PDA

View Full Version : Velvet Revolver - Libertad?



Nevaratoiel
3 juli 2007, 22:47
Heeft iemand al het nieuwe album van Velvet Revolver, Libertad, gehoord? Zo ja, wat vind je ervan?

Ikzelf vind het een hele verbetering in vergelijking met Contraband. Slash heeft veel meer solo's en het klinkt allemaal gewoon een stuk gelikter en het gaat ook nog ergens over.




*is vooral helemaal happy met Slash's aandeel*

JeffChefke
3 juli 2007, 23:12
Mja ik heb em nu snel een keertje geluisterd en er zaten wel wat goede nummers tussen, maar te weinig vond ik, een hoop 'standaard' riedeltjes. Nu is het ook wel zo dat ik eigenlijk bijna alle CD's bij de eerste keer luisteren ruk vindt, dus misschien zeg ik volgende week wel dat het de beste plaat van het jaar is.:sssh:

new deep
3 juli 2007, 23:31
Vond het nieuwe werk niet geweldig op Fields of Rock. Ook deze keer sprongen de GNR nummers er uit in positieve zin naar mijn idee.

Nevaratoiel
3 juli 2007, 23:32
Vond het nieuwe werk niet geweldig op Fields of Rock. Ook deze keer sprongen de GNR nummers er uit in positieve zin naar mijn idee.Tja... het GNR werk blijft toch altijd beter, ben ik met je eens, maar het is stukken beter dan Contraband, vind ik.

Bruce
3 juli 2007, 23:33
Heb 'm nu 2 keer geluisterd, en vindt 'm zeker beter als hun vorige album.
Moet een nieuw album altijd even op me in laten werken,
maar denk dat ik deze wel blijf draaien.

Neals
4 juli 2007, 14:53
Waarom vervangen ze Weiland niet gewoon door Axl Rose, volgens mij krijg je dan een superband...

Rutger
4 juli 2007, 15:05
Dat gemis heb ik ook als ik naar VR kijk: wat doet die man met dat petje daar, en waar is Axl?

Nevaratoiel
4 juli 2007, 16:09
Dan krijg je weer Guns N' Roses. Dat was een superband (ik haat Axl inmiddels, met z'n plastic face, dus daarom IS GNR nu een kutband). Ik vind die Scott ook niet geweldig, zijn stem ook niet.

BLOK182
4 juli 2007, 19:21
Moet em nog ff laten bezinken, maar voor zover klinkt het lekker! Vond Contraband trouwens ook prima, maar hoor Slash het liefst in Snakepit:-)

ieme
4 juli 2007, 20:33
ik vond ze op Fields of Rock erg sterk, Slash z'n livesound was weer erg goed en Dave speelde nu ook beter dan in de eerste tijd van VR (contraband tijdperk zeg maar)

Jyuuga
11 juli 2007, 11:05
Ik ben mijn CD van Libertad een paar dagen geleden kwijt geraakt dus ik heb het nog niet echt goed kunnen luisteren, maar ik vond het wel ok klinken. Ik heb niks van Contraband gehoord dus ik kan niet zeggen of ze een vooruitgang hebben gemaakt. Maar het klinkt wel allemaal lekker, stevige riffs en het gaat (idd) ergens over.

almarvk
11 juli 2007, 11:16
Ik heb een live clip gezien op TMF (!?!) van een optreden van Rock am Ring. Blijkbaar is dit de nieuwe single. Ik vond het niet echt bijzonder. Standaard rifje, standaard 'zang' van Scott en een standaard Slash solo. Niet veel bijzonders dus...IMHO

Maurice_732
11 juli 2007, 12:08
Heb m net gedownload.
Let it roll - geweldig nummer
she mine - geen geweldig nummer klinkt weer een beetje als contraband
get out door - leuk nummer niet zo goed als let it roll maar beter dan she mine
Verder ben ik nog niet
Ik vind al die tremlo stukjes met z'n flyod rose maar niks (is toch een flyod rose?) slash had beter weer een les paul kunnen gebruiken inplaats van een mockinbird
De cover ziet er ook een stuk beter uit dan die van contraband

thekid
12 juli 2007, 21:23
heb hem vandaag gekocht

slash is toch wel overgeschakeld naar snellere solo's dus ik mis een beetje de pakkende guns n roses solo's maar hij blijft men nr 1 gitarist :)

scott is axl niet maar is wel goed.

en een vraagje voor iemand die het mss weet :
vroeger bij guns n roses stond bij slash lead guitar en bij izzy of gilby rythm guitar , nu staad er slash guitar en dave guitar. zouden zij het solo werk verdelen of neemt slash dat toch nog voor zijn rekening.

en ik had altyd iets tegen dave maar nu ik net de extra op de libetad cd heb gezien is dave precies toch wel nen toffe gast. het zal zene kale kop zijn .

Maurice_732
12 juli 2007, 21:29
heb hem vandaag gekocht

en een vraagje voor iemand die het mss weet :
vroeger bij guns n roses stond bij slash lead guitar en bij izzy of gilby rythm guitar , nu staad er slash guitar en dave guitar. zouden zij het solo werk verdelen of neemt slash dat toch nog voor zijn rekening.

Volgens mij doet slash alle solo's
Je hoort nooit van iemand dat dave een goede/slechte solo heeft gedaan

drap
12 juli 2007, 22:05
Ik zag laatst ergens die andere grapjurk vertellen dat ie ook wat leadwerk doet op dit album. En voor zover ik heb begrepen hebben ze het wat betreft de gitaren heel basic gehouden en bespeelt Slash gewoon z'n vertrouwde Les Pauletje. Don't shoot the messenger, ik heb het ook maar gezien en gehoord.

Ik vind het trouwens een vreselijk vlak album. Het eerste album vond ik beter, waarschijnlijk omdat ik het meer nummers vond en minder solo's. Niks tegen goeie solo's, maar het ritmewerk vind ik persoonlijk interessanter.

Bruce
12 juli 2007, 22:15
Slash doet alle solo's
hij heeft zelfs een strat bespeeld op dit album!!
weet zo niet welk nummer

drap
12 juli 2007, 22:29
Slash doet alle solo's
hij heeft zelfs een strat bespeeld op dit album!!
weet zo niet welk nummer

Dan hebben ze laatst waarschijnlijk gelogen in een interview op tv...

Nevaratoiel
12 juli 2007, 23:06
Volgens mij heeft Slash wel meerdere verschillende (soorten/merken) gitaren gespeeld op dit album. Tenminste, dat staat mij bij van een interview dat ik laatst bekeken heb.

En ja, volgens mij doet Slash nog steeds alle solo's. Maar ja, hij is dan ook de solo master. ;)

Melon1510
12 juli 2007, 23:13
Om eventjes de mening van andere mensen te vertegenwoordigen: de recensies waren niet echt lovend. Inderdaad een vlak album zonder echte "krakers" zoals bij GNR het geval was op bijna elk album.

Zelf heb ik er nog niets van gehoord, heb ook maar een paar nummers in m'n bezit van het 1e album. Slither vond ik geweldig en er zaten wel een paar andere aardige songs op zoals Sucker Train Blues en Superhuman, maar geen echte nummers die er bovenuit staken. Album 2 zal niet echt beter zijn denk ik.

Trouwens, ligt het aan mij of klinkt Slash veel...tja, donkerder? in Velvet Revolver? De oude vertrouwde Brown-achtige sound van GNR schijnt wel helemaal verdwenen te zijn...

Nevaratoiel
13 juli 2007, 00:22
Ja, hij klinkt wel heel anders dan in Guns. Maar hij is ook inmiddels ouder geworden (afgekickt van de alcolhol en vader! Schijnt heel veel te doen met een mens). Logisch dat het niet meer zo klinkt als vroeger. Nou vond ik persoonlijk Slash's Snakepit beter, maar Velvet Revolver heeft ook zeker wel z'n pluspunten. Verlang nog weleens terug naar GNR met de hele bezetting.

Ik ben er wel mee eens dat er net zoals op het vorige album er geen echte hits op staan. Maar de slechte kritieken die het album gekregen heeft van de 'kenners' doen het zeker geen recht.

thekid
13 juli 2007, 11:59
die laatste song gravedancer doet me aan guns n roses denken.

wrc_46
16 juli 2007, 13:56
In de gitarist staat dat Slash gravedancer met een strat heeft ingespeeld,
The last flight heeft ie met een gretsch 6120 Brian Setzer ingespeeld.

Neals
4 augustus 2007, 18:13
Al wat nummers gehoord, en op dit album laten ze eigenlijk zien dat ze best wel wat als band in huis hebben, en dat ze niet helemaal hoeven te teren op hen eeuwige imago als begeleidingsband van....

Ook tof dat juist slash zich probeert te vernieuwen, het is wat sneller en technischer allemaal, en probeert niet bij een kunstje te blijven.

Kris Haex
6 augustus 2007, 00:23
Zal ik dat album ook maar es in huis halen.

Nevaratoiel
6 augustus 2007, 13:19
Moet je doen, Kris. Het is zeker een lekker album..... vind ik dan.


In de gitarist staat dat Slash gravedancer met een strat heeft ingespeeld,
The last flight heeft ie met een gretsch 6120 Brian Setzer ingespeeld.
Ook tof dat juist slash zich probeert te vernieuwen, het is wat sneller en technischer allemaal, en probeert niet bij een kunstje te blijven.Jah, maar soms dan mis ik toch wel een beetje het 'oude' geluid. Het is inderdaad wel tof dat ie andere dingen uitprobeert, maar ik heb zelf een beetje de neiging om aan het oude vast te houden. Of dat nou zo goed is. Maarja, mag blij zijn dat ie nog steeds iets doet en dat er nog steeds muziek wordt uitgebracht.