PDA

View Full Version : The Boss z'n Metal Zone



steeph
23 november 2001, 17:36
Even een vraag voor de kenners.

Metal zone (BOSS) errug tof, vet apparaat, maar als ik m aanzet dan merk ik dat het volume zwaar onder het niveau van de rest van de band ligt...als het volume omhoog gedraaid wordt dan is het geluid niet goed meer te definieren. Het wordt dan gewoon een grote brij...

Wie heeft er tips (btw ik speel geen metal enzo)

Outshine
23 november 2001, 19:05
Wat voor plank en bak heb je?

Ik kan me voorstellen dat je die metalzone op een wat mindere amp aanlsuit t geluid een beetje kut wordt. Maar je kunt misschien het volume van je MT2 wat lager zetten en dan je versterker wat harder.

Oh ja, gooi je gain op je MT2 niet te ver open. Meer dan de helft kun je beter niet doen.

steeph
26 november 2001, 18:09
Finder Twin reverb uit '+-70 en een les paul studio.
MT lager, versterker hoger werkt niet goed, want dan is mn cleane geluid te hard, maar inder gain is natuurlijk een optie, maar ja dan gaat dat vette eraf.

Ik hoopte dat meer mensen hier last van hadden, maar waarschijnlijk moet ik gewoon meer tijd besteden aan mn knopjes...kut!

JV
26 november 2001, 18:14
probeer hem is via de effectenloop te zetten, misschien dat dat helpt

steeph
26 november 2001, 18:19
mmmmm...woensdag ff proberen.
thanx

SteavisSmokin
26 november 2001, 19:47
Hehe, effectsloop op een vintage twin? d8 ut niet! En daarnaast klinkt een od/distortion pedaal zo ie zo beter voor de preamp dan er achter en dat maakt zo ie zo niets uit met dat probleem wat je hebt want dat ligt aan het pedaal niet aan de versterker zo te horen. Wat voor muziek speel je eigenlijk?

steeph
27 november 2001, 10:32
Een beetje indierock-achtige muziek ala adorable, oude verve een beetje godmachine en hier en daar wat van dat diepere radiohead (niet van die springmuziek dus). Misschien zeggen die bands je niet zo veel, hoor ik van meer mensen...je moet er ook van houden...en dat doe ik. Die metalzone heb ik ook om er hier en daar een vet randje aan te geven.

En jij?...bluesie he...kheb een stukje gehoord op je website...klinkt leuk. Blues solootje etc zijn altijd leuk om te doen.

Outshine
27 november 2001, 11:08
Volgens mij had je dan beter een OD-1, OD-3, Turbo Overdrive of Blues Driver kunnen kopen.

Outshine
27 november 2001, 11:11
oh ja btw. Je gebruikt em zeker alleen met een batterijtje? Zo ja, koop dan ff een adapter. Dan gaat ie harder

steeph
27 november 2001, 11:46
kheb 6 pedaaltjes staan...batterijen zijn mij te duur...od zeg je...mmmm...kheb daarnaast nog een fet/mostortion van ibanez is ook wel erg vet en gebruik ik ook het meest, maar soms wil ik een beetje metal-achtig geluid creeeren om de muziek (we hebben een zanger met acc. gitaar en nog en gitarist die veel cleane lieve, diepe lijntjes speelt) wat meer body te geven en om ANGST IN TE BOEZEMEN!

Maar ja tis me nog niet echt gelukt om die mt live goed gedefinierd te krijgen. Op de cd (democd) klinkt wel weer goed...maar ja...ik ga maar weer verder denken.

Outshine
27 november 2001, 14:00
Tsja, ik denk dat die MT2 dan gewoon niet echt jouw smaak is. De MT2 is idd wel wat 'noisy' en soms wat ongedefinieerd. Maar ja, tis wel een hi-gain metal pedaal.

steeph
27 november 2001, 14:57
Misschien is dat t, maar ja waar haal je dan dat vette metal-achtige geluid vandaan...ach nou ja, bedankt voor de tips ieg

Ic3gl0vE
27 november 2001, 16:52
Danelectro Black Coffe Metaldistortion pedaal?
geen id hoor maar d'r stond bij dat 'ie voor metal is (zo ziet 'ie er in ieder geval niet uit)

Outshine
28 november 2001, 11:00
Zoom TriMetal misschien?

Gearhead
17 december 2001, 14:45
Schroef de mid tonen een beetje meer open. Dan snij je gemekkelijker door de sound van de groep heen. Mid frequencies zijn voor het menselijk oor het gemakkelijkst te horen.
de Gain terug shroeven geeft bij de MT2 toch nog steed s een vet geluid hoor, je kan het pedaal gewoon niet skinny laten klinken.

Ibanez2001
17 december 2001, 21:13
Ik heb zelf ook een Metalzone, en als ik heel eerlijk ben, vind ik het een baggerding. Komt ook een beetje doordat ik net een nieuwe Korg AX-100G heb, maar das heel wat anders natuurlijk... Wat ik gewoon jammer vind is dat je 2 metalzone's voor de prijs van 1 AX100G hebt. maar een Metalzone echt helemaal niks is vergeleken bij de AX100G. Kost een beetje voor te weing denk ik.

Nocki
28 december 2001, 15:50
hoi .

ik heb ook zo'n mt2 ding gehad en hij klonk wel leuk met een GE-7 van boss erachter dit is een equalizer met 7 schuifies voor de eq en een volume geval.
\meestal met een distortion is het beter de drive wat minder te doen dan klinkt het geheel binnen de band wat beter.
wat thuis in de huiskamer goed klinkit klinkt als bagger in de band. laat voorral ook je midden lekker open staan wat de bas doet al laag en de drums en zang meestal hoog dus jij heb je midden ndig om jezelf te kunnen horen.

succes.
Nocki
<><

anoniem
7 januari 2002, 11:08
Thanx mensen!!! Ik heb het een en ander uitgeprobeerd het dingen schijnen werkelijk te werken!

Steeph!

Azagthoth
7 januari 2002, 14:32
Misschien moet je eens een BOSS GE-7 equalizer ACHTER je metal zone zetten. Persoonlijk vind ik dat een verdubbelling van de kwaliteit. Je hebt ook een soort volume regulaar op je GE-7 zitten, dat kan misschien werken.

Prijs is geloof ik +/- 60 Euro ???

Azagthoth
7 januari 2002, 14:34
ah sorry, ik zag te laat dat er een 2e pagina was en iemand had al de zelfde suggestie gedaan...

F00L
18 januari 2002, 18:50
Zoom zuigt toch?

Sandman
19 januari 2002, 16:09
Op 2002-01-07 13:32, schreef Azagthoth:
Misschien moet je eens een BOSS GE-7 equalizer ACHTER je metal zone zetten. Persoonlijk vind ik dat een verdubbelling van de kwaliteit.

Maar hoe werkt dat dan, aangezien je dan 2 EQ's hebt? Moet je die van de mt2 dan op de middenstanden zetten, zodat je dan alle frequencies doorlaat naar de ge7, of juist allemaal op 100%? Wat is het effect van 2 EQ's?