PDA

View Full Version : volumepedaal



Dreamer
4 juli 2007, 23:41
Wie kan mij een goede volumepedaal aanraden?
Zo eentje die niets van mijn signaal weghaalt.

grtz

artnaz
5 juli 2007, 00:07
Ernie Ball's!

Ik heb de 6188. Oerdegelijk, tuner out, "heerlijk in de voet" :p, en ik merk totaal geen verlies... Wel redelijk prijzig. Maar als je een nieuwe uit Amerika haalt betaal je net zo veel als dat je op Marktplaats voor een tweedehandse zou betalen...;)

Davidian
5 juli 2007, 10:35
Ik heb geluk gehad dat ik een mooie 2e handse morley tegen kwam, ben er erg tevreden over.

Maar wel altijd UITVOERIG testen of ze niet zuipen. Ik had er niet veel evaring mee maar het leek me nou iets wat ongelovelijk tone kon zuipen.

Tristan
5 juli 2007, 11:43
Ik vind de Ernie Ball niet zo goed, knijpt je geluid duidelijk...
De Boss en de Visual Sound kwamen bij mij beter uit de test...

artnaz
5 juli 2007, 18:38
Ik vind de Ernie Ball niet zo goed, knijpt je geluid duidelijk...
De Boss en de Visual Sound kwamen bij mij beter uit de test...Serieus? :o Ik merk er absoluut niks van, maar ik ga het straks nog uitgebreid testen!

jaap-regelink
6 juli 2007, 15:17
voor akoestisch Boss FV50L. omdat ik pre-amp in me gitaar heb, en daar is deze dus prima voor geschikt. neemt zo goed als geen signaal weg. tuner out. ook stereo te gebruiken.

ook voor electrisch boss FV50L. na de effectunits (stompboxes) want dan krijg je signaal met lage weerstand, dus neemt de FV50L ook geen signaal weg.

alleen is hij niet zo heel stevig. plastic enzo. maar wel erg goed. en niet zo heel duur . 70 euro.

B_2_the_a
6 juli 2007, 15:46
Ik vind de Ernie Ball niet zo goed, knijpt je geluid duidelijk...
De Boss en de Visual Sound kwamen bij mij beter uit de test...

dan heb je de verkeerde uitvoering!! (let op laag of hoog ohmig signaal)

savecracker85
6 juli 2007, 16:09
Ik ben wel tevreden over m'n Ernie ball junior...Merk niks wat betreft signaal verlies.. Stevig pedaal, true-bypass, tuner out en 2 verschillende standen om in te stellen hoe het volume toeneemt..

Zoals hierboven ergens al werd gezegd is het aan te raden hem nieuw via ebay te kopen.. Heeft me totaal 70 euro (inclusief verzenden etc..) gekost ipv 139 in de meeste winkels in nederland

Tristan
7 juli 2007, 02:08
Laag of hoogohmig, ik weet het niet...
De Ernie Ball kneep duidelijk wat gain van de sound weg, tenminste wel in combinatie met een single channel versterker die flink opengeschroeft stond, ouderwetse crunch dus...
De Boss was juist anders qua Ohmage dan de andere twee volume pedalen, maar deze deed het samen met de Visual Sound prima...
Ik heb geen idee of die Ernie Ball nou laag of hoogohmig was...

B_2_the_a
7 juli 2007, 02:42
dat scheelt namelijk heel veel!!!

als het is:
(passieve) gitaar => volume pedaal => de rest
heb je hoog ohmig nodig

als het is
(actieve) gitaar => pedaaltjes => volume pedaal
dan heb je laag ohmig nodig

zodra er een actief circuit tussen zit, moet je laag ohmig pakken
doe je het andersom kan het geluid verfucken!

Tristan
7 juli 2007, 13:34
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik heb natuurlijk puur en alleen met het volumepedaal ertussen getest en dan was de laagohmige Boss duidelijk beter dan de Ernie Ball, maar ik weet niet zeker of die laag of hoogohmig was...
De Visual Sound vond ik de beste, er zit een buffer in die behoorlijk goed is, maar zelfs met de buffer uitgeschakeld klinkt hij nog heel erg goed/natuurlijk, ik heb de buffer nu uit staan...
Wat is trouwens het verschil in klank tussen je volumepedaal (hoogohmig) vooraan de keten of (laagohmig) achteraan de keten te zetten?
Ik gebruik 'm met name om de levels bij te sturen en voor swell effecten en dergelijke, dus hij moet bij mij voor de delay (Deluxe Memory Man) staan...

Laser
14 augustus 2007, 22:03
Doe Ernie Ball maar,
isse goe.

dePerik
14 augustus 2007, 22:20
Wie kan mij een goede volumepedaal aanraden?
Zo eentje die niets van mijn signaal weghaalt.

grtz


Niemand? Maar dan ook echt niemand? Nou dan kop IK 'm in....

Wáár is een volumepedaal nou voor gemaakt, huh?
Stel je voor, je hebt een prachtig volumepedaal en hij haalt helemaal NIETS van je signaal weg, ow ow ow wat een goed ding :D

vulvasonic
14 augustus 2007, 23:45
Ernie Ball all the way!!!!!!