PDA

View Full Version : Mr. Miyagi



jonesd
4 juli 2007, 16:07
Hallo allemaal,

Mijn twee broertjes hebben een nieuw project en hebben nu opnames gemaakt.

De ruwe mixen zijn terug te vinden op hun myspace. HIER (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=174373040&MyToken=847e031e-9eec-49dc-af8b-362f352a3f86)

Tijdens de intro van het nummer bubbles is de combinatie van mijn ac30 en mijn tele goed te horen (geen pedaal tussen).

Voor het overige dient er in de mix nog wel een en ander aangepast te worden. Bijv. vind ik de solo in bubbles nu nog iets te veel klinken alsof er doek over de speaker hangt. Heeft iemand hiervoor een voorstel van oplossing?

Groeten

Jonas

Don Capo
4 juli 2007, 16:17
Nee, dat heb ik niet, maar wat een lekkere plaat joh! Potentie!

M Kactus
4 juli 2007, 16:18
Hallo allemaal,

Mijn twee broertjes hebben een nieuw project en hebben nu opnames gemaakt.

De ruwe mixen zijn terug te vinden op hun myspace. HIER (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=174373040&MyToken=847e031e-9eec-49dc-af8b-362f352a3f86)

Tijdens de intro van het nummer bubbles is de combinatie van mijn ac30 en mijn tele goed te horen (geen pedaal tussen).

Voor het overige dient er in de mix nog wel een en ander aangepast te worden. Bijv. vind ik de solo in bubbles nu nog iets te veel klinken alsof er doek over de speaker hangt. Heeft iemand hiervoor een voorstel van oplossing?

Groeten

Jonas

Ik vind het erg toffe muziek. Ik zie in je profiel dat je van Antwerpen bent, en dat hoor ik ook wel een beetje in de zanger. Hij heeft een Camden-accent :) Daar vind ik de muziek wel wat van hebben, maar dit is wel interessanter (vindik).
Een fijne opbouw in Bubbles met een goed gitaargeluid. Misschien een klein beetje veel hoog, maar dat kan aan mijn koptelefoon liggen. Als ik een klein puntje van kritiek mag geven: de gitaren klinken soms wat te chaotisch, als ze in dezelfde freq komen. De twee gitaren lopen erg in elkaar.
Very nice job!

Ohja, oplossing voor je probleem heb ik ook niet meteen.

Tristan
4 juli 2007, 18:01
Leuk bandje!
Eerlijk gezegd vind ik Bubbles het minst sterke nummer...

Wat betreft de gitaarsolo, ik weet het niet, het klinkt meer naar een channel switcher dan naar de Vox, inderdaad een beetje een vlak en ver weg geluid...
Misschien helpt het om 'm flink te eq'en of een exciter of iets dergelijks eroverheen te halen, misschien behoorlijk veel (plate) galm erop met een korte lengte, dan gaat hij wat meer los staan van het geheel...
Je zou ook kunnen overwegen alle frequenties eruit te halen behalve het middengebied, dan krijg je een soort radioachtige sound, zou ook goed kunnen werken met deze solo, hij is er los genoeg voor...
Je zou de solo er ook uit kunnen halen, het voegt eigenlijk niet heel veel toe aan het nummer heb ik het idee...
Dat zijn maar wat gedachten die zo even in mij opkomen, experimenteren is toch wel het devies, leuke muziek... :)

jonesd
4 juli 2007, 18:10
De solo is niet de vox maar een re-issue marshall jmp 1959 met een emma reezafratzitz en een strat. Ik denk ook dat ik het in de eq zal moeten zoeken. Ik heb alleen een beetje schrik dat de micro niet goed genoeg geplaatst was en het dus niet evident zal zijn dit nog te repareren door eq.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Elixir
4 juli 2007, 19:31
Klinkt erg lekker hoor:).

Tristan
4 juli 2007, 19:52
De solo is niet de vox maar een re-issue marshall jmp 1959 met een emma reezafratzitz en een strat. Ik denk ook dat ik het in de eq zal moeten zoeken. Ik heb alleen een beetje schrik dat de micro niet goed genoeg geplaatst was en het dus niet evident zal zijn dit nog te repareren door eq.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Tsja, als je het niet kan repareren dan kan je het beter creatief verkrachten naar mijn idee...

Roebbeke
4 juli 2007, 20:40
Het liedje 'come around' speelde toevallig af toen teamspeak (om te praten bij games :D) opstond. Daarbij klonk het goed, vind het liedje opzich ook wel goed. De zang is mooi. :soul:

hidde630
4 juli 2007, 21:11
muziek is niet helemaal mijn smaak, maar wel een ruige bandnaam!

jonesd
8 juli 2007, 21:46
Vanmiddag heel de middag gemixt. Ik denk dat de meeste problemen zijn opgelost. De nieuwe mixen zijn te vinden op Myspace (http://www.myspace.com/mistermiyagimusic)

Tristan
9 juli 2007, 01:40
Hmm, vreemd man, al die tracks klinken verschillend van elkaar...
Ook de levels lopen totaal niet parallel...
Allright klink best goed, Come Around vind ik in vergelijk vrij slap klinken, de drums mogen daar echt een stukkie harder wat mij betreft en de gitaren wat feller...
Bubbles ligt er een beetje tussenin maar de drums en gitaren mogen daar net als bij Come Around nog wel wat prominenter...
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vond de oude mixes leuker, wat grungier, het is allemaal wel duidelijker maar ik vind het nu wel weer iets te braafjes...
Het is natuurlijk ook een smaakding en ik hoor nu wel duidelijker een aantal leuke gitaarpartijtjes die nog in de muziek verscholen lagen...

Solidkick
9 juli 2007, 20:31
Lekker bandje!!!

Dude
14 juli 2007, 16:22
Gaaf bandje zeg ! ontzettend leuke intressante muziek !