PDA

View Full Version : Vraag over kwaliteit snoeren gitaarsignaal



the sure thing
6 juli 2007, 15:56
Ik ben een true bypass switchbox aan het maken, waarmee ik 2 pedaaltjes kan true bypassen. Het solderen van de 3PDT switches gaat mij goed af, maar ik vroeg mij wel het volgende af:

Ik soldeer de binnenkant ook met George L kabels. Is dat eigenlijk wel nodig? Het signaal loopt door de kern van de George L kabel, en dat is datgene wat voornamelijk gesoldeerd dient te worden. De aarde/ground is de mantel van de George L kabel en fungeert dus alleen als "aarde". Bepaalt die ook mede de kwaliteit van de kabel? Oftewel: als ik IN mijn switchbox alle aarde met elkaar vervbindt met kut-snoertjes, maakt dat dan uit voor mijn gitaarsignaal? Aarde is er of is er niet en de bescherming van een mantel hoeft t ook niet te hebben, dat doet mijn switchbox wel.

heinz3110
6 juli 2007, 16:33
De lengte van dat soort verbindingskabelstukkies is te kort om invloed te hebben op het geluid..Ik zou me der niet druk om maken. Je zou het zelfs nog met tweelingsnoer oid kunnen doen.

Ik koop meestal een metertje videokabel (blauw) bij de lokale electronicaboer, maar met een metalen kastje en zo'n schakeling lijkt het mij dat datzelfs niet nodig is. :)