PDA

View Full Version : (SAT PRO)brug raakt gitaar



de_bink
6 juli 2007, 20:44
rare titel, i know :p

Mijn Ibanez SA 120 heeft een SAT PRO tremelo (kijk ff op google als je dit niet kent), ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Maar sinds ik mijn snaren heb vervangen, op een hele slechte manier, vooral de dikke E-snaar, die half vast, met 200 wikkelingen vast zit :seriousf: .(ik weet wel hoe ik snaren moet vervangen, nu altans) heb ik een irritant probleempje:

als ik mijn gitaar down-tune naar Eb of lager, kantelt de brug, en komt uiteindelijk tegen de gitaar zelf aan, en als ik mijn dikke E-snaar aansla hoor ik irritant ratel, metaal achtig geluid, volgens mij is dit de brug die vibreert en dit geluid maakt door tegen de gitaar aan te komen.

ik denk om naar een gitaarshop te gaan , om te kijken wat ze er aan kunnen doen, maar als jullie sugesties hebben .....
ik dacht zelf dat als ik er een setje nieuwe snaren op zet dat ik het niet meer heb, maar eigenlijk is de spanning die op de brug staat niet anders vanwege mijn slecht vervangen snaaren , want hij blijft ook gewoon goed in stemming enzo :???:

ps: ik heb, toen ik nog goede snaren had ook ge downtuned, naar drop-C(?) (bullet for my valentine) en ik had geen problemen (ik heb niet gekeken of de brug ook kantelde)

oh en sorry voor mijn nederlands , ik woon al bijna 6 jaar in portugal dus ik kan niet meer zo goed nederlands :satisfie:

DarknessAwaits
6 juli 2007, 20:53
Je hebt dus een zwevende trem. Zodra je de spanning (=stemming) gaat aanpassen heeft dat invloed op de stand van je tremelo. Stem je lager gaat de spanning omlaag en je trem naar achter.

Wil je hier geen last van hebben moet je de tremelo vastzetten.

de_bink
6 juli 2007, 21:02
oh ok .... dus kan ik mijn tremelo ook niet gebruiken, is opzich geen probleem ik gebruik alleen mijn trem voor een paar satriani/steve vai nummers....hoe zet ik mijn trem vast dan? en is dit dan ook definitief?
alvast bedankt

ps: hoe kan het dan dat sommige bands in een hele lage tuning staan en toch hun trem gebruiken? zoals KoRn bijvoorbeeld , kan dat alleen met floyd rose ?(sorry ik hou me niet zo bezig met hoe een gitaar werkt etc... meer met het spelen :satisfie: )

marter544
6 juli 2007, 21:07
Die bands stellen hun zwevende tremolo's af op de lagere spanning van de snaren. Als zij terug zouden gaan stemmen naar E zonder de trem af te stellen, zou die ook helemaal naar voren worden gedrukt.