PDA

View Full Version : opzoek naar een mic



JvD.
6 juli 2007, 00:07
Ik wil met twee mic’s opnemen. Eentje dicht op mijn amp en eentje verder weg.
Ik heb een shure sm57 niet iets naast mijn kone en voor wat meer kamer geluid zoek ik nog een microfoon. Dat moet dus eentje zijn die wat harder opneemt, die wat meer opvangt.

Ik heb geen fantoom voeding op mijn mixer. En zoek naar iets rond de honderd euro. Liever minder natuurlijk.

Alle suggesties zijn welkom!

X-Rated
6 juli 2007, 14:40
Men vindt dit een goede roommic voor een gitaaramp:

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/09874

Wij hebben er zelf ook een en ik ben er zelf best tevreden over. Wij gebruiken hem alleen voor closemicen. Hij kostte ons zo'n 100 euro.

JvD.
6 juli 2007, 14:53
Men vindt dit een goede roommic voor een gitaaramp:

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/09874

Wij hebben er zelf ook een en ik ben er zelf best tevreden over. Wij gebruiken hem alleen voor closemicen. Hij kostte ons zo'n 100 euro.

"The super-cardioid e 606 instrument microphone has been specially developed for miking guitar cabs face on and extremely close to the signal source. "

goede tip, ik ga eens kijken waar ik die kan kopen. anders nog tips? (misschien iets super bekends dat ik hem tweedehands kan vinden?)

X-Rated
6 juli 2007, 15:01
"The super-cardioid e 606 instrument microphone has been specially developed for miking guitar cabs face on and extremely close to the signal source. "

goede tip, ik ga eens kijken waar ik die kan kopen. anders nog tips? (misschien iets super bekends dat ik hem tweedehands kan vinden?)

Oh, hahaha nou bij mij is die pagina in het Duits en daar ben ik niet zo bar goed in ;)

Ik heb op andere plaatsen gelezen dat deze mic ook goed te gebruiken is al roommic.

Daemon
7 juli 2007, 17:37
Weet iemand of deze beter is voor gitaar cabs micen als de md 421?

Han S
8 juli 2007, 00:20
Het hangt helemaal af van wat voor geluid je wilt. Er zijn veel microfoons geschikt voor het opnemen van een gitaarcab en hoe wil je dat het bij de rest past. Daarbij kan een centimeter verschil in plaatsing al een heel ander geluid opleveren.

Als ik al een microfoon zou gebruiken op enige afstand van de speaker, samen met een andere die er vlak voor staat, zou dat een groot membraan condensator worden, maar ik doe dat niet meer. Het levert meestal een fasefout op en met een of twee mics vlak voor de speaker gaat het prima.

Meestal gebruik ik twee mics voor twee speakers en die gaan elk naar een eigen spoor, zodat ik later nog kan kiezen voor de een of de ander of en mix van beiden. Roommics zijn leuk, maar dan moet je ook een goed klinkende room hebben.

De MD421 is een prima microfoon, maar vrij duur, je moet het gewoon proberen wat je mooi vindt.

Daemon
8 juli 2007, 22:53
Thanks for the info ;)

guhlenn
9 juli 2007, 11:32
de AKG c414 doet het heel fijn voor de speaker. Die SP B1 ook , althans naar aanlieding van de recent geposte samples hier.

taylor
9 juli 2007, 11:37
voor rond de 100 euro zou je kunnen kijken naar de akg perception 100 of de AT 2020 of iets duurder de rode mic's en vele andere merken, behinger misschien zelf geen ervaring met dat merk maar..

stevie_vp
10 juli 2007, 01:28
ga zeker eens kijken naar de sp b1... ben er heeeeel tevreden over. samen met heel veel andere mensen.
succes!