PDA

View Full Version : verschil Marshall The Guv地or oude en nieuwe?



Rick trodat
6 juli 2007, 01:05
Zit er een groot verschil tussen de oude en de nieuwe versie. Op internet staat dat velen de oude boven de nieuwe kiezen, maarja dat doen er zovelen alleen maar omdat deze oud is. Maar is er ook daadwerkelijk een verschil.

De oude
http://home.hccnet.nl/t.buys/images/backline/guvnor2.jpg



de nieuwe
http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/MMA-PEDL-10025.JPG

Kim Wilson
6 juli 2007, 09:25
Ik zou de nieuwe kiezen, al was het maar om het geile uiterlijk. Verder heb ik met beide pedalen geen enkele ervaring, 'k zou niet eens weten wat voor effecten het zijn. :D

Paul Heetebrij
6 juli 2007, 09:42
Als ik het goed zie, heb je er op de nieuwe een knop bij: 'deep'.

Je kunt ze beter gaan proberen, en probeer dan ook vooral eens andere merken.
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik ben geen groot Marshall-fan en ik heb het idee dat je hier meer betaalt voor de naam dan voor de prestatie.

G.G.
6 juli 2007, 09:58
Heb de oude gehad, vond het helemaal niets. Maar dat kwam natuurlijk doordat ik niet van marshallssound hou. Is ak een tijd gekeden, maar kan me herinneren dat ik hem wat "koud" vond klinken.

jimihattricks
6 juli 2007, 10:29
de oude heb ik helaas nog nooit gehoord..

de nieuwe heb ik, sterker nog, hij staat op mn pedalboard..

het is een vrij donker gekleurd pedaal, en heeft veel toonregelingsopties (op het eerste gezicht).. als je echter aan de knopjes gaat draaien blijkt het verschil tussen 0 en 10 vrij subtiel.. je moet dus van de standaardvoicing houden, anders heb je er niet veel aan..

het pedaal was minder gainy dan ik had verwacht, en werkt dan ook het best voor een reeds (licht) oversturende buizenamp (op mijn Cube kan ik me herinneren, leek het overigens alsof ik op een wespennest had gemept)..

wat ik het leukste aan het pedaal vind is die deep-control: je kunt zo uit je 1x12 combootje een soort van 4x12 geluid krijgen; erg cool..

wat betreft marshall geluiden; ja, het pedaal komt in de buurt, maar alleen met een goeie buizenamp erachter (en tja, waarom dan niet meteen een marshall kopen :))..

voor een veelzijdige distortion zou ik elders kijken, want dit is een one-trick pony

iets anders: de knopjes zijn een fucking pain in the ass! allereerst zie je niet waar de streepjes staan, en ten tweede moet je wel een midget zijn om aan 1 knopje te draaien zonder de ernaast gelegen knopjes te bewegen (ik heb daarom een dwerg ingehuurd voor het live-werk)..

zelf is dit pedaal eigenlijk het eerste wat van mijn board gaat; ik wil het vervangen met een dikke overdrive (wsl MI Audio Blues Pro), omdat ik mijn distortion al uit mijn Fuzzwork Orange haal..

maar ik zal het pedaal nooit weg doen, als backup vind ik het zeker een podiumwaardig effect (maar zoals ik al zei, er zijn betere distortion opties in die prijsklasse)

cheers :hippie:

Rick trodat
6 juli 2007, 10:36
Oke bedankt voor de reacties, waar het bij mij vooral om ging was om die lange tonen te halen die Gary Moore doet. Hij schijnt dit pedaal ook te gebruiken. Ik was in de veronderstelling dat dit pedaal voor een enorm lange sustain kon zorgen. Klopt dit ?

jimihattricks
6 juli 2007, 10:45
daar zou ik persoonlijk iets anders voor gebruiken (compressor of zelfs een fuzz (niet in dit geval)), want die sustain ga je niet puur uit dit pedaal halen > pas als je hem voor een overdriven amp gooit gaat dat mss werken..

maar gary gebruikt natuurlijk gewoon ook een marshall.. en die gast kan voor de rest ook wel wat :)

Mitch
6 juli 2007, 10:51
Dat lange sustainen is gewoon op goed volume spelen en het juiste punt opzoeken t.o.v. de speakers zoda -ie tegen feedbacken aan staat, dan is dat geen probleem. Met pedalen moeilijk na te bootsen...

Rick trodat
6 juli 2007, 10:54
Vreemd dat mensen dit dan om het internet plaatsen. Maar goed ik weet genoeg. bedankt. Het pedaaltje doet dan toch niet waar ik op gehoopt had.

jimihattricks
6 juli 2007, 10:57
ik ken Gary's rig niet, maar het zou best zo kunnen zijn dat hij dat pedaal gebruikt voor dat nummer.. als dat al zo is, dan is het pedaal wsl slechts een klein onderdeel in de equation zeg maar

the sure thing
6 juli 2007, 12:07
Ik heb het oude Guv'nor pedaal een lange tijd gehad. E駭 instelling klonk prima en je komt redelijk in de buurt van Gary Moore. Maar: dan wel humbuckers in je gitaartje en een buizenversterker. Voor crunch kon ik het pedaal niet zinnig instellen. Ik vond het een te eenzijdig pedaal en heb m weggedaan.

farstreetblues
6 juli 2007, 16:32
Oke bedankt voor de reacties, waar het bij mij vooral om ging was om die lange tonen te halen die Gary Moore doet. Hij schijnt dit pedaal ook te gebruiken. Ik was in de veronderstelling dat dit pedaal voor een enorm lange sustain kon zorgen. Klopt dit ?


Hoi,

Gary gebruikt de guv'nor allang niet meer, alleen in de begin periodes van Still got the blues en de tournee's die daarna kwamen tot ongeveer 1993. Daarna is ie verder gegaan met Ibanez ts10. Aangezien hij regelmatig veranderd van pedalen blijft de tubescreamer er altijd wel in. Op het moment speelt ie op een nieuw pedalboard met ts-808, t-rex moller overdrive, t-rex mudhoney, ibanez CS-9, t-rex repeat.

Maar even terug naar de Guv'nor, heb hem dus ook gehad jaren terug gehad, vond hem prima.( Still got the blues-toontje zit er wil in)
Als je een liefhebber bent van marshallsound en je zoekt een goeie overdrive, dan komt het wel goed met deze.

the sure thing
6 juli 2007, 20:52
+1. Het pedaal staat er echter niet om bekend dat het "de sustain zo langer" maakt.... als dat je eis is, zal elk heftig overdrive pedaal voldoen.

Speeddemon
7 juli 2007, 12:03
Als je een liefhebber bent van marshallsound en je zoekt een goeie overdrive, dan komt het wel goed met deze.
+1.

Zie sig. :satisfie:

johnnyz
7 juli 2007, 12:58
http://members.jcom.home.ne.jp/shigege/shredmaster1.JPG

en deze? heeft iemand hier ervaringen mee?