PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: Dean vendetta 4Floyd



Megadeth_
4 juli 2007, 18:46
Dit is 'm dus geworden: de Dean Vendetta 4Floyd. So far ben ik er uiterst tevreden over.De super distortion DiMario pick-ups doen hun naam alle eer aan! Hij klinkt en bespeelt werkelijk zalig, ik kan dit merk enkel warm aanbevelen. De vendetta verslaat m'n jackson zo iet wat op elk vlak, enkel in prijs is er nogal een onlogisch verschil(630 euro voor de dean, nieuwprijs jackson performer randy rhoads: 900 euro).

Ok genoeg geluld :stop: hier komen de pics :

http://img79.imageshack.us/img79/8578/imgp0268ia8.jpg

http://img299.imageshack.us/img299/8139/imgp0269cy7.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/5034/imgp0270id3.jpg

robert-gitarist
4 juli 2007, 18:48
Mooi plank. Al vind ik de headstock iets minder (dat half ronde bovenaan de kop vind ik minder) maar ziet er leuk uit.
Gefeliciteerd er mee:)

Megadeth_
4 juli 2007, 18:51
http://img299.imageshack.us/img299/7787/imgp0277bl8.jpg

http://img79.imageshack.us/img79/3486/imgp0278zw0.jpg

http://img515.imageshack.us/img515/1016/imgp0279qs8.jpg

jasper159
4 juli 2007, 18:53
Vind hem toch best wel mooi voor zo'n metalachtig model te zijn :)

BLOK182
4 juli 2007, 19:17
Mooi dingetje! Lijkt me een toffe rag-gitaar!

Kaïn
4 juli 2007, 19:36
Verdikkeme wat een mooi ding. Al die in 7 snarige vorm uitkomt komt ie zeker hier!

GunMetalBlue
4 juli 2007, 19:54
Ik denk dat ik weet wat m'n volgende plank wordt... !!!


Is-ie nou groen of zwart?

Wickerman
4 juli 2007, 20:43
Das - ist - geil !!

Ben ff te tam om 't op te zoeken; welke mensuur ?

Megadeth_
4 juli 2007, 21:59
Ik zweer het je in het echt is hij nog mooier :hippie: !Njap genoeg gestoeft.

Er is een deanverdeler (heeft 400 dean-gitaren op stock liggen tegen een zéér scherpe prijs) in Waregem (West-Vlaanderen/België). Hij kent er echt ontzettend veel van en is zelf instrumentenbouwer van beroep (was bezig met een vleugelpiano aan het bouwen op het moment dat ik er was). De razorbacks heeft hij ondermeer op voorraad(999euro inc case ipv 1200euro).'k Ben bijna zeker dat hij ze ook opstuurt.Is in ieder geval een zéér betrouwbaar iemand.

Hier is zijn Kapaza referentie maar hij verkoopt ook op 2deHands en Ebay.
http://shop.kapaza.be/mvh-guitar-workshop/

Op 2dehands & Ebay staan er wel ook nog andere gitaren online dan op Kapaza.

Megadeth_
4 juli 2007, 22:00
Ik denk dat ik weet wat m'n volgende plank wordt... !!!


Is-ie nou groen of zwart?


Zwart maar er zit een effect in het kleur.

http://www.deanguitars.com/summer06/vendetta4_floydlg.htm

Ritch
4 juli 2007, 22:16
Interessant... Héél interessant! Congrats!

almarvk
4 juli 2007, 23:10
Body, finish en specs zijn erg gaaf, maar ik ben niet zo overtuigd van de inleg en de headstock...

Toch feli met je aankoop :)

Speeddemon
4 juli 2007, 23:31
Body, finish en specs zijn erg gaaf, maar ik ben niet zo overtuigd van de inleg en de headstock...

Toch feli met je aankoop :)
Ik vind de inleg juist mooi rustig, ipv die tribal/plant op de hardtail Vendetta 4.0

Als DIE Vendetta DEZE inlay had, voor 400-450 euro, zou ik 'm nemen. Heb op de Vendetta 1.0(GN) gespeeld (199 euro) en was danig onder de indruk van zo'n goedkope gitaar.

Noid
5 juli 2007, 00:18
Wat zijn die Vendetta's van Dean toch geweldig mooi. Juist ook door de headstock, dat past gewoon perfect bij de gitaar. Dit ding is helemaal geweldig. Mooie inlay van deze hals. De eerder genoemde hardtail 4.0 heb ik al eens ibespeeld en als dit ding net zo lekker speelt heb je een geweldige gitaar gekocht. Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

gerrekat
5 juli 2007, 08:30
gefeliciteerd, weliswaar een van mijn minst favoriete dean modellen. MAAR is wel echt waar voor je geld, echte DiMarzio Super Distortions (VET!) en neckthru. finish ziet er mooi uit en ik vind de inlays ook mooi al is het natuurlijk geen echt MOP.

RenéZ
13 augustus 2007, 01:48
wat voor floyd rose zit erop? een licensed of een original

Daemon
13 augustus 2007, 12:14
1 van de weinige deans die ik er mooi uit vindt zien. Wat voor hout is het eigenlijk? Dat kon ik zo niet vinden op de site.

Megadeth_
13 augustus 2007, 18:14
'k Dacht dat het mapple was niet dat ik er m'n hoofd op durf verwedden.

En de floyd is een licensed. Maar hij blijft welliswaar perfect gestemd, heb ik dan ook in een maand niet meer gedaan.

Daemon
16 augustus 2007, 02:03
Nice :) Congrats again met de aankoop ;)

G.G.
16 augustus 2007, 02:07
'k Dacht dat het mapple was niet dat ik er m'n hoofd op durf verwedden.



De body is hoogste waarschijnlijk geen maple (esdoorn), da's nogal ongebruikelijk. Zal wel Alder (elzen) of Basswood (linde) zijn.

Speeddemon
16 augustus 2007, 14:19
Specs van de Dean website voor de Vendetta 4.0:

Neck Through Construction
Solid Mahogany Body with Quilted Maple Top and Back
Maple Neck with Rosewood Fingerboard
Dual Humbuckers
Tune-O-Matic bridge
String-through body design
Classic Dean V Ferrule Pattern
24 frets
25.5 Scale
Nickel Hardware
Razor Wire Inlay
Colors: Tiger Eye, Trans Amber, Trans Blue

Dus ik neem aan dat ze voor de 4.0 Floyd niet ineens basswood gaan gebruiken, als alle andere Vendetta's (op de allergoedkoopste XM na, die heeft een Paulowinia body) ook mahonie bodies hebben.

Raffel
16 augustus 2007, 16:28
hij doet een beetje schecter/carvin-superstrattig aan en daar hou ik wel van.

Voor de kwaliteit hoef je Dean ook niet te laten staan. Ze zijn echt machtig mooi afgewerkt. Ik vind idd alleen de headstock en het logo zo lelijk. Het logo doet me echt terug denken aan halverwege de jaren 90, toen Dean voornamelijk voorop stond te adverteren met die lelijke XLs.

Speeddemon
20 augustus 2007, 01:36
Nog even een update/correctie in mijn respons tot G.G.'s aanname dat de houtsoort voor de body basswood o.i.d. zou zijn;

Ik zie nu op de Dean website dat er een (goedkope) Vendetta 1F is; de Vendetta 1.0 met Floyd Rose trem. Deze heeft WEL een basswood body.

(neemt niet weg dat ik voor de overige 85% nog wel gelijk heb. :D Maar ik ben mans genoeg om aan te geven waar ik geen gelijk heb. :listen: )

Gitaro
20 augustus 2007, 03:23
WTF hey!!! Een vendetta - nee, een Dean in stratvorm met een floyd?! Is dit nieuw? Blijft ie in tune? Binding! Hebben!!! Jezus, en ik wou net gaan slapen!

gerrekat
20 augustus 2007, 09:05
hij doet een beetje schecter/carvin-superstrattig aan en daar hou ik wel van.

Voor de kwaliteit hoef je Dean ook niet te laten staan. Ze zijn echt machtig mooi afgewerkt. Ik vind idd alleen de headstock en het logo zo lelijk. Het logo doet me echt terug denken aan halverwege de jaren 90, toen Dean voornamelijk voorop stond te adverteren met die lelijke XLs.


lelijke XLs? LOL ik wet niet of je ML's bedoelt, maar dat is het ultieme DEAN model en en van de mooiste designs ooit gemaakt IMO. Halverweg de jaen 90 was DEAN overigens K.U.T. of je moet en late 70's/early 80's model hebben of een post 2001 model, dan zit je goed!

Raffel
20 augustus 2007, 09:16
Correctie: Idd ML. ja die vind ik dus lelijk. Smaken verschillen, maar ik heb dus duidelijk een betere smaak :D

gerrekat
20 augustus 2007, 15:59
Correctie: Idd ML. ja die vind ik dus lelijk. Smaken verschillen, maar ik heb dus duidelijk een betere smaak :D


duidelijk ;-)

Riky
20 augustus 2007, 18:42
Zeer gaaf ding!!! Ziet er ook netjes afgewerkt uit!
Veel plezier ermee!

Sten_Vampire
20 augustus 2007, 20:43
zeer gaaf leuke aankoop:)

maar ff tussendoor: wat is het verschil tussen een licensed floyd en een normale?

minoin
21 augustus 2007, 01:52
zeer gaaf leuke aankoop:)

maar ff tussendoor: wat is het verschil tussen een licensed floyd en een normale?

Normale bedoel je waarschijnlijk een officiele Floyd Rose?
Voor zover ik weet zijn de originele van zeer hard staal gemaakt en kunnen de Licensed Floyds van mindere kwaliteit zijn en sneller breken.
Een licensed floyd hoeft trouwens niet hetzelfde te zijn als een originele (type I, II of III), het gaat om het zwevende principe met twee steunpunten en fijnstemmers. Correct me if I'm wrong!

Arvoitus
21 augustus 2007, 15:43
Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt? Waarmee kun je die neck vergelijken? Strat/LP/esp like ?

Ik vind hem echt bloedgeil, dit gaat 99,9% mijn volgende gitaar worden. (of iemand wil me een custom jackson verkopen voor minder)

Baco
22 augustus 2007, 12:36
Beetje laat, maar toch... Felici met die Vendetta, erg knappe gitaar! Hoe bevalt de Trem? Blijft ie wat in tune bij ge/misbruik?

Jellyfish00
23 november 2007, 15:54
Dit is 'm dus geworden: de Dean Vendetta 4Floyd. So far ben ik er uiterst tevreden over.De super distortion DiMario pick-ups doen hun naam alle eer aan!

DiMario pick-ups! yahoo! suupeeer mario!

Ok nu ff serieus mooi gitaartje man ;) grats drmee

Gitaar4LifeDude
23 november 2007, 17:48
congrats :) gaaf ding. ik ben van plan om de dime o flame te kopen.

Tho
23 november 2007, 17:53
Gefeliciteerd! Puik dingetje hoor, maar als jij 900 euro voor een Jackson Performer hebt betaald, ben je knettergek! Performers zijn ook van stuk mindere kwaliteit dan Vendetta's, dat is inderdaad een feit. Het zijn dan ook budgetgitaren, zoals ook aangegeven word in catalogi

Luke-wannabe
23 november 2007, 18:04
Beetje oud draadje ofzo?

Wickerman
23 november 2007, 18:05
Topic was zo dood als een pier..

Dark_Tranquillity
23 november 2007, 19:35
Idd, en Tho, Preformers zijn fucking awesome, geen gelul over budget gevallen!

Tho
23 november 2007, 19:37
Idd, en Tho, Preformers zijn fucking awesome, geen gelul over budget gevallen!

Ja 80's en begin 90's waren goed te pruimen ja!

En ik had niet gezien dat dit topic dood was ;)

De Beer
24 november 2007, 04:58
Beetje oud draadje ofzo?uhuh!

Maar toch best een apeteitelijke plank! Ik vind die head stock wél mooi...aleen op een hardtail niet op deze.
Deze schrreuwd om een ijshockey stick alla explorer/charvel/jackson

Alleen die floyds.....het zit toch in de weg dat schuine ding achterop.
Dan maar een ibi edge pro...lekker plat.

Daemon
24 november 2007, 13:00
Ja 80's en begin 90's waren goed te pruimen ja!


Dat kan ik helemaal beamen. Ik heb er 1 voor 330 euro gekocht. Hij speelt werkelijk formidabel. Iedereen verbaast zich er altijd over hoe ongeloofelijk goed dat ding speelt, alleen moeten er nog een keer betere elementen in :roll: