PDA

View Full Version : Meningen gevraagd: Tele 72 dlx walnut/mn



RavenJinn
4 juli 2007, 10:27
Hallo allemaal.

Ik ben al een tijdje aan het zoek naar een gitaar.
Ik heb er veel verschillende geprobeerd.
Maar zou graag nog wat meningen willen horen over deze gitaar,
aangezien ik nog een beginnende gitarist ben.

Tele 72 dlx walnut/mn

http://www.antius.nl/fender-tele72dlx_walnut_350_fffef1_75.jpg

Alvast bedankt.

gnoeontheboard
4 juli 2007, 11:52
Meestal krijgen we wat andere vragen van beginnende gitaristen.

Maar ik zie dat je meteen een vrij prijzige uitgekozen hebt. Dit is vast een erg goede om mee te beginnen, qua kwaliteit. Maar door de prijs wellicht wat overdreven omdat je niet altijd weet of je over 3 maanden nog steeds speelt en dan 700 euro EDIT 849 euro ( of weet ik veel wat ie kost ) een beetje veel geld is!

Hou er rekening mee dat je dan ook wel een goeie versterker moet hebben. Want als je op een volcano 10 watt ( ik noem maar iets gaars ) speelt, klinkt zelfs je Fender tele dlx gaar!

Wat wil je spelen?
Wat wil je totaal uitgeven? ( kennelijk veel, want anders kom je niet op deze uit )

RavenJinn
4 juli 2007, 12:06
Ik ga zowiezo door met gitaar spelen, ik speel al een flink tijd akoestisch en vind het super tof.

En ik wil graag gelijk goed beginnen met het kopen van n gitaar.

En wat ik wil spelen:

Alternative rock, gemiddeld hard, af en toe een ballad.
mijn rockbandje speeld:
(mix van keane, muse, stones, nickelback, etc.)

we hebben nu 1 gitarist, ik speel binnekort mee.

de prijs moet onder de 1000 zitten.. liefst zo rond 700 / 800 .. en dat kost deze ook ongeveer

wat denk je ?

M Kactus
4 juli 2007, 12:16
wat denk je ?

Meer dan prima gitaar. Daar kan je zeker je muziekstijlen mee aan. Ik weet niet wat voor elementen erin zitten, maar dat zou eventueel nog veranderd kunnen worden, hoewel ik niet denk dat dat meteen hoeft met die gitaar. Dit is geen beginnersgitaar, geen "overstapmodel" meer, maar een profi gitaar, imo.

PS: Denk je wel ook nog om je versterker ? Daar had Gnoe zeker wel gelijk in.

almarvk
4 juli 2007, 12:22
Dat is wel erg belangrijk. Je kan beter een iets goedkopere gitaar kopen met een goede versterker dan andersom.

Wickerman
4 juli 2007, 12:29
Idd, je moet deze echt niet kopen omdat je bang hebt om met een goedkopere gitaar te moete showen. Koop een versterker die de tele tot z'n recht doet komen, anders is het weggegooid geld.

Dweezman
4 juli 2007, 12:38
Werkelijk, een prachtige gitaar qua looks. U heeft SMAAK!

De elementen schijnen iets minder zijn dan de originelen, maar dat heb ik van horen zeggen. Gewoon es lekker uittesten dat ding, op 'n amp die je wilt gaan gebruiken. (Combi is essentieel).


Ik bezit zijn oudere broer uit '77.

(Ik heb ook smaak, namelijk ;-) )

RavenJinn
4 juli 2007, 13:08
Bedankt voor de reacties, hier zat ik op te wachten :hippie:

stefke_m
4 juli 2007, 13:15
Ook leuk is misschien een Telecaster Thinline, een kleine 150 euro meer, of misschien een Highway telecaster, die is made in USA, maar zal ongeveer dezelfde kwaliteit delen. Je moet ook opletten met het verschil in klank tussen een telecaster met single coils of eentje met humbuckers. De meningen hierover zijn nogal verdeeld. Ik wou er onlangs ook zo eentje kopen, maar ik haal binnenkort toch maar eerst een amp (vox ac30).

Jay Cal
4 juli 2007, 13:21
Een vriend van me heeft die tele deluxe in het zwart. Echt een wereldse gitaar! vooral de neckhumbucker ben ik erg te spreken over. Over zijn hotrod deluxe klonk ie errug lekker maar ook mij koch studiotone maakte een hemels geluid na inprikken. Fijne bak voor maar 695 euro.

RavenJinn
4 juli 2007, 16:17
dank u!
fijne feedback hier

Jimwoud
4 juli 2007, 16:27
Een maat van me heeft er ook één, en is er zeer over te spreken. Ik heb hem nog niet gehoord dus weet zelf niet hoe hij klinkt, ben er wel benieuwd naar overigens.

Als je die maat van mij een mailtje wilt sturen moet je maar even PM'en. Hij heeft ook een Gibson LP studio, dus daar kan hij hem ook nog mee vergelijken.

succes Jim

EuroCinema
4 juli 2007, 16:27
Yep, topgitaar. Daar ben je over 20 jaar nog blij mee, zlefs al zou je dan een heel andere stijl spelen.