PDA

View Full Version : F akkoord



madahu7
6 juli 2007, 21:08
Ik krijg bij het F akkoord de c en f op de eerste fred met 1 vinger maar niet helder. Nu zag ik op inet iemand de F spelen met wijs en middel op de c en F en dan de rest op de andere twee noten. Nu gaat deze mij ook ook makkelijker af alleen vraag ik me af of dit een goede greep/houding is.

chubbyfan
6 juli 2007, 21:14
Ik krijg bij het F akkoord de c en f op de eerste fred met 1 vinger maar niet helder. Nu zag ik op inet iemand de F spelen met wijs en middel op de c en F en dan de rest op de andere twee noten. Nu gaat deze mij ook ook makkelijker af alleen vraag ik me af of dit een goede greep/houding is.
nee, dan mis je straks een vinger met barreeakkoorden,je moet gewoon je wijsvinger over de hele hals leggen,of alleen je wijsvinger op de b en e snaar
en je duim op de bovenste e snaar maar dat vind ik zelf zo krampachtig maar er zijn er genoeg die zo spelen

Wickerman
6 juli 2007, 22:10
Ik stel voor dat je hem als barré leert spelen. Een E-greep 1 fret opschuiven (en daar natuurlijk je wijsvinger voor leggen, het toffe aan barré's :p). Klinkt voller dan de 'basis-greep' en het helpt je later bij je barré's.

madahu7
6 juli 2007, 22:15
ok merci ik zal m dus toch op de moeilijke manier moeten leren ;)


Haha, nou laat ik die barre's nog maar even voor wat ze zijn. Ik speel net 3 weken en ik heb al moeite met de F en de A6, E6.

Wickerman
6 juli 2007, 22:18
Moeilijk ? Na 2 weken kan je 'm. En dan kan je ALLE barré's met de grondtoon op de E-snaar, je moet alleen nog weten welke waar wordt gespeeld et voila.

-=JEROEN=-
7 juli 2007, 10:51
barré akkoorden
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80687

het F akkoord
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81744

Roebbeke
7 juli 2007, 18:14
Jep, even oefenen (week of 2-3) en dan kan je het wel. En als je barré kan ben je toch al een heel stuk verder in je gitaarspel.

appyhaan
7 juli 2007, 19:44
Toch ook wel de F leren zoals je hem eerst deed. Half barre pakken. Je zult zien dat je in heel veel liedjes nooit echt volledige barre akkoorden speelt. Vaak gedeeltes ervan. Zoals bijvoorbeeld die F. Daar komt bij dat je er ook heel mooi een Fmaj7 van kunt maken. Natuurlijk kan het geen kwaad alle barre grepen te leren.