PDA

View Full Version : Speakerkast onderhanden nemen



Dribbel_
5 juli 2007, 22:24
Vandaag van iemand een stuk plaat gekregen voor op m'n Cabinet vond het zo een stuk toffer dan zoals die normaal was
http://xs117.xs.to/xs117/07274/grill.JPG
Maar nu dacht ik ziet er natuurlijk wel tof uit al zitten er blauwe ledjes achter, er is genoeg ruimte tussen dus dat is het punt niet, maar hoe kan je dit het beste aanpakken?
Batterijtje met ledjes en schakelaartje en dan gewoon erin doen, of is zo'n batterij dan zo leeg?
Voor zover ik weet vreten ledjes practisch niks aan stroom
En iemand een link waar je van die ledjes kan kopen ?

the sure thing
5 juli 2007, 22:34
Een paar LEDjes met een 9V batterij moet errug lang mee kunnen gaan!

Dribbel_
5 juli 2007, 22:38
Een paar LEDjes met een 9V batterij moet errug lang mee kunnen gaan!

Ja precies dacht ik ook al, maar waar kan je die ledjes kopen eigenlijk ?

Chris Winsemius
5 juli 2007, 22:46
Bij praktisch iedere elektronica-boer.

Ik moet zelf trouwens komende week 'n zooi LEDs bestellen bij de groothandel dus geef maar 'n mailtje als je "mee wilt liften". Low current (lager stroomverbruik, dus langere batterij-levensduur) LEDs worden ook besteld.

Speeddemon
5 juli 2007, 23:04
Bij praktisch iedere elektronica-boer.

Ik moet zelf trouwens komende week 'n zooi LEDs bestellen bij de groothandel dus geef maar 'n mailtje als je "mee wilt liften". Low current (lager stroomverbruik, dus langere batterij-levensduur) LEDs worden ook besteld.
ook blauw diffuse low-current LEDs? :o

Chris Winsemius
5 juli 2007, 23:31
ook blauw diffuse low-current LEDs? :o

:)

Die kleur nog niet in low-current uitvoeringen gevonden..... laat me weten of jij zoiets wel hebt gevonden...

Dribbel_
6 juli 2007, 00:18
Bij praktisch iedere elektronica-boer.

Ik moet zelf trouwens komende week 'n zooi LEDs bestellen bij de groothandel dus geef maar 'n mailtje als je "mee wilt liften". Low current (lager stroomverbruik, dus langere batterij-levensduur) LEDs worden ook besteld.


Okee tof ik laat nog wat van me horen, wat kosten die dingen ?

Dribbel_
6 juli 2007, 00:55
En m'n natuurkunde is echt helemaal weggezakt :') hoe zit het met aansluiten 9v Blok led is zeg maar zo'n 3 volt. 3 in serie schakelen en dan groepen van 3 parralel verdelen of wat was het ook alweer :chicken:

jerome
6 juli 2007, 08:10
Volgens mij kan je ook 1 weerstand nemen en alle ledjes daar paralellel op aan sluiten maar in een goede electronica zaak staan er wel mensen die weten hoe je dat moet doen en welke waarde je dan moet hebben.
Een aantal ledjes in serie schakelen tot je aan de 9 of 12 volt komt moet denk ook wel kunnen, en dan vervolgens al deze setjes weer papalel op de voeding aansluiten.
Let er wel op dat een ledje het alleen doet als de plus en de min goed zitten.
Draai je ze om dan doet het ledje het niet meer.
En ik zou een adapter van 9 of 12 volt nemen i.p.v. een batterij