PDA

View Full Version : nieuwe ibanez catologus



menneke
15 januari 2003, 22:25
weet iemand wanneer die komt

skabouter
15 januari 2003, 23:04
dat vraag ik me ook af !!

ik ben benieuwd naar die supergeile nieuwe S-en. khoop dat ze weer 2120x uitbreidingen hebben...........

Moonchild
15 januari 2003, 23:31
hehe *evil grin*

16-19 jan is de NAMM morgen dus, ik ben de laatste paar weken al zenuwachtig.

dus hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe catalogus.

Maar ik weet eigenlijk al wat er allemaal komt en gaat, dus ik zal hier ff een paar toppuntjes posten:

voor ska: alle S-modellen met piezo worden niet meer geproduceerd.

Alle S-modellen krijgen een nieuwe zero rocker brug (geen knife edges maar kogellagers ala bigsby)

Lo-pro en Edge bestaan niet meer op de gewone productiemodellen (ik weet het niet van de signatures namelijk, we moeten nog ff wachten op het woord van Vai, en Satch)
De hoge edges worden vervangen met de Edge I, ongeveer gelijk aan de edge maar met snelladingsysteem (dus geen ball ends meer afknippen). De brug heeft verder hardstalen zadeltjes, en (niet helemaal zeker) cavities om aftermarket piezo's of hexafonische midi elementen te installeren.
De koreaanse gitaren met Lo-trs worden nu geleverd met Edge II brug, ongeveer gelijk aan de andere edge, alleen zonder special zadeltjes en deze heeft ook een schroefpook, ipv een klikpook.

De RG 5xx en hoger worden (als ik het me goed herinner) allemaal prestige modellen. Dus alle japanse gitaren worden prestige.

Verder, nog zooi nieuwe modellen, en veel modellen gaan de pijp uit.

Kosten: +15-25% duurder per gitaar.

voor meer informatie http://www.jemsite.com

en ik denk dat we op de site van Rich Harris (www.ibanezrules.com) binnen enkele dagen de fotos erbij kunnen krijgen.

skabouter
15 januari 2003, 23:40
zo kerel, waar haal je het vandaan.....

het nieuws van de S-en valt me tegen.....
maargoed, kheb de beste S al, en hoef geen nieuwe, voldoet aan al mijn wensen..

en de rest vin ik ook niet zo belangrijk, want ik koop toch geen ibanezzen meer.
maar foldertjes kijken is altijd leuk.

die nieuwe bridges lijken me echt niets !