PDA

View Full Version : volume zwabbert



rinaldo
4 juli 2007, 21:36
hi guys, heb sinds kort een probleempje met m,n laney vc50, hij zwabbert een beetje in z,n volume, sta je lekker te scheuren zakt het volume ineens, en later knalt hij er weer kijhard uit.

waar zou dat aan kunnen liggen?

oja, en als ik de foot controller er uit haal dan gaat hij ook ineens veel harder
heeft dat met elkaar te maken mischien?

the sure thing
5 juli 2007, 22:35
Ik zou deze even ter reparatie aanbieden aan een pro...

Rocketman
5 juli 2007, 23:56
Of minder paddestoelen eten; dan gaat het ook minder zwabberen.

rinaldo
6 juli 2007, 17:55
oh, zou het van de paddos komen denk je? moet ik daar toch maar wat minder van nemen.

zeg eh, ben kabouter spillebeen niet. :???:

Rocketman
6 juli 2007, 19:53
Ach het leek een leuk grapje toen ik het schreef. Ik vond "volume zwabbert" grappig klinken. Zal het nooit meer doen.

Squier4ever
6 juli 2007, 19:54
klinkt als gare preamp buizen.

andoni
6 juli 2007, 20:02
klinkt als gare preamp buizen.
Dat of een gare bridge rectifier.

Branden al de preamp buizen? Indien er enkele niet van branden (of heel zwakjes) kan het zijn dat je bridge rectifier niet goed werkt. Heb dit ooit voorgehad met mijn Marshall DSL100. Even bijsolderen en het probleem was opgelost. Het kan uiteraard even goed iets anders zijn.

rinaldo
6 juli 2007, 20:27
ik heb er niet zo lang gelegen net nieuwe preamp buisjes ingedaan, maar heb er wel een paar van die ouwe inlaten zitten, had het idee dat hij daardoor beter klonk.

maar het is wel zo dat hij daarna idd die problemen kreeg, mischien moet ik ze toch allemaal maar vervangen.






btw, rocketman als ik zwabber dan komt het niet van de paddos maar van de drank. :seriousf: