PDA

View Full Version : Elektrische viool



Blaahaab
4 juli 2007, 16:54
iemand die ik ken gaat een elektrische viool kopen, maar die heeft niet zoveel verstand van versterkers. Dus ging ik even op zoek, en ik begrijp dus dat een gewone speakerbox, die voor PA-setjes enzo gebruikt worden, het beste zijn voor een viool. Wat zijn nou een beetje goeie merken voor zulke speakers? of is een akoestische marshall gitaarversterker beter? ze is op zoek naar een versterker voor zo'n 200-250 euro denk ik, mag ook 2ehands zijn. Wat raden jullie aan?

Javaca
4 juli 2007, 23:53
Met de band gebruiken we er diverse dingen voor.
Het meest geschikt voor mijn violist is een keyboard versterker.

PA's kunnen ook handig zijn.

Waar je naar op zoek moet is een versterker die het geluid zo min mogelijk kleurt, zo'n breed mogelijke range heeft.

Basversterkers werken over het algemeen ook vrij aardig. Akoestische hebben we er nog niet echt mee uitgeprobeerd.

Blaahaab
6 juli 2007, 19:41
Ja ik had gelezen dat van die gewone PA-boxen en keyboard versterkers het beste waren voor een viool. Maar ik heb daar niet echt verstand van, kan iemand mij een aantal goeie merken vertellen? Hij moet wel genoeg vermogen hebben om gewoon samen met drum, en met gitaarversterkers van zo'n 100 watt mee te kunnen spelen. budget is zo'n 200-250 euro denk ik. Alvast bedankt hoor de hulp!