PDA

View Full Version : jcm 800 meer bas geven



jollesietsma
4 juli 2007, 10:10
Ik heb een jcm 800(100w horizontale input) Ik heb de buitenste 2 eindbuizen eruit gehaald en heb nu een ''2 pitter''. Het high kanaal vind ik qua geluid super. Ik mis echter bas. Ik heb de precence knop al uit de bas op 10 en de treble op 3. Ik heb twee speakerkastjes ieder 2x12 inch. De onderste is half open en de bovenste is dicht(later gedaan om meer bas te verkrijgen) met veel glaswol erin. Toch heeft het niet echt geholpen.

In de dichte kast zitten 2 greenbacks(16ohm parallel) in de open kast zitten 2 crate speakers(16ohm parallel)

Mijn output imp. heb ik nu staan op 8 ohm. (Toen ik nog een 4 pitter had stond de imp. op 4 ohm)

vraag:
Wat kan ik doen om het geluid meer bas te geven?

PeeVee
4 juli 2007, 11:26
De voicing van amp aan(laten)passen. Een Marshall is tov bv een Fender vrij dun gevoiced. Is op zich ook wel OK wanneer je lekker gaat rocken/knetteren; met teveel bas wordt het dan al snel modderig. Gebruik je high of low input? Wat voor soort muziek speel je?

pimmetje
4 juli 2007, 12:49
Onderwerp wordt hier gesloten ivm crosspost: in "Moderne Versterkers" is er al een hele discussie over aan de gang.