PDA

View Full Version : 500 euro te spenderen....



rigor mortis 99
7 juli 2007, 13:36
hallo,

ik speel 3 jaar acoustische gitaar en ik ben van plan om deze maand een elektrische te kopen... ik had aan zoon 500 euro gedacht, om toch iets te hebben dat op iets trekt.

muziekstijlen: Radiohead, muse, pumpkins, killers, red hot chili Peppers, arctic monkeys, Bloc party, The bravery

ik ben al eens gaan luisteren naar guitarshop: gitaar van ongeveer 250 euro bood hij een fender (200euro) aan of een yamaha (250 euro) en fenderversterker van 250 euro ongeveer.

na veel gelezen te hebben op de forums hier zie ik dat de ibanez veel terugkeert als het gaat om de eerste aankoop, zijn deze dan beter dan de fenders, en yamahas in die prijsklasse?

voor mij mag het ook 2ehands zijn als ik beter voor mijn geld kan krijgen waarom niet.

nu een paar vraagjes: ik ken er voorlopig niet zoveel van

wat heb ik nodig van spoelen... 2 dubbele met 1 enkel in midden
of enkele links en in het midden en rechts een dubbele
of gewoon 2 dubbele en geen in het midden.

en dan voor versterker welke merken zijn aan te raden in deze prijsklasse?
en die yamaha gitaren schijnen goed te zijn beter dan de fenders, enkel de naam is niet zo geheerd bij gitaristen blijkbaar, klopt dat? mensen met ervaring?

mvg Frederik

Blend
7 juli 2007, 13:56
Gibson schijnt ook goeie gitaren te maken :chicken:

dude, kijk hier eerst eens rond voordat je zo'n vraag stelt, dit is de afgelopen maand al honderd keer voorbij gekomen!

treblemaster
7 juli 2007, 13:58
Tja, een eerste gitaar is altijd lastig. vaak kom je er pas ind e loop van jaren achter welke gitaar echt bij je past. Zelf ben ik een voorstander van een tweede hands gitaar als je eerste gitaar. Dan heb je voor relatief weinig geld toch een goede gitaar (je kunt altijd iemand meevragen die er verstand van heeft).

wat is beter? Ik denk niet dat er veel zinnigs over te zeggen valt. Je hebt hele goeie mexicaanse of Japanse Fenders voor weinig geld (mij Japanse telecaster was rond de 430 euro....nog in het gulden tijdperk, dat wel ;)). Je hebt er ook mindere tussen zitten. Voor andere merken (epiphone, ibanez) geld hetzelfde. het verschil is bij die merken vooral persoonlijk: wat vind je en fijne gitaar, welke speelt lekker, welke klinkt goed? Zoals al zovaak gezegd, het blijft een kwestie van veel gitaren voelen, uitproberen etc.

rigor mortis 99
7 juli 2007, 13:59
ben al meer dan een week aant rondkijken opt forum, revieuws ant lezen. heb echt al es rondgekeken.

maar ieder geval is dan net iets anders , de één speelt graag mettal, de ander rock... beinvloed toch allemaal de keuze

en van yamaha heb ik echt niet veel gevonden..

Nevaratoiel
7 juli 2007, 14:02
Je kunt denk ik het beste langs een winkel gaan en een en het ander uitproberen, aangezien je al gitaar kunt spelen. Dan voel je gelijk wat voor jou het best aanvoelt.

Spitfire
7 juli 2007, 15:01
Je kunt denk ik het beste langs een winkel gaan en een en het ander uitproberen, aangezien je al gitaar kunt spelen. Dan voel je gelijk wat voor jou het best aanvoelt.

Inderdaad, omdat je al gitaar speelt is het makkelijker om te voelen/horen wat goed is. Kijk naar op wat voor gitaren de genoemde bands spelen en probeer die modellen uit.

ieme
7 juli 2007, 15:33
orgineel topic, hier waren der nog geen 500 van

Outrage
7 juli 2007, 15:38
Geef eens precies door welke gitaren en effecten de winkelier van the guitarshop je heeft aangeraden? Yamaha levert doorgaans veel kwaliteit voor niet te veel geld. Ik denk dat je best uitkijkt naar een gitaar met in elke geval een humbucker (2 spoelen) in de brugpositie.

rigor mortis 99
7 juli 2007, 18:11
ben vandaag al eens weest spelen met het één en het ander. wel in een andere winkel, ik denk idd dat het zeker één met een humbucker zal worden in de brugpositie en 2 enkele spoelen op de andere posities.

wat ik precies aangeboden kreeg in guitarshop , wel dat weet ik niet precies meer, da was enkele weken geleden dak es binnensprong, zal nog es moeten passeren.

maar ik denk ondertussen wel dat ik een 2ehands gitaar zal zoeken (als ik iets vind op internet dat me aanstaat)yamaha of fender , en een nieuwe versterker (fender),

ibanez es ook nog nie uitgesloten als gitaar, maar die hebbek nog nie bespeeld.

allesinds bedankt voor de reacties, want weten ook wel dat er zo al heel veel gepasseerd zijn