PDA

View Full Version : hoeveel vraagt een gitaarbouwer voor deze gitaar?



brunodb
6 juli 2007, 13:48
hoeveel zou het bij een gitaarbouwer kosten om dit te laten bouwen voor mezelf?

les paul, mahonie body met klankkamers met maple top. Soapbar, filtertron en PAF pickup. 1 master volume, en drie tone knobs met twee coil-split switches en een master kill- switch. strat style 5-standen schakelaar om alle drie de pickups plus de tussenstandjes te selecteren. lak is ge-aged. nek is ook mahonie met rosewood fretboard.brug is een floyd rose.


http://i118.photobucket.com/albums/o90/brunodb/mijndroomgitaar.jpg

a darker shade of grey
6 juli 2007, 13:52
Ik denk dat je voor deze het beste voor Warmoth kunt kiezen. Je vraagt namelijk nogal wat...

Ik denk dat je bij een (goede/professionele) gitaarbouwer al gauw 2500-3000 euro hiervoor kwijt bent.

Als je de onderdelen bij Warmoth bestelt en ze invoert en ze vervolgens door een mannetje in mekaar laat zetten denk ik dat je onder de 2000 euro kunt blijven.

Squier4ever
6 juli 2007, 14:49
wil je die serieus laten bouwen :o

Kim Wilson
6 juli 2007, 15:07
Dit ziet er idd niet uit, en lijkt me ook vrijwel onmogelijk bouwen, gezien de control cavities die je hierbij nodig hebt.

Als ik jou was, zou ik die f-gaten weghalen (of iig die onderste) en je pots en schakelaartjes even op de normale plaats neerzetten, samen met die pot bovenin. Op de plek van die pot bovenin kun je een rotary-switch plaatsen, die de strat switch vervangt.

DaveItUp
6 juli 2007, 15:21
Shit zeg!!!

Meadow
6 juli 2007, 15:31
OMG, vind dat ding is spuug lelijk!

joke
6 juli 2007, 15:32
afschuwlijk ding zeg!

Squier4ever
6 juli 2007, 15:35
wedden dat brunobd zit te lachen achter zijn scherm: "whahaha die sukkels trappen er in! " :D

Braindead
6 juli 2007, 15:41
What the fuck. Maar wel functioneel. ZOu ook even voor andere schakelaars kiezen. Misschien push pull poti en vari tone schakelaar?
Dan krijg je iets minder dat cock pit idee.

Zou me niks verbazen als dit een vrij gangbaar model is in Belgie, die je zo bij elke shop van de haak kunt nemen. :-)

Nellyrocks
6 juli 2007, 15:51
Zou me niks verbazen als dit een vrij gangbaar model is in Belgie, die je zo bij elke shop van de haak kunt nemen. :-)

ja, daarom wil ie hem ook laten bouwen, omdat het zo gangbaar is. :satisfie:

pupanus1
6 juli 2007, 15:55
haha dit is toch niet serieus?

Wat een afzichtelijk ding zeg

Rocketman
6 juli 2007, 16:06
volgens mij kun je r met een beetje moeite ook nog wel een strat pickupje tussen wurmen. Dan wordt de gitaar tenminste een beetje multifunctioneel.

Wickerman
6 juli 2007, 16:10
Zou me niks verbazen als dit een vrij gangbaar model is in Belgie, die je zo bij elke shop van de haak kunt nemen. :-)

Fout, fout, 'k wil m'n nationaliteit late veranderen ;)

Neenee, volgens mij is ie niet serieus.

supahfuzz
6 juli 2007, 16:21
jezus mensen, wat een gel*l over lelijk... en al is het een geintje van dhr Bruno, wat dan nog, Ik vind het wel stoer zoiets kompleet afwijkends. Ik hoop dat ie em echt laat maken... Nee, ik hoop dat ik dit ding voor hem mag maken :hippie:

Maurice_732
6 juli 2007, 16:26
Ik vind hem wel mooi (zal wel de enige zijn)

Rocketman
6 juli 2007, 16:45
wie kan deze maken ?

http://img261.imageshack.us/img261/2193/lespauleg1.jpg (http://imageshack.us)
By Rocketman2007 (http://profile.imageshack.us/user/Rocketman2007) at 2007-07-06

Roro92
6 juli 2007, 16:47
Hoeveel elementen heb je daar in gepropt? Holy monkey!

Rocketman
6 juli 2007, 16:50
gewoon 7 :rockon:

Orgasmocaster
6 juli 2007, 16:55
ja, hij neemt de pis...

en nogmaals, volgens mij is een hollow body niet stabiel genoeg voor n FR.
en dan ook nog een control cavity achter de brug....

jonesd
6 juli 2007, 17:27
hoeveel zou het bij een gitaarbouwer kosten om dit te laten bouwen voor mezelf?

les paul, mahonie body met klankkamers met maple top. Soapbar, filtertron en PAF pickup. 1 master volume, en drie tone knobs met twee coil-split switches en een master kill- switch. strat style 5-standen schakelaar om alle drie de pickups plus de tussenstandjes te selecteren. lak is ge-aged. nek is ook mahonie met rosewood fretboard.brug is een floyd rose.


http://i118.photobucket.com/albums/o90/brunodb/mijndroomgitaar.jpg

Los van de elementen, de floyd, de tone-knobs, de switches, de f-gaten, de 5-standenschakelaar en de relic vind ik hem best mooi.

fred dons
6 juli 2007, 17:28
Ik moest onlangs een kahler trem voor iemand op een macaferri gitaar zetten (en dat is goed gelukt) dus deze gitaar kan heus wel een floyd aan hoor

renier
6 juli 2007, 17:45
jesus, wat een ellende.

ik denk dat elke zichzelf respecterende bouwer je met een stuk mahonie voor je bakkes mept als je met deze vraag aan komt zetten..

the horror! ik peuter nog liever tussen mijn tandvlees met een gloeiende soldeerbout dan dat ik ooit 1 toon op zo'n gedrocht zou spelen.

Kim Wilson
6 juli 2007, 17:46
jesus, wat een ellende.

ik denk dat elke zichzelf respecterende bouwer je met een stuk mahonie voor je bakkes mept als je met deze vraag aan komt zetten..

the horror! ik peuter nog liever tussen mijn tandvlees met een gloeiende soldeerbout dan dat ik ooit 1 toon op zo'n gedrocht zou spelen.
Je vindt hem dus niet zo mooi?

Roro92
6 juli 2007, 17:50
Los van de elementen, de floyd, de tone-knobs, de switches, de f-gaten, de 5-standenschakelaar en de relic vind ik hem best mooi.


Is dat niet vrijwel de hele gitaar dan lol?!

TMKXL
6 juli 2007, 17:54
Is dat niet vrijwel de hele gitaar dan lol?!

Dat is de grap.

Squier4ever
6 juli 2007, 18:13
whahaha al 3 pagina's vol met mensen die denken dat de TS dit meent :D

brunodb
6 juli 2007, 18:54
ik meen dit weldegelijk. Ik vind het echt mooi zo en alle geluiden waar ik van hou zitten erin op die manier. kan best zijn dat enkele dingen herdacht dienen te worden uit technische overwegingen.

en je zou idd die switches naast de toonknoppen kunnen weglaten door push-pulls, maar ik vind het net mooi zo.

ooit laat ik mij deze gitaar bouwen. no doubt.

en dan heb ik mijn unieke gitaar. dat zovelen ze lelijk vinden, vind ik eigenlijk best leuk. ik vind ze eigenwijs en echt mooi.

Sjel
6 juli 2007, 19:05
Hoi Bruno, even laten weten dat niet alle Belgen deze smaak hebben, want ik vind het eerlijk gezegd ook niet om aan te zien. ;-)

Maar dat was je vraag niet.
Die pots en switches krijg je nooit via de f-gaten (zo gebeurt het bij hollowbodies) op de locatie waar jij ze wil (of je moet wel hééééél lange en dunne vingers hebben). Je moet al met een dekseltje achterop je body gaan werken, en da's dan weer niet zo vanzelfsprekend bij een hollow.

Een goeie gitaarbouwer zal hier wel raad mee weten, maar ik zou toch overwegen om die knoppen naar ergens anders te verplaatsen...

zjanke
6 juli 2007, 20:19
gaat naar mijn sig

En bedankt he! :cheerup:

EuroCinema
6 juli 2007, 22:48
Volgens mij heb je zo heel veel sounds ongeveer, maar geen ene echt helemaal goed & lekker. Wel eens aan de guts van een Variax 6 in een andere body gedacht?

InternEd
6 juli 2007, 22:55
Of de guts van een Variax in een Variax body?

G.G.
6 juli 2007, 23:43
4 pagina's over hoe lelijk ie is. Ik vind hem ook niet om aan te zien, maar dat was niet je vraag in de eerste post.

Neem eens contact op met Sander de Gier, of Voxhumana, of misschien zelfs warmoth.

Ik denk dat je minimaal op €2000 uitkomt, gezien de carve, hollowbody, sunburst, de drie pups.

Misschien is die toko in azie een goeie oplossing. Atlas ofzo? Vraag eens aan Robo of aan Fred Dons.

Laat ze maar lullen, ik heb een PRS gebouwd met Floyd Rose en P90 elementen, en iedereen dacht dat ik :cheerup: was.

Rocketman
7 juli 2007, 01:50
iedereen dacht dat je cheerleader was ? :rockon:

G.G.
7 juli 2007, 09:33
iedereen dacht dat je cheerleader was ? :rockon:

Nee, knettergek.

DarknessAwaits
7 juli 2007, 11:25
Als ik jou was zou ik het toch wat inperken qua features. Er is namelijk niet zoiets als 1 gitaar die alles kan, tenminste dat heb ik gemerkt. Houd 'm wat simpeler dan heb je ook nog ruimte voor het esthetische aspect.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/KisekaeLP060607.jpg

Reigor
7 juli 2007, 11:28
Als ik jou was zou ik het toch wat inperken qua features. Er is namelijk niet zoiets als 1 gitaar die alles kan, tenminste dat heb ik gemerkt. Houd 'm wat simpeler dan heb je ook nog ruimte voor het esthetische aspect.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/KisekaeLP060607.jpg
Inderdaad, dit lijkt er meer op.

Orpheo
7 juli 2007, 18:15
Als ik jou was zou ik het toch wat inperken qua features. Er is namelijk niet zoiets als 1 gitaar die alles kan, tenminste dat heb ik gemerkt. Houd 'm wat simpeler dan heb je ook nog ruimte voor het esthetische aspect.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/KisekaeLP060607.jpg

ik krijg de foto niet open....

Maurice_732
7 juli 2007, 18:24
ik krijg de foto niet open....
Ik ook niet

ben ik nou de enige die m niet verschrikkelijk lelijk vind?!