PDA

View Full Version : Minder als 2 lagen uit 1 busje?



F*R*E*A*K
4 juli 2007, 17:54
Ik heb voor mijn strat project gekozen voor de trendy color line spuitbussen van motip.

Ik was vanmiddag bezig met spuiten, maar aan het einde van de 2e laag was het busje leeg, en begon te spetteren, de zijkant van de kortste hoorn heeft nu dus 1 laag minder en heeft wat spetters.

Is het normaal dat er maar (krap) 2 lagen uit zon busje gaan?

En bovendien heb ik gemerkt dat als je wilt dat de verf ook daadwerkelijk op de body terechtkomt en niet op de vloer, er een heel andere afstand gehanteerd moet worden als de standaard 30cm.

Iemand verder nog ervaringen met deze bussen?

B.v.d.

Rick.

rinaldo
4 juli 2007, 19:22
hoe dik spuit jij die lagen er op dan? mischien wil je er te veel in een keer op brengen, het is handiger om in meerdere dunne lagen te spuiten dan in een keer de boel dekkend te willen spuiten, op deze manier heb je kans dat de verf er aan de onder kant er net zo hard weer afloopt :p

F*R*E*A*K
4 juli 2007, 20:20
Ik heb nog geen last gehad van druipers of zakkers of iets dergelijks, dus dat zal nog wel mee vallen denk ik...

dekkend is het ook nog lang niet.

jurgensteffens
4 juli 2007, 20:50
Het ligt er ook aan welke kleur je gebruikt.. Geel bijvoorbeeld spuit je zo leeg en dan kijk je er nog dwars door heen...

Pun
4 juli 2007, 23:03
Ik haalde zelf krap 4 lagen (2 dagen van 2 lagen spuiten dus) uit 1 busje.

G.G.
5 juli 2007, 00:11
Heb mijn laatste strat ook gespoten met trendy colorline (wel eerst de witte primer gebruikt. Kon geloof ik wel 5 keer de body spuiten met 1 bus, en dan was ie nog niet leeg.

Volgens mij zet je de lak er veels te dik op.

F*R*E*A*K
7 juli 2007, 21:01
Er zijn nu 3 busjes leeg, en ik heb een mooi egaale laklaag, ik krijg de indruk dat het begrip "laagje" bij iedereen een andere betekenis heeft.

Maargoed, morgen beginnen aan de blanke lak. :D

Dastard
7 juli 2007, 22:20
Ik heb ooit mintgroen gekocht, en die was na 3 a 4 laagjes leeg...

snits
8 juli 2007, 14:45
Zet je Spuitbus 10 min in warm water voor dat je gaat spuiten .Dan gaat ie wat minder spetteren.