PDA

View Full Version : In ear system c.q. thuis spelen met koptelefoon



groovieguitarguus
6 juli 2007, 19:43
Op dit moment ben ik in de situatie dat thuis NIET versterkt kan worden gespeeld (woon tijdelijk op een flat).
Nu heb ik de recording out van mijn Mesa Triaxis via een mengpaneel...
Klinkt redelijk... Clean is erg HiFi en Oversturing niet mooi rond.
Hoe kan ik dit op een acceptabel c.q. goed resultaat krijgen...
Een Speaker simulator er tussen plaatsen?
Een Power Soak (of hoe zo iets ook heet) tussen mijn eindtrap???

Thanks... Guus

boss
6 juli 2007, 20:05
Misschien eens een H&K Redbox ertussen zetten?
Die heeft de funktie van cabsim aan boord, dat geeft het misschien net dat beetje meer "gevoel". En ik zou er een klein gamlpje opzetten voor het ruimtelijke.

ieme
6 juli 2007, 22:31
als je toch op een flatje zit en t mag geen herrie maken zou ik je een line 6 pod aanraden, zelf heb ik voor in de flat een vox brian may transistor combo, zo'n kleine witte...

Arts
6 juli 2007, 23:03
kzou het niet weten....









maar ik heet wel guus :):P

Chiel
7 juli 2007, 03:06
Tech21 Trademark 10. Echt helemaal te gek om op een laag volume lekker te kunnen gassen.

MSNL
7 juli 2007, 03:32
Hoi,

Zit met hetzlfde probleem: kan ook geen lawaai maken thuis.
Daarnaast speel ik met de band ook In-ear heb gebruik ik daar ook geen speakers.
Ik gebruik buizen (voor- en eind)versterkers die ik naar een Palmer PDI-03 stuur. Dit is een powersoak en speaker simulator.
Het 'echte' speakergeluid zoals je op het podium hoort krijg je niet, maar het geluid dat je op het podium hoort is meestal ook niet hetzelfde als wat er uit de PA komt.
Ik ben heel tevreden met de Palmers, het klinkt veel opener dan een speaker en ik weet zeker dat het geluid dat ik terughoor via mijn in-ears ook het geluid is wat uit de PA komt.

groet

MSNL

Daemon
7 juli 2007, 12:47
MSNL's tip voor die palmer is een prima suggestie.
Wat ik zelf doe als ik hiero niet meer hard kan gaan met m'n speaker, oftewel: 's avonds als de buurtjes gaan slapen. Gewoon oefenen over m'n pod xt life ingeplugged op pc en dan weer koptelefoon opdoen. Je kunt er prima geluid uithalen om mee te oefenen. Voor thuis stil oefenen vind ik dit zelf een super optie. Maybe ook 't overwegen waard.

TimmU
8 juli 2007, 18:34
Doe ik nu heel nuchter als ik vraag waarom je niet gewoon een koptelefoon in je mengpaneel plugt, en de volumes van de speakers dan dichtdraait , en die van je headphone openzet?