PDA

View Full Version : Roesssst en fretbuzz



Frankiefrank2
4 juli 2007, 21:47
Hallo,


IK heb 3 maanden een jackson sl3 gekocht. Maar nu begint zich bij de toplock en de floyd (snaarvastdraai boutjes) roest te vormen. Wat is hier de oorzaak van, lijkt mij dat dit niet normaal is...

Ik heb hem gekocht in een gitaarzaak 200 km verderop.
Ook de 9e fret is niet helemaal 100% in lijn met de andere, waardoor je best last hebt van fretbuzz als je in het 9evakje speeld op de E en A snaar.

Ook is het plastic kapje om de elementen te strak erop gezet waardoor deze gebroken is in het midden, (aan 2 kanten)


ik vind het kut om zo ver te rijden dat is ook niet gratis namelijk. Stel dat ik hem wegbreng zou ik hem dus ook weer moeten halen, Wat zouden jullie hiermee doen?

Foto's

http://i176.photobucket.com/albums/w192/frankiefrank2/gitaar3.jpg
http://i176.photobucket.com/albums/w192/frankiefrank2/gitaar2.jpghttp://i176.photobucket.com/albums/w192/frankiefrank2/Gitaar1.jpg

Orpheo
4 juli 2007, 22:05
erosie kan altijd gebeuren. je zit eraan met je vingers, en als je flink corrosief zweet hebt (wat zeer goed mogelijk is), kan t licht corroderen. Vraagje: hoelang doe je met een set snaren? Hoe lang blijven ze 'fris'? als dat niet echt lang is (bv, een dag of 3) dan ligt 't echt aan je zweet.

over die fret: dat weet ik niet precies. post daar eens een foto van?

over dat raampje: ik denk dat je gewoon te hard rost, en dat daarom dat raampje kapot is. die dingen kunnen heus wel wat hebben hoor.

Eko
4 juli 2007, 22:06
Niet zo heel erg druk om maken. De roest is een normaal verschijnsel als er vocht bij komt. Alleen al zweet is vochtig genoegen en, als je pech hebt, ook nog licht zurig.
Het afstellen bij iemand in de buurt is goedkoper dan die 200 km rijden.
FF de grote ouwe man uithangen : dit is de reden waarom ik liever een instrument in de buurt koop.

Orpheo
4 juli 2007, 22:12
ik bedenk me net: een fret niet helemaal recht ten opzichte van de rest?! bij een JACKSON?! lijkt me heel heel erg stug. de fretslots zagen ze met een cnc, en dat er opeens een foutje in die cnc zit, lijkt mij stug. dan zou een hele serie opeens naar de knoppen zijn.

chubbyfan
4 juli 2007, 22:30
waar zet je dat ding neer als je uitgespeeld bent.
toch niet op een vochtige plaats of zo.
het lijkt me sterk dat de roest van het zweten komt,wanneer zit je nou aan die inbusbouten als je speelt

Frankiefrank2
4 juli 2007, 22:33
over dat raampje: ik denk dat je gewoon te hard rost, en dat daarom dat raampje kapot is. die dingen kunnen heus wel wat hebben hoor.

Te hars rossen lijkt me niet, ten eerste raak je dan dat raampje niet aan, ten 2e ros ik nooit hard, (ik ben het stille typje) en ten 3e zou er dan geen ruimte tussen de breuk zitten, en da zit er nu wel. De eerste keerdat ik mijn snaren eraf had heb ik daar gepoetst en ik raakte het zachtjes aan en toen was het krak. En later de andere kant. Hij is gewoon te strak erop gezet.
Die fret kan ik niet echt een foto van maken. Hij stelt niet goed scherp. je ziet het alleen als je er langs kijkt, en dan nog is het moeilijk te zien.... Ik probeer het binnenkort nog wel een keer met de eos 400D van me moeder, die kan handmatig scherpstellen.


En ik vind het raar... het is 2007 ze moeten nou toch wel een verfje erop kunnen doen dat niet erodeert na nog geen 3 maanden...
Bij mijn ibanez is dat element houdertje van een ijzerachtig iets gemaakt, met een laagje erover, maardat was na een maand al bijna helemaal zwart... ik heb dat gepolijst en nu ziet het er goed uit.

IK heb deze gitaar zover gekocht, omdat er iets was met de jacksons, ze leveren europa heel sporadisch, deze zaak had nog 1 jackson staan in de kleuren die ik wilde hebben, verder duitsland en heel nederland geen kunnen opsporen... ik zit ook liever om de hoek ... en ik ben jong:)

bedankt voor de reacties.

Dirkdewaard
4 juli 2007, 22:36
Het lijkt erop dat je gitaar wordt gebruikt ;)

Wat ik zou doen is een goedkoop 0,5 liter blik bier kopen bij de aldi en daar je gehele gitaar mee poetsen
:rockon: :blast: :rockon:

geintje natuurlijk

Als de fret te erg is zou ik hem even na laten kijken bij jou in de buurt en de rekening doorsturen. Misschien de winkel 200 km verderop even bellen van te voren.

Frankiefrank2
4 juli 2007, 22:44
denk je dat ze dat zullen betalen?
ik denk het niet hoor.

DarknessAwaits
4 juli 2007, 23:49
Humbuckerraampje kun je kopen voor een paar euro, schroefjes voor de toplock zijn ook niet zo duur (als je muziekzaak ze kan bestellen/heeft). De intonatieschroefjes van je Floyd vertonen ook behoorlijk wat corrosie, precies in het patroon waarop je hand erop rust. Lijkt me dus toch ook met je zweet te maken te hebben.

Noid
4 juli 2007, 23:56
denk je dat ze dat zullen betalen?
ik denk het niet hoor.
Tsja ... nu gaat het alleen maar om aannames: ik zou zeggen: verifieer je aannames gewoon. Bel de zaak op en leg de situatie uit. Geef aan dat jij van mening bent dat dit onder garantie valt en dan hoor je hun reactie daarop wel. Dan weet je waar je aan toe bent.

G.G.
5 juli 2007, 00:37
ik bedenk me net: een fret niet helemaal recht ten opzichte van de rest?! bij een JACKSON?! lijkt me heel heel erg stug. de fretslots zagen ze met een cnc, en dat er opeens een foutje in die cnc zit, lijkt mij stug. dan zou een hele serie opeens naar de knoppen zijn.

Als ik dit lees,


Ook de 9e fret is niet helemaal 100% in lijn met de andere, waardoor je best last hebt van fretbuzz als je in het 9evakje speeld op de E en A snaar.


Dan bedoel je niet dat de fretslot scheef zit, maar dat de fret aan de baskant wat uit de slot omhoog komt..... wordt dus terug rammen of dressen.

Frankiefrank2
5 juli 2007, 02:32
dat laatste zou kunnen ja, daarvoor ga ik wel naar mijn vaste gitaarzaakje om dat te controleren.

Dan ga ik wel zo'n mooi kapje uitzoeken

en kijk die boutjes wat roest het maakt in principe niets uit en ik vind het ookniet lelijk staan ofzo, je ziet het ook bijna niet. Maar ik vroeg me gewoon af. je betaald meer dan 1000 euro, en dan vind ik het niet netjes dat in 3 maanden, onderdelen roesten en kapjes breken... dat fretje kan altijd gebeuren, dat is slordig van de controle en van de gitaarzaak. Maar die andere 2 dingen is gewoon structureel bezuinigen heb ik het idee

Squier4ever
5 juli 2007, 20:46
dat laatste zou kunnen ja, daarvoor ga ik wel naar mijn vaste gitaarzaakje om dat te controleren.

Dan ga ik wel zo'n mooi kapje uitzoeken

en kijk die boutjes wat roest het maakt in principe niets uit en ik vind het ookniet lelijk staan ofzo, je ziet het ook bijna niet. Maar ik vroeg me gewoon af. je betaald meer dan 1000 euro, en dan vind ik het niet netjes dat in 3 maanden, onderdelen roesten en kapjes breken... dat fretje kan altijd gebeuren, dat is slordig van de controle en van de gitaarzaak. Maar die andere 2 dingen is gewoon structureel bezuinigen heb ik het idee

dat fretje had je ook meteen kunnen zien, net als die humbuckerring wss.
de schroefjes niet. maar als je een beetje oplet voor je je geld over de toonbank pleurt kun je een hoop eleende besparen.
ben het echter wel met je eens dat het bij een 1000+ euro gitaar niet voor mag komen, hoewel IMO bij geen enkele gitaar.

faasie
5 juli 2007, 23:36
Het lijkt erop dat je gitaar wordt gebruikt ;)

Wat ik zou doen is een goedkoop 0,5 liter blik bier kopen bij de aldi en daar je gehele gitaar mee poetsen




Schultenbrau, de oplossing voor vrijwel elk probleem :D

Rocketman
5 juli 2007, 23:53
Een ram en dat fretje zit goed volgens mij. Ik laat zoiets wel altijd doen door een gitaarbouwer of althans iemand die veel aan gitaren knutselt in een gitarenwinkel. Zo'n man gaat voor zoiets geen 22,50 vragen of zo, die geeft gewoon 1 strategische klap op het fretje.

Zo'n kapje, of ring, of hoe heet het heeft zo'n man ook nog wel liggen.

Vraag hem advies over de roest.

Volgens mij ben je binnen een kwartier uur klaar, dus niet echt de moeite om daar 200 km voor te rijden. Strikt genomen vind ik het wel een probleem van de zaak waar je hem gekocht heb maar ja in dit geval schiet je daar volgens mij weinig mee op.

Squier4ever
6 juli 2007, 11:14
Schultenbrau, de oplossing voor vrijwel elk probleem :D

Schultenbrau, immer lau!