PDA

View Full Version : aankoop nieuwe gitaar



thorax
5 juli 2007, 00:15
hoi hoi

ik eb mijn elektrische gitaar (nen jackson js20)
nu al 1.5 jaar en vandezomer zou ik tg wel een keer iets nieuws willen aanschaffen. Ik speel graag metal maar ook graag pop en rock dus als ik een nieuwe gitaar aanschaf zou ik gewoon op men oude gitaar blijven metallica en megadaeth riffs spelen.

maar voor men nieuwe gitaar zou ik meer gewone rock spelen.
zoals kaiser chiefs, bloc party franz, ferdinand arctic monkeys, the kooks, the killers
muse, zo een toestanden

mijn budget zou tussen de 500 en de 1000 euro liggen
zelf had ik al een beetje men oog laten vallen op een fender telecaster
zou die geschikt zijn voor deze soort muziek? of weten jullie en betere gitaar?
kan er iemand mij helpen

grtzz fre

Danielovich
5 juli 2007, 15:45
Met de gitaar zit het wel goed;) en met het geluid ook. Maar welke model had je in gedachten?

Dekkz0r
5 juli 2007, 16:02
mja voor muse zou ik een SG nemen, voor de rest een telecaster inderdaad ;)

thorax
5 juli 2007, 19:00
ik ad aan deze gedacht
de fender american series telecaster

http://www.musiciansfriend.com/product/Fender-American-Telecaster-Electric-Guitar?sku=510593

Wimvdb
5 juli 2007, 19:25
SPAM

Ik heb een Japanse fender strat staan

/Unspam

gerritje tralalalala
5 juli 2007, 19:52
een telecaster lijkt me prima voor dit soort werk.

en de zanger/gitarist van muse speelt toch ook op een telecaster look alike?

thorax
5 juli 2007, 20:07
ja ma de zanger van muse speelt wel me e humbucker in de brug maarja voor et iets zwaardere werk heb ik dan tg nog altijd mijn jackson die zeer goed klinkt voor hardere rock toestanden.

marter544
5 juli 2007, 20:08
Bij Muse hoor je niet veel meer van het originele geluid, om dat te maken moet je gewoon een hoop effecten hebben IMO.

Squier4ever
5 juli 2007, 20:50
de stijlen die je noemt zijn niet bepaald rock. is britpop kerel.

kaiser chiefs - Gibson Es 335 / LP standard/deluxe
bloc party- telecaster zover ik weet
franz ferdinand- hagström en andere dingen
arctic monkeys - fender mustang of cyclone, fender strat en gibson ES 335/347
the kooks- geen id klinkt als strat of tele. af en toe meen ik een 335 te horen
the killers - 335, gretsch enz.

ik zou voor een epiphone dot of sheraton gaan kijken. typische britpop sound heeft ook veel te maken met je versterker.

Kim Wilson
6 juli 2007, 09:09
Ik denk dat de typische Britpop sound met name zit in de manier van spelen, timing en zo. Ik denk dat het meer met het totale bandgeluid te maken heeft dan met het gitaargeluid op zich.

hansoonk
6 juli 2007, 09:43
ik ad aan deze gedacht
de fender american series telecaster

http://www.musiciansfriend.com/product/Fender-American-Telecaster-Electric-Guitar?sku=510593

Da's denk ik een hele goede keus. Een tele is een gitaar met uniek karakter. Je bent er weg van of je vindt het niks. En als je het geld hebt, waarom niet meteen the real deal: een USA-standard. Nieuw liggen ze net boven je budget, maar waarom niet een mooie scoren op de tweedehandsmarkt? Of anders voor ongeveer 1000 Euro een tweedehands USA 52-RI.

q-elvis-p
10 juli 2007, 14:53
indd kwa geluid een telecaster of sg... ik zou niet snel voor semihollow gaan met een beetje distortion wordt het een beetje raar geluid... wel leuk om erbij te hebben natuurlijk...

tweede hands moet het zeker lukken om een hele goede telecaster te scoren desnoods op ebay ofzo!