PDA

View Full Version : batterij inbouwen



Luigi
5 juli 2007, 22:05
Voor mijn Fender Strat heb ik een setje Fender noiseless pickups en een Fender Midboost kit klaarliggen. Voor de voeding daarvan wil ik dus een 9 volt batterij-compartimentje inbouwen. (heb daarvoor ook al zo'n handig inbouw-compartimentje liggen.)
Iemand suggesties, tips, handigheidjes hoe en waar zo'n batterijvakje te plaatsen?

Squier4ever
5 juli 2007, 22:11
in de tremolo holte of in de control cavity? mits daar plaats voor is?
anders moet je frezen.

Luigi
5 juli 2007, 22:15
In de tremoloholte past geen 9 volt batterij. En ik wil 'm liever ook niet onder de slagplaat, lijkt me erg lastig bij verwisselen.
Zal dus idd wel frezen worden, heb ik me eigenlijk al een beetje bij neergelegd...
Alleen; wat is nou de beste / handigste plaats om zo'n compartimentje te plaatsen?

Onmeunig Hans
5 juli 2007, 22:21
Ik zou even kijken bij een gitarenzaak. Er staan vast wel een paar gitaren met actieve elementen. Kijk de kunst even af.

Spitfire
5 juli 2007, 22:27
Op mijn Blade zit het hier (in werkelijkheid is het vakje wel wat groter)

http://img76.imageshack.us/img76/5955/guitarbackiq8.jpg


Lijkt me ook de beste plaats, het hout is er het dikst en je zit niet recht achter de input

DarknessAwaits
5 juli 2007, 22:45
Dat lijkt me ook de beste plaats, anders zou je links boven de tremcavity nog kunnen proberen.

G.G.
6 juli 2007, 00:03
Gewoon onder de slagplaat vlak voor de control cavity een vierkantje fresen lekker dicht bij de rand van de slagplaat.

Dan zie je er niets van. Batterij hoef je niet vaak te verwisselen, dus een paar schroefjes van je slagplaat loshalen is ook wel weer te doen.

Zo heb ik het gedaan, je ziet er niets van vanaf de buitenkant.

Luigi
6 juli 2007, 10:00
Gewoon onder de slagplaat vlak voor de control cavity een vierkantje fresen lekker dicht bij de rand van de slagplaat.

Dan zie je er niets van. Batterij hoef je niet vaak te verwisselen, dus een paar schroefjes van je slagplaat loshalen is ook wel weer te doen.

Zo heb ik het gedaan, je ziet er niets van vanaf de buitenkant.

Hoelang gaat zo'n batterijtje gemiddeld mee dan?

G.G.
6 juli 2007, 10:09
Hoelang gaat zo'n batterijtje gemiddeld mee dan?

Bij mij zit die batterij er al een half jaar in, maar het is niet mijn "main" gitaar.

Vervangen is zo gebeurd. Je halat alleen de schroefjes bij de onderste helft van de slagplaat los, tilt die een stukje op en haalt de batterij er onder vandaan.

klepje dat jij hebt is ook een mooie oplossing, maar dat blijf je wel zien aan de buitenkant. Weet niet of je een verkoopwaarde wil overhouden bij deze gitaar (evt. zonder actieve elec.)

Luigi
6 juli 2007, 10:13
Wat eventuele verkoop betreft wil ik wel graag alle opties open houden ja..
Lijkt idd de beste manier, ga toch maar eens onder die slagplaat kijken.
Thanks!

pgm10th
6 juli 2007, 10:58
Zelf ben ik met een Paul Stanly Cracked mirror Icamen bezig, waar een EMG ZW set in komt, daar moet ik ook een houdere in zetten, hoe wel ik het makkelikjer af kan met een clip wat ik binnen mijn electronica kan verstoppen.
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/1226_1lg.jpg

Maar voor een ander project waar we tegen het zelfde probleem aan lopen (zie Emg Zakk Wylde (Installatie?) Probleem topic) gaan we denk ik een behuizing gebruiken.
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3577_1lg.jpg

Maar wat ook nog steeds een optie is, bij je Jack.
Op de RG waar wij aan de gang gaan, moet er wel het een en ander vrij gemaakt worden.
Maar dat is nog wel tedoen.

misschien een optie voor jou?

Luigi
6 juli 2007, 21:38
ik zal er eens naar kijken. Dank voor de tips!

brampk8
6 september 2007, 12:50
veranderd frezen ibn je body het geluid van je gitaar?


heb een precision bass waar wellicht actieve elementen in gaan

Blind Owl
6 september 2007, 12:54
Wat heeft zo'n batterij in je gitaar voor nut? Kun je dan elektrisch spelen zonder versterker ofzo?

JvD.
6 september 2007, 13:53
eigenlijk zou je moeten meten waar je gitaar het minst trilt, en daar de battetij doen. hoe meet je zo iets?