PDA

View Full Version : Tip: Digitech CF7



drap
4 juli 2007, 20:03
Ik las er toevallig vandaag iets over in de Gitarist, de Digitech DF7. Dat Digitech meer dan goed spul maakt wist ik al langer, dus ik ben zeer benieuwd naar dit pedaal. De Digitech DF7 heb ik al op m'n pedalenbord staan en deze maakt ook een zeer grote kans. Zeven klassieke chorus pedalen in één en ook nog eens voor de prijs van één, wat wil je nog meer. Deze dus:

http://www.digitech.com/products/CF7/images/main070307.jpg

En hier wat demo's:

http://www.digitech.com/flash/CF7Demo.php

De boutique snobbisten zullen niet te overtuigen zijn, maar voor de rest die niet zoveel last hebben van een mythe + naampje, check it out zou ik zo zeggen :D

drap
6 juli 2007, 22:09
Zo overweldigend is het nou toch ook weer niet? :eek:

rocker_71
7 juli 2007, 19:20
De geluiden zijn echt overtuigend. Nadeel is dat je on stage niet zo snel wisselt van chorus type, dus dan gebruik je er toch maar één.

drap
7 juli 2007, 19:43
Dat is inderdaad een nadeel, mocht je willen schakelen tussen verschillende chorussen. Dat is met de DF7 ook zo, mocht je willen putten uit meer distortions. Eigenlijk zou er een losse switcher voor te verkrijgen moeten zijn ofzo. Alleen in de praktijk gebruik je eigenlijk ook maar één chorus of distortion. Tenminste, die ervaring heb ik wel met m'n DF7. Ook daar ga je je hotspot op zoeken. Voor studiogebruik lijken deze pedalen in de zin van veelzijdigheid wel heel geschikt, mede ook door de cabinetsimulaties.

robert-gitarist
7 juli 2007, 20:21
Intresant pedaal. Zou ik ook wel eens willen testen :)
Weet iemand wat ie gaat kosten of is hij al uit?
Jammer van die CH-1 die er in zit, hadden ze wat mij betreft de CE-2 voor in de plaats mogen doen. maar ziet er verder goed uit. Mooi dat ie stereo ook is.

drap
7 juli 2007, 20:32
Hij staat op de site van Muziekhuis Westerhaven voor €119,- Echt een schijntje als je dat vergelijkt met vele andere choruspedalen. Damn, het geld brand al weer in m'n broekzak...

Mitch
7 juli 2007, 20:59
7 chorustypes in 1 pedaal ? welke zijn dat dan ?
1981 t/m 1987 ? :D

Chris Winsemius
7 juli 2007, 22:02
7 chorustypes in 1 pedaal ? welke zijn dat dan ?
1981 t/m 1987 ? :D

CE1 t/m CE7 :)


















:D

Dirk_Hendrik
8 juli 2007, 10:22
Hij staat op de site van Muziekhuis Westerhaven voor €119,- Echt een schijntje als je dat vergelijkt met vele andere choruspedalen. Damn, het geld brand al weer in m'n broekzak...

Het enige probleem wat ik zowel met de DF7 als de CF7 heb is het extreme prijsverschil tussen hier en de VS. Kijk voor de grap eens bij de adds van powersellers op ebay. DF7's voor 90 dollar... Da's een eind goedkoper dan hier.

drap
8 juli 2007, 12:12
Het enige probleem wat ik zowel met de DF7 als de CF7 heb is het extreme prijsverschil tussen hier en de VS. Kijk voor de grap eens bij de adds van powersellers op ebay. DF7's voor 90 dollar... Da's een eind goedkoper dan hier.

Tering, ja dat is toch een behoorlijk verschil. Dat wist ik ook niet. Waar zit 'm dat eigenlijk in? Die apparaatjes worden toch niet eens in de VS in elkaar gebrouwen?

Euh... heb je toevallig ook een creditcard en kan je 'm voor me bestellen voor die prijs? :D

Ik weet trouwens niet of het toeval is, maar de Boss imitaties vind ik verreweg het beste klinken in die sampeltjes, warmer op de één of andere manier. Zal 'm ook zitten in het halselement van een strat.

Dirk_Hendrik
8 juli 2007, 14:09
Volgens mij is het gewoon japs/chinees/koreaans dus no clue.

Het ding was voor mij meer dat toen ik op gegeven moment besloot dat zo'n DF7 dan maar eens m'n eerste ervaring met modeling moest worden ik een beetje schrok van de prijzen hier vs daar. Al helemaal in combi met het feit dat het leek of alle ebay powersellers zich net met die dingen tot een expliciete "US only" beperkten en de paar die dat niet deden verzendkosten van 40 dollar of meer rekenden....

Ik zal nog eens gaan browsen...