PDA

View Full Version : preamp en Xpression



Bram78
7 juli 2007, 14:56
Beste mensen,
Het volgende is mijn probleem:
Ik heb een Line6 Flextone HD, onlangs een rocktron xpression gekocht en de rocktron Gainiac II is onderweg voor het heftige scheurwerk.
(daarnaast een racktuner en noisegate)
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de preamp van de line6 te bypassen en de gainiac te gebruiken op de eindtrap van de line6, in combinatie met de xpression en andere spullen?
Of moet ik toch maar aan een losse eindtrap gaan denken? :???:

Thanx!

Magic Bean
7 juli 2007, 21:51
Een seriele opstelling maken van Gainiac - Noisegate - Expression ==> Loop Return van de Flextone. Met een AB-box kan je dan kiezen tussen de ingangen van de flextone en de rocktron.
Ik zou zelf kijken naar een lekkere buizeneindtrap (*ahum*zie sig*ahum*). Dat geeft toch een voller geluid dan de eindtrap van je flextone.

Bram78
8 juli 2007, 10:20
Dus een Boss A/B switch (die blauwe) moet in dat geval volstaan?
Enne... Wat wil je voor die eindtrap hebben? Als ik het goed heb is dat die 1he eindtrap???

Groetjes Bram

Magic Bean
8 juli 2007, 18:16
Ja, zo'n switch is prima.
Je hebt PM...

Bram78
11 juli 2007, 15:55
Hehe, de preamp is binnen! :satisfie:
Nu zit er op dit moment het volgende in mijn rackje:

Behringer racktuner: output (sound en main) input 1&2
Boss NS-50 noisesupressor: output L&R, input L&R, guitar out&in
Rocktron Xpression: input L&R,output L&R
Rocktron Gainiac II: output

Dussss.....

Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit zo goed mogelijk kan aansluiten op de eindtrap van mijn flextone HD...

Het zou fijn zijn als die tuner buiten het signaalpad blijft maar alleen wat 'aftapt' van 1 van de apparaten.

Heeft iemand een briljant idee om dit aan te sluiten?

Groetjes Bram

dml
11 juli 2007, 21:46
Vreemd, je koopt allerlei spullen maar je weet niet hoe je het moet aansluiten.

Anyway, als ik jou was zou ik de Noise Supressor verkopen, in de Xpression zit namelijk al een hele goede noise gate, wellicht beter dan de Boss en dat scheelt al weer een extra schakel in je signaalketen.

Luister eerst eens of en hoeveel de tuner van je signaal snoept.
Ik zou het als volgt aansluiten:

Gitaar > Tuner input 1
Tuner output > Gainiac input
Gainiac output > Xpression input Left/Mono
---Xpression output Left > Flextone FX-return Left
---Xpression output Right > Flextone FX-return Right

Overigens ga ik er hierbij van uit dat je een Flextone XL hebt, dus een stereo combo. Zo niet, dan kun je het als volgt aansluiten:

Gitaar > Gainiac input
Gainiac output > Xpression input Left/Mono
Xpression output Left > Flextone FX-return
Xpression output Right > Tuner input 1.

Op deze manier hou je de tuner buiten je signaalketen. Let er dan wel op dat je de Xpression op MONO hebt staan en dat je een aparte preset maakt om stil te kunnen stemmen.

Bram78
13 juli 2007, 18:48
Hoi DML,
Op zich snap ik dat je het vreemd noemt, ik wil wel even uitleggen waarom ik sommige dingen niet onder de knie heb.
Ik heb altijd redelijk puur gespeeld: gitaar> versterker, that's it. Soms wat effecten en dan hoefde ik me slechts druk te maken om geld, want mijn gitaartechnicus zorgde wel voor de afwerking in de zin van aansluiten, routen, enz.
Welnu: het rackgebeuren is voor zowel mijn gitaartechnicus (klinkt chique maar dat valt mee...) als voor mij nieuw.
Ik weet wel wat ik zoek, vandaar ook mijn aanschaffen, en snap de basisprincipes ook wel maar er zijn altijd mensen die er meer vanaf weten, vandaar mijn post.
Komt bij dat ik een aantal dingen heb geprobeerd die dus blijkbaar ook logisch zijn gezien de comments maar uiteindelijk blijkt dus dat de fx-loop van een flextone HD niet lekker combineert met analoog signaal.
Met andere woorden: de zoektocht naar een betere oplossing in de vorm van een poweramp is begonnen.

Toch bedankt voor je advies!

Groetjes Bram

Bram78
16 juli 2007, 17:56
Beste mensen,

Nog een aantal vraagjes:
Kent iemand de Rocktron velocity 250? En wat zijn de ervaringen daarmee?
Volgende vraag: Heeft iemand ooit gewerkt met krimpkous om verschillende soorten kabels tot 1 geheel te 'krimpen'? Ik vraag me af of het flexibel genoeg is om fatsoenlijk op te rollen?!?
Laatste vraag: ik heb een peavey 5150 head (eerlijk is eerlijk, was ooit een combo...) en vraag me, na een paar comments over de fx-loop van die versterker, af of er een mogelijkheid is om die te verbeteren? Echt de laatste vraag: is de return van zo'n amp wel acceptabel?

Vriendelijke groet,

Bram