PDA

View Full Version : Pedaaltjes gevonden



Dastard
4 juli 2007, 20:55
Toevallig vond ik vandaag bij een opruiming 3 pedaaltjes waar ik nooit van gehoord heb, het zijn de volgende:

VESTA FIRE DDX DIGITAL DELAY
http://resource.harshnoise.com/vestafire_ddx.jpg

VESTA FIRE R-1X DIGITAL REVERB
http://www.unalphabet.com/catalog/images/e0191_2.jpg

de 3de hou je nog van mij te goed aangezien ik de naam ben vergeten
het was in ieder geval een acoustic pre-amp pedaaltje en hij was zwart, hij leek erg op de Vesta delay, alleen was ie van een ander merk.

Ik heb ze nog niet kunnen testen, dus heeft iemand hier ervaring mee, en zou ook wel mooi zijn als iemand weet hoeveel die dingen tegenwoordig opbrengen.

the sure thing
5 juli 2007, 22:03
Ik heb een VERMOEDEN dat ze niet zoveel waard zijn....

up-guitarman
5 juli 2007, 22:34
Ik ook, maar dat neemt niet weg dat het altijd leuk is om zoiets te vinden !!!

the sure thing
5 juli 2007, 22:35
IDD! Hoe klinken ze?

Saf
5 juli 2007, 23:23
die delay lijkt wel op die oude tokai kastjes waren ook van die zwarte dingen met zo'n zelfde knop layout. Heb ik d'r nog vier vna staan in mijn collectie pedalen. Waar vind je zo iets overigs bij je zelf op zolder of bij iemand anders?

Mitch
5 juli 2007, 23:35
Vesta Fire, da's toch van die goedkope troep ?

Dastard
6 juli 2007, 01:58
De delay is een beetje bagger, hahaha, klinkt wel ok maar niet heel goed...mijn baas verkoopt ze voor rond de 30-40 euro maar toch leuk, die oude pedaaltjes.
By the way, ik vond ze in een oud magazijn :-)
De reverb heeft nog een boekje zelfs...mocht iemand ze willen pm me dan ff, want ik mag geloof ik geen reclame maken op het forum :-D

the sure thing
6 juli 2007, 09:50
... ik vermoed dat het geen storm gaat lopen :-)

Dastard
15 juli 2007, 10:46
1 bericht heb ik gehad :-)

De echo is by the way verkocht, de reverb staat er nog, en het 3de pedaaltje ook, daar heb ik by the way nu de naam van.

Electro Acoustic Pre-Amp GG-10, en zoals gewoonlijk is daar weer niets over te vinden op google :-D

Saf
15 juli 2007, 13:37
was me toch net iets veel geld voor iets wat ik niet ken. Opzich wel grappig vaak vna die onbekende pedaaltjes. Zit af en toe een juist onbedoeld bruikbaar geluid in.

Dirk_Hendrik
15 juli 2007, 14:02
Kan gebeuren ja. Alléén... Vesta Fire was 15 jaar geleden bekend als bagger. Ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens te gek klinkt... Zou net iets te veel "aging"-mojo zijn.

robert-gitarist
15 juli 2007, 14:12
Kan gebeuren ja. Alléén... Vesta Fire was 15 jaar geleden bekend als bagger. Ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens te gek klinkt... Zou net iets te veel "aging"-mojo zijn.

Dat zeiden ze 15/20 jaar geleden ook over Ibanez (wellis waar de gitaren da.Hoe het zat met de pedalen toen de tijd..?) maar goed, die dingen zijn nu ook de shit. Ik heb vaak zat een enorm bod gehad op me Ibanez LP. Ding heeft destijds omgerekend 350/400 euro gekost en men bied nou 12/1300 euro op dezelfde plank ;) Dus ja wat toen bagger was is nu helemaal the shit ;) Vintige geleuter.

jasper159
15 juli 2007, 14:40
In een muziekwinkel in Napels (een van de triljoenen in dat straatje) stond er een voor iets van een 4-500eu, alleen de topkam was kapot..

robert-gitarist
15 juli 2007, 14:47
Maar goed dan ligt het weer aan het model. Een gewone Ibanez LP (custom) kosten inderdaad zo rond die prijs. Tussen de 350 en 500 maar ik heb een Ibanez LP custom agend uit '74 en die krengen gaan echt voor 900-1300 euro weg op marktplaats. Je ziet ze ook niet echt heel veel meer.

Dirk_Hendrik
16 juli 2007, 09:38
Kan gebeuren ja. Alléén... Vesta Fire was 15 jaar geleden bekend als bagger. Ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens te gek klinkt... Zou net iets te veel "aging"-mojo zijn.

Ik neem deze opmerikg terug. Er loopt nu in vintage verstekers weer een topic ove de kwaliteiten van Novanex.... Blijkbaar is oude prutzooi ano 2007 ineens wél goed.