PDA

View Full Version : Vox AC30 Top Boost



Fury66
5 juli 2007, 20:00
Was ik vandaag mijn pa 'n oude (kapotte) versterker van onder t stof aan het halen, bleek dat het om de vox ac30 top boost ging.
Effe wat info errover opgezocht, maar ik kan nu niet helemaal eraan uit raken of het echt om zo'n oud beatles-model gaat of niet.
hij werd gekocht in t jaar 74-75 of zoiets.
Ik had ergens gelezen dat er blauwe of rode speakers moesten inzitten, maar bij deze zijn 't gewoon vox speakers met blauwe lettertjes op de achterkant.
zou dat nu makkelijk te vermaken zijn of zou ik beter iemand zoeken die wat afweet van oudere amps?
grtz

heavy-metal-thunder
5 juli 2007, 21:42
foto's en wat meer info, aub. Is hij point-to-point handwired of staan de componenten op een printplaat?

the sure thing
5 juli 2007, 22:00
En vooral: als er op staat dat het een J.M.I. produkt is, of staat er vox op? Dan bedoel ik wat er bij de aan/uit schakelaar voor merk staat.

Fury66
9 juli 2007, 11:56
de onderdelen staan niet op een printplaat voor zover ik heb gezien, en er staat geen JMI bij de aan-uit schakelaar maar er staat "a VOX product".

gvink
9 juli 2007, 13:43
geef maar aan mij.. ik verzamel oude versterkers.. ;)

Kan je wat foto's posten? En dan het liefst een beetje veel van de binnen kant van het chassis..

(je kan dacht ik bij imageschack.com een gratis account openen)

the sure thing
9 juli 2007, 19:03
... en een foto'tje van de achterkant (waar het zwarte plaatje met tekst zit). Wat staat daar eigenlijk op: JMI ook, of VOX?

Einzeln
9 juli 2007, 19:23
De celestion alnico's kunnen ook grijs zijn.

Einzeln
9 juli 2007, 19:33
De celestion alnico's kunnen ook grijs zijn.
http://www.gbase.com/files/store_images/533/797102/photo1.jpg

sjoerd5
10 juli 2007, 08:10
Zit er nou kerstverlichting op je vox speaker??

Eko
10 juli 2007, 16:48
Maak foto`s en stuur deze naar een goede bouwer. Winsumius hier op het net is er een van. Marble-amps.com is een andere.
Er zijn veel variaties gebouwd van de AC 30. Sommigen zeer goed, sommigen zeer slecht ( transistorversies). Kijk voor info over prijzen eens op Ebay.

Jimwoud
10 juli 2007, 18:24
Maak foto`s en stuur deze naar een goede bouwer. Winsumius hier op het net is er een van. Marble-amps.com is een andere.
Er zijn veel variaties gebouwd van de AC 30. Sommigen zeer goed, sommigen zeer slecht ( transistorversies). Kijk voor info over prijzen eens op Ebay.

De transistorersies die ik gehoord heb waren wel ok hoor. We(eigenlijk de andere gitarist) hebben er afgelopen zaterdag en zondag nog mee opgenomen. En dat klonk zeer acceptabel.

Fury66
11 juli 2007, 13:04
ik heb momenteel geen digitale camera bij de hand dus zou 't een eindje kunnen duren voor ikfotos zou kunnen posten, maar als ik effe kan doe ik het zeker!
de speakers die hier werden afgebeeld zijn inderdaad dezelfde als in deze vox zitten.
Op het plaatje langs de achterkant staat wel nergens JMI vermeld, maar steeds VOX.

the sure thing
12 juli 2007, 22:41
Dat er ook J.M.I. op staat is een goed teken!