PDA

View Full Version : Fender Vintage 57'



Evil-Payasos
6 juli 2007, 17:36
Die kleun surf green is dat mooi in het echt?! (nu amp verhaal niet doorgaat, moet het maar een gitaar worden, haha :p )

En heeft iemand ervaring met de american vintage 57' stratocaster? En weet iemand waar je die het goedkoopste kan halen? (Music store?)

En hoe anders is hij in vergelijking met de american deluxe, en de american standard? En is hij dus de meerprijs waardig? Wil er cleane blues, dirty blues en funk mee spelen.

Ik ga ze alle 3 testen als ik terug kom van vakantie, het gaat me nu even om: De mening van het forum,

Greetzzz

Badman
6 juli 2007, 18:01
Heb zelf de 2-tone-sunburst... speelt als een droom... vederlicht, V-shape nek, snel fretbord, ... en dan de '57-'62 PU's: ideaal voor rock/blues, klinken heel helder. Je moet wel de 3way PU-switch gewoon worden, of vervangen door de 5-kit. Je zal er geen spijt van hebben, je kan hem echt niet vergelijken met een standaard.

Evil-Payasos
6 juli 2007, 18:03
Oke, kan je hem wel vergelijken met de deluxe?

Badman
6 juli 2007, 18:07
Heb nog nooit op een deluxe gespeeld. De '57-'62's hebben wel een speciaal karakter dus er zal wel een duidelijk verschil zijn, testen die boel :). Ik moet toch wel nog eens herhalen dat het een helder klinkende strat is: rock en funk klinken er schitterend op, een echte bluesmachine vind ik hem net niet...

Evil-Payasos
6 juli 2007, 18:09
hmm...Ik denk dat ik toch meer waarde hecht aan de cleans:D

Badman
6 juli 2007, 18:11
Goedkoopst is idd musictore, je vind hem nergens anders onder de 1500 euro vermoed ik.

Eko
6 juli 2007, 22:18
Als je de verschillen niet weet , wat moet je er dan mee? Het verschil zit hem niet in een retrokleur maar in de specificaties. Als je niet houdt van nitrolakken, vintagefrets , dikke V-halzen en het echte ouderwetse singlecoil geluid , vergeet het dan maar.
De verschillen zijn te vinden op Fender.com. Kijk voor een goed vergelijk eens bij Kees Dee in Amersfoort. Ik zou het idioot vinden om een gitaar onbespeeld in Duitsland te kopen met het risico dat hij niet goed is i.p.v. een adres dichterbij te vinden waar je service kunt krijgen voor een strakke prijs.

ieme
6 juli 2007, 22:37
testen is weten, niet op kleur uitzoeken, gewoon welke t lekkerste klinkt en speelt!

Evil-Payasos
7 juli 2007, 08:15
Ik heb toch ook erbij gezet dat ik ze ga testen? Maar dan ga ik lekker naar music store en zet ik ze alle drie naast elkaar, met de kennis dat ze daar het goedkoopst zij, dus dat als ik ze wil kopen, ik dat het beste meteen daar kan doen

DarknessAwaits
7 juli 2007, 11:20
Dus omdat je nu een paar honderd euro tekort komt voor een droomversterker koop je liever een gitaar waar je eigenlijk niets vanaf weet. Ik vind het een beetje raar hoor, maar als jij dat wilt mag het natuurlijk.

Evil-Payasos
7 juli 2007, 17:37
nee, het is meer dan een paar 100 euro, kijik het plan was dat mijn pa al mijn geld zou verdubbelen, zodat ik iets duurs kan kopen, alleen komt het er nu op neer dat ik (2x350) 700 euro tekort kom, en voor een 15 jarige is dat verdomt veel geld. En heb ik een heel klein kamertje, en geen ruimte voor 3 (redelijk grote) amps

vandaar, en die vintage is ook waarschijnlijk veel te duur gegrepen! Moet denk ik tussen de standard en de deluxe denken, tenzij me pa heel erg vrijgevig wordt