PDA

View Full Version : Verschil Powertone I en II?



a darker shade of grey
5 juli 2007, 21:22
Wat is concreet het verschil tussen de Mark 1 en mark 2? Volges mij hebben ze allebei 3 kanalen, allebei 120 watt...is de sound misschien veranderd? Positief? Negatief?

Ik vraag dit, omdat ik bij maxguitarstore en Powertone II op de site zag staan voor de aantrekkelijke prijs van 995 euro...naast de Powertone II van 1669 euro, een behoorlijk verschil.

Een korte uitleg volstaat : )

Dank!

Squier4ever
5 juli 2007, 21:30
hier zijn al een aantal topics over, gebruik de search eens!

slotje!

Speeddemon
5 juli 2007, 21:32
Wat is concreet het verschil tussen de Mark 1 en mark 2? Volges mij hebben ze allebei 3 kanalen, allebei 120 watt...is de sound misschien veranderd? Positief? Negatief?

Ik vraag dit, omdat ik bij maxguitarstore en Powertone II op de site zag staan voor de aantrekkelijke prijs van 995 euro...naast de Powertone II van 1669 euro, een behoorlijk verschil.

Een korte uitleg volstaat : )

Dank!
Bedoel je dan niet dat die van 995 euro dan een Powertone I is?
Want anders zou de keuze snel gemaakt zijn.

Ik weet wel dat van de Powertone II (2) er 2 versies zijn;
de nieuwe versie heeft 2 mid-shift switches per 'gain' kanaal, en een bright-medium/warm-switch op 't cleane kanaal. Ook zit de Galm/FX-mix control nu op de voorkant naast de 2 master volumes.
Die mid-switches vind ik erg goed hun werk doen; je zou ze ook Vintage/Modern switches kunnen noemen.
Naar boven=Vintage; veel mids, romige sound, lekker open.
Naar onder=Modern; beetje scooped, strak.

a darker shade of grey
6 juli 2007, 14:00
hier zijn al een aantal topics over, gebruik de search eens!

slotje!

Allereerst mijn excuses, maar daarna toch dit: ik heb gezocht, maar ik kan nergens een concreet topic vinden over het verschil tussen I en II...

en @Speeddemon: ik bedoel inderdaad de Powertone I voor 995 euri.

Jimwoud
6 juli 2007, 14:46
en @Speeddemon: ik bedoel inderdaad de Powertone I voor 995 euri.

Je ziet ze wel eens voor 700 gaan. Prijs/kwaliteit echt een hele goede prijs.

Maar de opties van de Powertone II lijken me toch wel interesanter.

Heb een beetje het idee dat Speeddemon, A darker shade en ik een beetje dezelfde amp zoeken, hehe, ik houd ook jullie topics goed in de gaten,

a darker shade of grey
6 juli 2007, 15:05
Je ziet ze wel eens voor 700 gaan. Prijs/kwaliteit echt een hele goede prijs.

Maar de opties van de Powertone II lijken me toch wel interesanter.

Heb een beetje het idee dat Speeddemon, A darker shade en ik een beetje dezelfde amp zoeken, hehe, ik houd ook jullie topics goed in de gaten,

Dat idee krijg ik ook ja! Ik lees ook jullie topics graag. Alleen doet het vaak meer kwaad dan goed, want dan lees ik iets en dan denk ik: owja, die amp moet ik ook nog testen! Owja, die ook nog! En dan raak ik een beetje de weg kwijt. Maar er is niks zo'n leuk luxeprobleem als het uitzoeken van een vette versterker.

Mijn testlijst voor Keulen waar ik binnenkort heenga en Eindhoven (Feedback) is nu de volgende (erg lange lijst):

Laney VH100R
Peavey 6505+ (ben benieuwd hoe deze klinkt, ik krijg er niet echt een idee van, ik speel wel metal, maar ik wil niet meteen zon brute metal amp hebben en zo staat ie toch wel bekend...)
EVH5150+ naar aanleiding van het laatste topic hierover met dat filmpje, erg lekkere sound, maar ik wil weten of de gain ook wat harder en dieper gaat (oei dat klinkt fout...)
Peavey JSX Staat erg hoog op mn verlanglijstje, maar is wel vaak erg duur. Bij feedback hebben ze hem trouwes wel voor 1550 euro, mooie prijs.
Koch Powertone
Koch Twintone

Jimwoud
6 juli 2007, 16:39
Zoals je in m'n sig ziet ben ik momenteel even een andere (lees: voordeligere) weg ingeslagen. Ik speel het liefst metal, maar zit nu een punk/rock bandje waar ik alleen maar een dik scheur geluid nodig heb en een lead booster(momenteel m'n Jeckyll & Hyde op een willekeure cleane amp).

Ik wil het liefst een een 2/3 kanaals top hebben, met inderdaad een goede clean, een lekkere crunch en een dik (high-)gain kanaal. Een lekkere crunch kan ook wel uit een pedaaltje te halen. Hecht ik ook wat minder waarde aan.

Maar ik ga ook zeker binnenkort de bekende amps uitporberen. JVM/6100/TSL, Powertone II, Engl misschien nog een paar modellen, vond tot nu toe alleen de Invader echt goed. Ben ook benieuwd naar de Savage 60 btw.

Maarja genoeg te testen dus.

a darker shade of grey
6 juli 2007, 18:48
Zoals je in m'n sig ziet ben ik momenteel even een andere (lees: voordeligere) weg ingeslagen. Ik speel het liefst metal, maar zit nu een punk/rock bandje waar ik alleen maar een dik scheur geluid nodig heb en een lead booster(momenteel m'n Jeckyll & Hyde op een willekeure cleane amp).

Ik wil het liefst een een 2/3 kanaals top hebben, met inderdaad een goede clean, een lekkere crunch en een dik (high-)gain kanaal. Een lekkere crunch kan ook wel uit een pedaaltje te halen. Hecht ik ook wat minder waarde aan.

Maar ik ga ook zeker binnenkort de bekende amps uitporberen. JVM/6100/TSL, Powertone II, Engl misschien nog een paar modellen, vond tot nu toe alleen de Invader echt goed. Ben ook benieuwd naar de Savage 60 btw.

Maarja genoeg te testen dus.

De Savage 60 wordt toch niet meer gemaakt? En de Invader is meteen weer kolere duur, die kan ik dus echt niet betalen. Nee, ik blijf lekker bij mijn lijstje denk ik, das al gek genoeg!