PDA

View Full Version : adobe audition vraag



B_2_the_a
7 juli 2007, 03:00
Hey Volk,
ik begin nu beetje met opnemen hier in mijn kamer..
mijn setup:

pc
adobe audition
propellerhead reason 3.0 (met e-mu xboard 25)
line 6 toneport ux1

ik wil nu met opnemen alles door mijn boxen horen, alles door mijn toneport is geen probleem maar ik wil standaard gewoon alles door mijn boxen horen (haat koptelefoons)...
Misschien zelfs direct door mijn boxen en door mijn toneport!


Is dit mogelijk,
zo ja, hoe?


p.s. hoe ik het nu heb
backing tracks over mijn boxen
toneport signaal door mijn toneport

of alles door mijn toneport

M Kactus
7 juli 2007, 11:21
Hey Volk,
ik begin nu beetje met opnemen hier in mijn kamer..
mijn setup:

pc
adobe audition
propellerhead reason 3.0 (met e-mu xboard 25)
line 6 toneport ux1

ik wil nu met opnemen alles door mijn boxen horen, alles door mijn toneport is geen probleem maar ik wil standaard gewoon alles door mijn boxen horen (haat koptelefoons)...
Misschien zelfs direct door mijn boxen en door mijn toneport!


Is dit mogelijk,
zo ja, hoe?


p.s. hoe ik het nu heb
backing tracks over mijn boxen
toneport signaal door mijn toneport

of alles door mijn toneport

En alles door de toneport en je boxen op de toneport hangen ipv je koptelefoon ?

B_2_the_a
7 juli 2007, 13:38
neeh, want dan zit je weer met het geluid van de computer wat niet altijd door de toneport heen wil...

wat ik wel kan doen is het 2e kanaaal van mijn versterker ervoor gebruiken!!!

k zal er eens over nadenken

B_2_the_a
9 juli 2007, 01:37
verder geen ideeen hoe ik het instellingsmatig kan oplossen?

harrie-beton
9 juli 2007, 11:57
Is vrij makkelijk, schakel de eigen standaard geluidskaart uit in Windows en of vertel je pc (configuratie scherm) dat hij de line6 als standaard geluidskaart moet gebruiken. Alle geluiden horen dan uit de line6 te komen, daar sluit je dus je boxen op aan. Even in audition ook de geluidskaart als standaard kiezen in DEVICE SETUP. De line6 moet wel aanstaan voordat je windows start.

Andere optie is een goedkope mixer van Behringen en daar alles inprikken en een mix maken van de geluidskaart en de line6. Zo heb ik het aangesloten.

B_2_the_a
9 juli 2007, 12:07
moet ik alsnog die kabels halen :P
(jack naar tulp, 2x)

zucht :P

De Beer
9 juli 2007, 16:39
Is vrij makkelijk, schakel de eigen standaard geluidskaart uit in Windows en of vertel je pc (configuratie scherm) dat hij de line6 als standaard geluidskaart moet gebruiken. Alle geluiden horen dan uit de line6 te komen, daar sluit je dus je boxen op aan. Even in audition ook de geluidskaart als standaard kiezen in DEVICE SETUP. De line6 moet wel aanstaan voordat je windows start.Is idd 2 minuten werk werkt als een zonnetje.

B_2_the_a
9 juli 2007, 16:48
Ga het toch maar proberen,

binnenkort ga ik mijn setup beetje uitbreiden (betere monitoren dan mijn onkyo versterker met crap de suzette speakers, mixertje, degelijke micro)...
langzaamaan het goed doen ;)

B_2_the_a
17 juli 2007, 22:20
ben een stap verder,

hoor nu alles via me toneport door mijn boxen!
heb alleen een verkeerd kabeltje, heb 2x jack met 2x tulp, dacht namelijk dat het mono outputs waren, die line uitgangne...
die zijn dus stereo

dus donderdag ff snoertje omwisselen voor een goeie :) (stereo jack naar tulptulp)... handig dat het erbij staat in de handleiding...

en de volgende stap? behringer usb tafeltje, want draaien aan knoppen is vervelend met een muis :P

harrie-beton
18 juli 2007, 00:29
die tafeltjes zijn erg geschikt, ze hebben weinig ruis.
40 euro ben je ruim voorzien

De Beer
18 juli 2007, 02:02
heb alleen een verkeerd kabeltje, heb 2x jack met 2x tulp, dacht namelijk dat het mono outputs waren, die line uitgangne...
die zijn dus stereo

dus donderdag ff snoertje omwisselen voor een goeie :) (stereo jack naar tulptulp)... handig dat het erbij staat in de handleiding...
Bespaar je de moeite, het zijn geen 2 stereo uitgangen maar een linker en rechter geballanceerde (trs)jack output.
Die gebruiken de zelfde pluggen/chassis als stereo jack pluggen die je bv kent van koptelefoons. Maar het zijn "profesionele" monopluggen.(net als microfoon kabels maar dan met jack pluggen)

TRS=Tip/Ring/Sleeve
T=audio signaal
R=audio signaal uit fase
S=aarde

B_2_the_a
18 juli 2007, 11:37
die tafeltjes zijn erg geschikt, ze hebben weinig ruis.
40 euro ben je ruim voorzien

hoezo zouden ze ruizen? er komt geensignaal door heen?

B_2_the_a
18 juli 2007, 11:38
Bespaar je de moeite, het zijn geen 2 stereo uitgangen maar een linker en rechter geballanceerde (trs)jack output.
Die gebruiken de zelfde pluggen/chassis als stereo jack pluggen die je bv kent van koptelefoons. Maar het zijn "profesionele" monopluggen.(net als microfoon kabels maar dan met jack pluggen)

TRS=Tip/Righ/Sleeve
T=audio signaal
R=audio signaal uit fase
S=aarde


waarom hoor ik dan alleen rechts? (uit beide speakers)

De Beer
18 juli 2007, 23:14
waarom hoor ik dan alleen rechts? (uit beide speakers)Dat is inderdaad appart, dan zou je inderdaad snel gaan denken aan een stereo Jack. Zou dan anders zijn als bij een UX2

Waarschijnlijk moet je in audition(ik gebruik het niet) links/rechts naar de stereo outup "patchen"(software matig) waarschijnlijk heb je nu rechts naar beide outputs 9 (al zijnde mono 1 en mono2) gestuurd.
Ik weet dat dit in Nuendo(dat ik gebruik) ook zou kunnen, daar zit het in de device setup, en is best effe lastig om te doorgronden.

Mischien heb je inderdaad wel gelijk en heb je 2 outputs!!!, vreemd dat er dan links/rechts bij staat. bij de UX2 en de KB37 staat *Stereo Line Outputs via balanced 1/4-inch* en bij de ux1 *Stereo Line Outputs via 1/4-inch*
Vreemd.

Probeer het eens voorzichtig met een koptelefoon en de output heel zacht??

B_2_the_a
19 juli 2007, 04:00
na wat kloten met presets werkt het nu allemaal chill!!!
lag aan mijn instellingen

alleen kan ik met winamp niets meer regelen qua volume.... maar adobe audition werkt perfect, daar is die pc voor