rear Panel even
if no processor is patched in to bring the volume level back up to approximately unity gain.

a darker shade of grey
7 juli 2007, 17:29
Wauw! Mooie set!!!

Mag ik vragen wat die cab jou heeft gekost? Want dat is me een mooi ding!

andoni
7 juli 2007, 18:19
Wauw! Mooie set!!!

Mag ik vragen wat die cab jou heeft gekost? Want dat is me een mooi ding!
De Bogner cab heb ik 780 euro betaald. Veel geld voor een 2x12, maar ik vond hem zelfs stukken beter dan de Mesa 4x12 Oversized Recto kast, die meer dan 1000 euro kost. Zeker de moeite vind ik dus.

Het enige nadeel is het lederen handvat boven op de cab. Dat is nogal dik, en de pootjes van mijn Recto zijn nogal kort, waardoor de head nu wat wankel staat op de cab aangezien ze maar steunt op 2 pootjes en dat handvat.

Ik denk dat ik wat houten latjes als draagplatform voor de Recto ertussen ga proppen.

Iceman
7 juli 2007, 18:27
Mooi ding, heb dezelfde gehad.

Ik had de effectloop aanstaan en gebruikte die extra knop als master, ook makkelijker om thuis op zachter volume te krijgen.

Kanaal 3 is wat strakker dan kanaal 2 voor slagpartijen, probeer ze uit zou ik zeggen.
Persoonlijk vond ik vintage wat mooier en gebalanceerder dan modern. Modern is harder, maar teveel laag en hoog. Vintage zal beter door het bandgeluid komen.

Ook leuk, maar geheel op eigen risico; ik had de 6L6 buizen op de stand "EL34" staan. Daardoor krijgen de buizen meer op hun donder en klinken ze beter. Wel de de 'Rectifier' stand kiezen ipv 'silicon', anders is het iets te veel van het goede. Staat een heel verhaal over op Eurotubes.

http://www.eurotubes.com/euro-n.htm

Bij het stukje- KT88's in a Dual Rectifier??

Ik heb het bij 3 verschillende recto's zo'n 2 jaar gedaan.

Dude
7 juli 2007, 23:59
heb zo'n hekel aan lui met zulke mooie spullen....

andoni
8 juli 2007, 16:04
Snel even een clipje opgenomen. Wel met de ingebouwde microfoon van de laptop, die op een zetel enkele meters voor de speakerkast ligt. Hierdoor zit er teveel laag in het geluid, ook een vreemde echo, en klinkt het wat dunnetjes. Maar om een idee te krijgen:

http://wilma.vub.ac.be/~alombide/DualRectoBognerTest_Vintage.mp3

Gespeeld op kanaal 2, Vintage mode, Bold setting (full power), en Tube Rectifier. Master volume staat op mijn gebruikelijk thuis-speel-volume en ik stond gestemd in D# (standaard).

Deze setting lijkt me tot nu toe het leukste voor redelijk heavy rock/metal ritmegitaar. De modern setting is erg leuk voor bruut gebeuk, maar kan soms erg agressief klinken bij hogere noten met veel presence. Bij chugga chugga houden dus in modern mode.
Kanaal 3 heb ik ook op Vintage mode staan maar de eq zo geconfigureerd dat leads lang sustainen en een wat wah-achtig karakter hebben. Maar daar heb ik nog wat tweak werk aan.
Het clean kan echt clean en is zeker bruikbaar en met wat tweaken zelfs best mooi (alleen wat bassig), maar kom, dit is een Recto, who cares :)

JorikDekkers
8 juli 2007, 16:18
christus te paard wat een dik geluid. Vraag me wel af hoe goed dit door de mix zal prikken, maar als ik je goed begrijp staat de master nu laag? dan trekt het nog wel bij...

Dit is ook echt geweldig voor black sabbath, judas priest, iron maiden!

DarknessAwaits
8 juli 2007, 16:40
Gefeliciteerd he! Dat is nogal een setje :).

andoni
8 juli 2007, 16:42
christus te paard wat een dik geluid. Vraag me wel af hoe goed dit door de mix zal prikken, maar als ik je goed begrijp staat de master nu laag? dan trekt het nog wel bij...

Dit is ook echt geweldig voor black sabbath, judas priest, iron maiden!
Het is ook die micro die het wat boomy doet klinken. In het echt zijn de bassen minder overdreven en klinkt het wat minder scooped, hoewel de mids niet erg hoog staan. Het kan best zijn dat die omhoog moeten in bandverband, maar ik vermoed dat dit wel zal meevallen door de dikte en aanwezigheid van het geluid. Op hoger volume wordt de gain minder korrelig en dan kan de presence ook omhoog zonder dat het storend wordt, dat wil ook al helpen.

Nocki
8 juli 2007, 16:57
leuke set! gefeliciteerd!

Veekeren
8 juli 2007, 17:48
Shit ik moet ook echt aan de Rectifier zeg... Als slag gitarist moet ik voor een dikke, brute basis zorgen, wat is er dan beter dan dit vraag ik me af :D

Iceman
8 juli 2007, 19:26
Het is ook die micro die het wat boomy doet klinken. In het echt zijn de bassen minder overdreven en klinkt het wat minder scooped, hoewel de mids niet erg hoog staan. Het kan best zijn dat die omhoog moeten in bandverband, maar ik vermoed dat dit wel zal meevallen door de dikte en aanwezigheid van het geluid. Op hoger volume wordt de gain minder korrelig en dan kan de presence ook omhoog zonder dat het storend wordt, dat wil ook al helpen.

Op hoog volume wordt de korrel juist korreliger, wat ik juist weer mooi vind.
Live zal je meer mid in moeten draaien.

Op basis van de ingebouwde laptopmike kan de luisteraar geen oordeel vellen, maar al je elementen (gitaar, versterker en cab) zijn top.

InternEd
8 juli 2007, 19:35
Het enige nadeel is het lederen handvat boven op de cab. Dat is nogal dik, en de pootjes van mijn Recto zijn nogal kort, waardoor de head nu wat wankel staat op de cab aangezien ze maar steunt op 2 pootjes en dat handvat.

Ik denk dat ik wat houten latjes als draagplatform voor de Recto ertussen ga proppen.
Neem dan een mooie plank, die netjes afgerond is aan de hoeken, met in het midden een uitsparing voor het hadvat en maak die zwart. En dan daar je amp op. Dan blijft het tenminste ook een mooie set ;)

Squier4ever
8 juli 2007, 20:32
damn nais sounds bro!

Dude
9 juli 2007, 10:47
Damn wat een geluid... en dat over zo'n crappy microfoontje !

volgens mij is alles dat je speelt wel riffjes en lickjes uit bekende nummers of niet.. roep eens wat, anders zit ik me weer heel de dag op te vreten over welke nummers dat nou zijn haha

andoni
9 juli 2007, 14:29
Damn wat een geluid... en dat over zo'n crappy microfoontje !

volgens mij is alles dat je speelt wel riffjes en lickjes uit bekende nummers of niet.. roep eens wat, anders zit ik me weer heel de dag op te vreten over welke nummers dat nou zijn haha
Hehe, het zijn wat dingetjes die zomaar in me op kwamen.
Het eerste riffje komt uit die cover-medley van Metallica, Mercyful Fate denk ik. Geen idee van wie het origineel komt :p
2e riffje is wat geinspireerd door Take This Oath van Killswitch Engage, maar klopt totaal niet omdat ik niet in Drop C stond.
Laatste was zomaar wat dat in me opkwam tijdens het uittesten van de versterker, geen idee als het ergens op lijkt.
Ik speel af en toe nummers na (zelfs niet, alleen de riffs die ik vet vind), en maanden later vergeet ik weer hoe ze gaan, maar blijft er wel iets van hangen, dus verkracht ik al die riffs in mijn hoofd maar :)

Die Vintage mode op de Recto vind ik leuk omdat ik zonder al te veel problemen kan overgaan van een meer classic metal geluidje naar een heavier chugga chugga geluid.