PDA

View Full Version : geen geluid van tascam us 122 in cubase.



Frankiefrank2
3 juli 2007, 22:00
Beste kenners,

Voordat jullie me beschuldigen, ik heb gezocht en niet gevonden, mede doordat de zoekfunctie van gitaarnet practisch onbruikbaar is. (iemand die er wel goed in is zou misschien eens een handleiding kunnen schrijven want ik heb nog nooit dingen gevonden met de zoekfunctie)

Ik heb een tascam us 122 aangeschaft en daar gister het een en ander mee opgenomen (maar dan in audacity) dit werkte gewoon goed.
Nu wil ik in cubase gaan opnemen, en krijg ik totaal geen geluid binnen. Naar mijnsinziens heb ik alle settings goed staan en overal de tascam als input bron geselecteerd, echter weet ik dit niet zeker. Is er misschien iemand die weet waaraan dit kan liggen??
(Ik kan ook geen geluid horen over me speakers als ik in de microfoon praat, dit zou ook moeten kunnen toch?)

Alvast bedankt Frank

bert k
3 juli 2007, 22:31
Je hebt de us122 als geluidskaart geselecteerd, heb je dit ook in Windows gedaan?


Hoe heb je de us122 op je boxen aangesloten? Via de line out? Heb je de direct monitor aanstaan?

Frankiefrank2
3 juli 2007, 23:05
ik heb geen monitoring, dat wil ik door een koptelefoon doen via de laptop.
Waar zou ik hem in windows als geluidskaart moeten selecteren?

Ik heb hem niet dag en nacht aangesloten en gebruik me laptop ook voor veel andere dingen. In Audacity was het een kwestie van aanklikkenwelke opname bron je wilt gebruiken en de rest ging vanzelf.

Frank

STW
3 juli 2007, 23:35
klopt alles bij devices/device setup?

en bij devices/VST connections?

en bij de inputs van je audiospoor?

bert k
3 juli 2007, 23:37
Je moet de koptelefoon wel in de us122 steken, niet in de laptop.

Frankiefrank2
4 juli 2007, 00:28
ik heb alles even opnieuw geinstalleerd, en nu kon ik bij devices ineens meer dingen aanvinken dan eerst. Nu werkt het allemaal. Het enigste jammere is dat je niet kan afspelen over je computer speakers.. Heeft dit een speciale reden?

bass blom
4 juli 2007, 00:38
die zitten nog aangesloten op je gewone geluidskaart?

Einzeln
4 juli 2007, 03:10
Ja je kiest een andere geluidskaart, en daarmee automatisch ook voor afspelen. Nou geloof ik dat je in cubase ook de uit kunt selecteren. Maar waarom??????? Kies voor speakers op je geluidskaart.

Ic3gl0vE
4 juli 2007, 09:39
Het is eigenlijk wel logisch dat je in cubase ook de uit kunt selecteren. Sommige kaarten hebben meerdere uitgangen en dan is het wel zo fijn als je zelf mag bepalen aan welke uitgangen je je speakers hangt.

Braindead
18 februari 2008, 19:06
Ik heb een tascam us428 en heb ook 2 audio uitgangen. Die van de onboard soundkaart voor internet en normale toepassingen en de tascam voor cubase.Computerspeakers voor cubase is sowieso ruk. Gooi hem dan over je stereo installatie.

bert k
18 februari 2008, 19:18
Hm, dit topic is een half jaar oud. Topicstarter zal er nu wel achter zijn...