PDA

View Full Version : Evh 5150 Iii



boss
5 juli 2007, 00:18
De derde versie van Eddie's 5150:
http://www.youtube.com/watch?v=OEkv0cmA9y0

Klinkt niet verkeerd........ :rockon:

dePerik
5 juli 2007, 00:35
Nope, niet verkeerd! Maar niet mijn sound. Gelukkig maar, dan hoef ik ook niet wakker te liggen van de GAS.

gerrekat
5 juli 2007, 08:31
peperdure amp, is gewoon een fender.... weet niet of ik er zo van onder de indruk ben vergeleken bij de (veel) goedkopere Peaveys

BLOK182
5 juli 2007, 09:26
Vind em prima klinken, mooie gitaar heeft die gast ook!

Kim Wilson
5 juli 2007, 09:28
peperdure amp, is gewoon een fender.... weet niet of ik er zo van onder de indruk ben vergeleken bij de (veel) goedkopere Peaveys
Mwoah, dit is niet zomaar een gewone Fender... ;)

G.G.
5 juli 2007, 09:50
Geweldige versterker, als ze dit nou eens in een 2x12 combootje konden proppen met 50/25w.......

Realeigo
5 juli 2007, 10:01
:seriousf: de: /EVH signature amp?

a darker shade of grey
5 juli 2007, 10:18
Verdomme dat klinkt heeeeel erg lekker zeg! Allejezus!

Moet............hebben..................aarrrgh... .......

Het ding is toch 100 watt he? Dat kan ik eventueel nog wel op een 2x12je zetten....maar het ding is zo duur.

edit: maar wat ik me toch afvraag, heeft het ding genoeg low end voor lekkere dreunende palmmutes? Want hij klinkt erg lekker, maar wel typisch zoals Van Halen, heel schel....

Jimwoud
5 juli 2007, 13:01
Klinkt vet, jammer dat ze geen clean laten horen, ben benieuwd of dat ding een beetje headroom heeft.

wat kost ie nou? 1600 toch in duitsland? Voor een amp met 3 kanalen vind ik dat niet eens zo super duur hoor.

xmichielx
5 juli 2007, 18:08
kvind het nou niet die prijs waard klinken..kzou eerder zo een cheap ass bugera kopen of beter een Laboga mr hector die echt 10 X dikker scheurt en helaas geen 3 kanalen heeft maar een mooier clean en vettere overdrive..

Speeddemon
5 juli 2007, 18:31
Ik heb net voor de 3e keer een Marshall JVM getest, en op OD1/Oranje kanaal met galm ver open heb je zo de VH-1 sound te pakken.

Dan heb je een veelzijdiger amp dan dit ding. En goedkoper ook, waarschijnlijk.

robert-gitarist
5 juli 2007, 18:32
Klinkt goed om eerlijk te zijn. maar goed, het zijn soundsamples he dus nooit zomaar op afgaan :) maar zo op die sample te horen klinkt ie zeker niet slecht. Zou hem wel eens willen proberen als ie te koop is in NL .

Braindead
5 juli 2007, 19:31
Vind hem wel een plaatje in dat wit, of creme. Misschien moet ik mijn 5150 ook maar eens opnieuw laten bekleden :-)
Weet iemand al wat over die speakerkast? Wat voor speakers zitten erin en wat kost ie?

Oh, al gevonden. Hij kost 859 euro. http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000000A15PM1T?Ca talogVideo=&ProductUUID=u8DVqHzl1v4AAAESGd9_Z_HA&CatalogCategoryID=8DrVqHzmgkkAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList

En in Ivory, Wat een vette box! http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm00000000000000000A15PM1T?Ca talogVideo=&ProductUUID=uuvVqHzlPzAAAAESH99_Z_HA&CatalogCategoryID=8DrVqHzmgkkAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList

Kwijl Big Time. Als iemand hem al geprobeerd heeft hoor ik het graag! IS nu al een bestseller

basje25
9 juli 2007, 22:42
Ik heb net voor de 3e keer een Marshall JVM getest, en op OD1/Oranje kanaal met galm ver open heb je zo de VH-1 sound te pakken.

Dan heb je een veelzijdiger amp dan dit ding. En goedkoper ook, waarschijnlijk.

Je kan ook een GT8 kopen:P zit een 5150 sound in:P... Koop je er een PA speaker bij... En je hebt je complete set....

Luke-wannabe
9 juli 2007, 23:45
Hee klinkt de Peavey 5150 ook zo?
Ding klinkt geweldig!!

Ibanez RuleZ
10 juli 2007, 00:11
klinkt als een redelijk andere amp dan we gewend zijn van eddie... als ik t zo hoor is dit redelijk "subtiel"

Harrald

Speeddemon
10 juli 2007, 01:19
Je kan ook een GT8 kopen:P zit een 5150 sound in:P... Koop je er een PA speaker bij... En je hebt je complete set....
Haha, velly funny. Make special won-ton soup fo' him. :stop:

Mijn punt is dat de JVM
a) een Marshall versterker is
b) zeer goed de oude Marshalls van EVH nadoet.

Ik weet niet hoor, maar als ik EVH wil benaderen qua tone, kun je beter een goeie Marshall als basis hebben, dan een verbasterde Fender amp zonder galm. :sssh:

Highroller
13 juli 2007, 17:06
Zojuist van de Celestion site geplukt:

Edward Van Halen's Custom Built Celestion "G12EVH" Speaker
12 July 2007

Edward Van Halen and Fender have joined forces to create the EVH 5150IIITM amplifier. This incredible collaboration delivers ultimate Van Halen tone through 4 x 12 cabinets loaded with Celestion “G12 EVH” speakers.

Throughout his career, EVH has sought out original Celestion 20-watt “Greenback” speakers to load into his recording and performing rigs. They have been part of his sound from day one. So, when designing the EVH 5150III it was to Celestion that EVH and Fender turned to, looking for that vintage Greenback sound.

Celestion’s Heritage Series G12M speakers are a faithful reproduction of the original 1960s 20-watt Greenback and for EVH they provided the ideal solution. They delivered the tone he was chasing.

But the story didn’t end there. For such a special project, Celestion wanted to give this speaker a look that was unmistakeably EVH–to turn it from a Heritage Series G12M into a “G12 EVH”.

In the early 1970s, the trademark green rear can mounted to the back of the speaker had sometimes been produced in other colours. For the EVH model, we have reproduced the rear can in black, evoking the memory of the rare and much sought after Celestion “Blackback” speakers.

Finally, to give this speaker the signature look it deserves, we added a specially designed label, featuring the Van Halen logo and unique EVH striped design.

Edward Van Halen is a true guitar legend and has motivated countless aspiring players to pick up a guitar for the first time. Celestion are proud to be associated with EVH and with the EVH 5150III.

For more details on the EVH 5150III head and cabinets, go to: www.evhgear.com

Speakers zijn dus gewoon Heritage Series G12M's met een zwarte kap en EVH sticker! :satisfie:

Toaster
13 juli 2007, 18:16
Arme 20 watt speakers, hoeveel heeft hij er daar al niet van opgeblazen.


Raar dat Celestion zegt dat Black backs gewild zijn maar goed.

Highroller
13 juli 2007, 22:40
Wel een een eerlijk verhaal van Celestion.

Duik maar eens in de elementen die EVH gebruikt: Dimarzio Tone Zone's of toch Duncan Custom Custom's of Duncan '78 of de Peavey custom wounds en dan zij er natuurlijk nog de Kramer 1984 elementen, om gek van te worden!!!, en ze klinken allemaal anders. De Van Halen sound is moeilijk te pakken. Misschien moet ik gewoon nog meer oefenen ......

Jim Haagmans
14 juli 2007, 11:53
leuk ding. maar ik houd niet zo van signatures :P
waarom zo veel geld uitgeven om iemand anders zijn sound te krijgen? kan je beter zelf aan de weg timmeren

Braindead
14 juli 2007, 19:37
Die boxenkast heeft een vermogen van 100 watt rms. Blaas je dat niet zo op? Al helemaal als je er een 120 Watt Buizen 5150 van Peavey op zet toch? Of valt dat wel mee?

Vind het trouwens ook wel jammer dat er een EVH logo op zit, maar ja...









(Maar liefst 8 preamp buizen.......)