PDA

View Full Version : 2nd-hand catalinbread semaphore is binnen!



jimihattricks
4 juli 2007, 22:31
helaas geen soundsamples, heb er nog maar ff mee kunnen kloten, maar wat ik hoorde klonk goed! super veelzijdig pedaaltje, alleen de switch zit op een erg onhandige plek.. zelf had ik de knopjes mss wat anders gearrangeerd.. maargoed, compact istie wel (mxr behuizing)!

http://www.axeandyoushallreceive.com/images/semaphore_final_sm.jpg

en ohja, van een verlies aan hoog, waar ik voor gewaarschuwd was (door Mitch o.a.), heb ik niks gemerkt.. makkelijk ook om een goede sound te vinden.. (ik zocht een Crush w/ Eyeliner of Boulevard of Broken Dreams tremolo-soundje)

anyway, als ik ooit s tijd heb zal ik wat soundsamples proberen te posten van mijn Semaphore, mijn FL-99, en mijn RC-99.. de soundsamples op de site van catalinbread zijn overigens prima!

Mitch
5 juli 2007, 09:12
Mooi ! Heeft dat toch blijkbar iets met impedantie verschillen te maken of zo....D_H nog een idee hoe dat kan ? Op de ene amp verlies van hoog en op de ander niet ?

jimihattricks
5 juli 2007, 10:06
ja t is op zich wel weird, zeker omdat jij zei dat het zo prominent was.. de kleuring van mijn geluid (als die er al is) is imo minimaal..

moet wel eerlijk zeggen dat ik het pedaaltje tot nog toe uitsluitend heb bespeeld met de square-wave 'stutter' en flink wat od ervoor.. hoe goed hij vintage fender/vox geluiden voortbrengt met cleane settings weet ik dus nog niet (maar dat gaan we nog s ff checken dan).. ben er iig zeker weten happy mee, en zo heb ik in ong. 2 weken tijd mijn modulatie-verdieping helemaal ingericht (recente aankopen: FL-99, RC-99 en Semaphore, allemaal 2e-hands):

mijn signaal gaat nu dus zo:

KORG DT-10 tuner > Crybaby 535Q Wah > NS-2 >>send>> GE-7 (mid-cut) > GE-7 (mid-boost) > TS-9 > GV-2 > Fuzzwork Orange > Toadworks Meat >>return>> NS-2 > Ibanez FL-99 > Evh Phase90 > Ibanez RC-99 > Catalinbread Semaphore > Peavey VK112 >>send>> Digitech Digidelay >>return>> Peavey VK112

Alleen is de GV-2 een beetje overbodig geworden, omdat ik tegenwoordig vaak de FWO en TS-9 samen gebruik als distortion (TS-9 met de gain teruggedraait als boost voor de FWO, wordtie een stuk strakker van, zeker in het laag).. en dat klinkt fantastisch imo!

Dus ooit komt er in plaats van de GV-2 (wat ik overigens persoonlijk qua sound een onderschat pedaal vind - los van de design-minpunten) een heftige overdrive.. suggesties anyone? moet in een Boss-, of beter nog, MXR-sized casing zitten..

- MI Audio Blues Pro..?
- MXR Distortion III..?

--

cheers! heb eindelijk alle geluiden in mijn case zitten die ik eruit wil halen :)