PDA

View Full Version : Nu weet ik het helemaal niet meer...



Innieminnie
6 juli 2007, 16:30
:???: :???:

Hulp gezocht! :p

Ik wil elektrische gitaar leren spelen en had al een modelletje in gedachten nl de ibanez art100, een artist serie dus(wel niet de semi of hollow body gitaren). Ik vind ze van vorm heel erg mooi, heb ze in een muziekwinkel gehoord en qua prijs kwaliteit vond ik ze ook enorm meevallen. Bovendien is het mijn bedoeling om enkel thuis gewoon te spelen en om vooral rock(placebo, the cranberries ed) te spelen.
Nu ik naar drie verschillende muziekwinkels geweest ben, weet ik het niet allemaal zo goed meer... Misschien kunnen jullie even je oordeel geven?

Winkel 1: heel vriendelijke jongen, legde alles goed uit, zei dat mijn keuze nl ibanez art100 gecombineerd met een roland 20x versterker een goede keuze was. Gitaar koste 350 euro, versterker 185 euro en ja, zei hij, als ik alles bij hem kocht, dan wilde hij er nog wel iets van de prijs doen. Ze geven er ook groepsles elektrische gitaar nl 10 euro per uur, van september tot mei elke week 1 uur les. Indien ik al mijn materiaal bij hem kocht, dan was het 8 euro per uur per week. Bij het buiten gaan: goede indruk achter gelaten.

Winkel 2: vriendelijke man, gewone mensen leek me zo. Hij had in de winkel geen ibanez staan, wel corr of cort of zoiets(zou ook door ibanez gemaakt zijn, maar beter van prijs). Maar kon ibanez wel bestellen.(en ik wil echt ibanez ipv cort of dat merk). Dezelfde gitaar was 308 euro, versterker dezelfde was 159 euro. Ook hij wilde zeker iets van de prijs doen+morgen en overmorgen opendeur dus nog korting op versterkers. Geen groepsles maar individueel nl 20 euro per uur, kon zelf kiezen wanneer en hoe, kon ook eigen nummers die je wilde leren spelen inbrengen. Ook goeie indruk. Maar vond het raar dat ze geen ibanez in de winkel hadden...

Winkel 3: was ik vorig jaar al een keer geweest en toen probeerde ze me een andere versterker dan ik wilde aan te smeren nl line6, zal niet slecht zijn, maar aangezien ik thuis gewoon wil spelen moet dat nu ook geen super sterke zijn... Enfin, ook deze keer bij mijn vraag naar een roland versterker nl de 20X hadden ze zoiets van: das een plastiek geluid. En als je dan 20 watt neemt, kun je beter de 30 watt nemen(snap t wel niet). Ze probeerden ook de howatt 40watt te verkopen aan mij...Ibanez art series hadden ze niet meer. Was hij blijkbaar ook niet voor te vinden. Liet mij de ibanez SA260 zien. Een paars/blauwe. Ook een hele mooie, al zat die iets boven mijn budget(in de zin van, je moet ergens een grans trekken) nl hij kostte 386 euro. En de man zei dat deze veel meer mogelijkheden had dan de artist serie. Al vond ik ze misschien net iets te kaal klinken? k weet t eigenlijk niet goed, een artist serie klinkt iets meer pop/rock, iets warmer en deze klonk misschien toch iets meer metal? Van uiterlijk precies wel een mooie gitaar, maar ik weet niet wat jullie ervan denken? Enfin, de man zei dat de prijzen in de winkel ook de gewone prijzen waren en dat de korting er al af was! Indien ik alles samen kocht kon het misschien wel zijn dat er nog een klein beetje af ging, maar t kwam me niet al te sympathiek over... Ik denk dat ik bij de laatste winkel toch al niet ga kopen, had er niet zo n goed gevoel over;..

Nu, wat is jullie mening over dit alles? K ben nog maar een groentje en ik wil geen kat in een zak kopen... :seriousf:
Kunnen jullie me helpen?

johns
6 juli 2007, 16:43
Koop wat je wilde hebben bij winkel 1. Dan maar een paar 10tjes duurder.

Cort door Ibanez gebouwd? Ik meen dat de fabrieken waar Cort gebouwd wordt ook de Ibanez modellen (korea) bouwt. Maakt verder niet uit. Maar niet elke windel doet Ibanez natuurlijk :)

Innieminnie
6 juli 2007, 16:46
Ja, in winkel 1 en 2 had ik een veel beter gevoel dat winkel 3, daar kwam ik buiten en dacht ik echt: now way dat ik hier een gitaar koop! :p

Waarom zou jij in winkel 1 kopen? Misschien een stomme vraag...

Lenweë Míriel
6 juli 2007, 19:45
Meest waarschijnelijke verklaring daarvoor is, omdat ze 'm daar hebben en die gitaar je beviel. Iedere gitaar is anders. Dus omdat deze beviel zegt niet dat die andere ook bevalt ook al is het hetzelfde model.
Zelf zou ik nog wat verder kijken dan alleen die Ibanez.
Als ik het goed heb is het een beetje een les paul achtige gitaar dus wellicht dat je ook een epiphone zou kunnen proberen of wellicht andere les paul kopieën. Gewoon om er zekere van te zijn dat je de juiste gitaar te pakken hebt en ook omdat er eigenlijk niks lekker is dan lekker een middagje, of wellicht meer, gearshoppen.
Neem desnoods een een bekende van je mee die al een tijdje gitaar speelt, want sommige verkopers lullen ook maar wat en ook al spreken ze de waarheid dan is iemand anders die het ook even kan proberen en zijn mening er op los kan laten niet verkeerd.

succes met shoppen

Squier4ever
6 juli 2007, 20:04
individueel lessen is veeeeeeel relaxter. je bent dan niet afhankelijk van het tempo van je groep, maar van je eigen tempo.

ik zeg: kopen bij winkel 1 en gaan lessen bij winkel 2

kopen bij winkel 1 omdat die daar niet meer besteld hoeft te worden en (als je een kennis meeneemt) je kunt het ding keuren zonder m te hoeven kopen.

WILLEM.FZR
6 juli 2007, 20:28
Volkomen eens met Squier4ever ,persoonlijk advies is belangrijk je moet er vooral geen nare bijsmaak aan over houden .
Door de jaren heen heb ik gemerkt dat de gitaren verkopers er vooral voor hun zelf staan.
Ikzelf vind dat ik altijd vriendelijk en correct geholpen wordt bij city music in Alphen aan de Rijn en die barsten van de Ibanez-sen.

http://www.citymusic.nl/

Te ver ? Dan winkel 1 kopen winkel 2 lessen en jezelf de tijd gunnen te proberen,de gitaar staat er volgende week ook nog wel.

johns
6 juli 2007, 20:58
Meest waarschijnelijke verklaring daarvoor is, omdat ze 'm daar hebben en die gitaar je beviel. Iedere gitaar is anders. Dus omdat deze beviel zegt niet dat die andere ook bevalt ook al is het hetzelfde model.

Dat was inderdaad mijn motivatie.

Megadeth_
6 juli 2007, 22:03
:???: :???:

:was ik vorig jaar al een keer geweest en toen probeerde ze me een andere versterker dan ik wilde aan te smeren nl line6

Line6 spider3>Roland Cube.

Squier4ever
6 juli 2007, 22:31
Line6 spider3>Roland Cube.

dat is idd niet waar!

ieme
6 juli 2007, 22:36
gewoon doen, te gek, vet heftig, cool relaxt!

EuroCinema
6 juli 2007, 22:44
De Ibanez die je leuk vindt kopen bij winkel 1 en op je gemak een goeie leraar zoeken die bij je past (er zijn er genoeg die niet aan winkels verbonden zijn). Als je weet dat je een gitaar wilt, hoef je niet meer verder te zoeken. Dat is de liefde! :cheerup: