PDA

View Full Version : Keuzeprobleem.



jaap-regelink
3 juli 2007, 21:47
He, jullie advies gevraagd :).
om maar direct met de deur in huis te vallen.
ik zoek een nieuwe versterker, maar ik weet dus totaal niet wat voor een ik zou moeten nemen. ik heb nu thuis een marshall 60 watt combo. maar eerlijk gezegd vind ik het 3x niks. het leadkanaal heeft permanent een gigantische gain. ik speel zelf veel Funk, Jazz, maar ook wel Softrock en een beetje pop. maar ook af en toe een dikke solo er door heen.
de versterker moet dus een goede clean hebben. lekker helder. maar ook lekker krachtig. warm maar niet met te veel laag.
zelf heb ik naar een aantal versterkers gekeken. zoals een Koch (multitone, of Twintone). maar een Twinreverb lijkt me ook wel wat , vanwege de mooie clean. verder vind ik de Tiny Terror van Orange ook erg tof vinden. lekker klein/compact/simpel. en met een 2x12 of 4x12 prima bij optredens. effecten gaan gewoon via pedalen. Wah, Chorus, Flanger, etc. als ik slaggitaar speel regel ik de drive ook via een pedaal maar voor solo's bied die niet genoeg gain.
ik hoop dat dit genoeg info is ;). en hoop dat jullie kunnen helpen.

dePerik
3 juli 2007, 22:41
Een belangrijke vraag is altijd weer hoeveel geld je wil uitgeven, ik schat is tussen de 800 en 1000 aangezien je het over Twintones en Twinreverbs hebt?

gothax
3 juli 2007, 23:51
Heb je de Fender Hotrod al geprobeerd? niet erg warm van klank maar wel een mooi clean. en anders de Peavey Classic series? (schaamteloze hint..) :) ik denk trouwens dat die Orange gaat opbreken bij optredens, dus echt clean zal live niet lukken

dePerik
4 juli 2007, 00:05
Yep, Classic 30 van Peavey, goeie keuze!

gothax
4 juli 2007, 01:20
Ik zal de Peavey ook maar even omschrijven (zoals ik het zelf ervaar): :)
Clean is á la Fender maar zonder het glazige. Warmer van klank, je hebt echt het gevoel dat er een paper-cone in zit dat je geluid weergeeft zonder detail te verliezen. Versterker is redelijk direct van klank maar kan wat 'laid-back' gemaakt worden door er een beetje reverb in te draaien. Reverb is echt heel kort tot stand 5 en valt dus nauwelijks op! Vanaf stand 5 krijg je een aangename reverb die niet te diep is en niet te kort. Overdrive gaat van Blues tot Rock en grenst (voor mijn gevoel) op het punt waar de marshall scheur begint. Moet het scheuren? OD kanaal aan en boostertje ervoor! Ennuh..dit bakkie goes to 12! (en dat maakt ie ook helemaal waar!)

De tekst hierboven is overigens niet bedoeld als verkoop-praatje maar puur informatief, zoals ik de versterker ervaar 8)

Baker
4 juli 2007, 08:10
de multitone is zeer geschikt voor jouw muziekstijl...
;) zie onderschrift ;)

Kim Wilson
4 juli 2007, 08:12
He, jullie advies gevraagd :).
om maar direct met de deur in huis te vallen.
ik zoek een nieuwe versterker, maar ik weet dus totaal niet wat voor een ik zou moeten nemen. ik heb nu thuis een marshall 60 watt combo. maar eerlijk gezegd vind ik het 3x niks. het leadkanaal heeft permanent een gigantische gain. ik speel zelf veel Funk, Jazz, maar ook wel Softrock en een beetje pop. maar ook af en toe een dikke solo er door heen.
de versterker moet dus een goede clean hebben. lekker helder. maar ook lekker krachtig. warm maar niet met te veel laag.
zelf heb ik naar een aantal versterkers gekeken. zoals een Koch (multitone, of Twintone). maar een Twinreverb lijkt me ook wel wat , vanwege de mooie clean. verder vind ik de Tiny Terror van Orange ook erg tof vinden. lekker klein/compact/simpel. en met een 2x12 of 4x12 prima bij optredens. effecten gaan gewoon via pedalen. Wah, Chorus, Flanger, etc. als ik slaggitaar speel regel ik de drive ook via een pedaal maar voor solo's bied die niet genoeg gain.
ik hoop dat dit genoeg info is ;). en hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik zou vooral veel gaan testen, blijkbaar heb je echt geen idee wat je wil. De Twin Reverb en de Tiny Terror zijn ZO verschillend...

steph
4 juli 2007, 09:55
Ik zou vooral veel gaan testen, blijkbaar heb je echt geen idee wat je wil. De Twin Reverb en de Tiny Terror zijn ZO verschillend...
Helemaal gelijk!

jaap-regelink
4 juli 2007, 10:35
ja. dat wist ik al wel ;), maar iemand die ik ken zij dat ik de twinreverb zou moeten proberen vanwege de mooie sprankelende clean. en daar geef ik hem gelijk in. ik heb hem toen ergens geprobeerd en het verbaasde mij dat die zo goed klonk. budget is ongeveer 1500,- .

Kim Wilson
4 juli 2007, 10:52
Hou er wel rekening mee dat een Twin Reverb alleen maar clean wil. Als je van Fender clean houdt, kun je ook bij andere types kijken. De Deluxe Reverb bijvoorbeeld, of de Super Reverb (of de Bandmaster, dat is een Super Reverb, maar dan als losse top en cab). Deze amps breken mooi op als je ze flink laat werken, dan krijgen ze een heel mooie overdrive. Met een boost- of overdrivepedaaltje kun je hem nog een beetje extra gain geven. Ideale sound voor blues en zelfs voor (classic) rock erg goed bruikbaar.

jaap-regelink
4 juli 2007, 11:44
Maar kan hij ook Funk aan ?. dus een lekkere clean met een heel klein randje ?.

Kim Wilson
4 juli 2007, 11:47
Ja hoor, kan ook prima. Het nadeel van die ouwe Fenders is dat er geen mastervolume op zit. Hij overstuurt dus bij een bepaald volume. Dat gebeurt bij de ene amp wat eerder dan bij de andere. Maar funk is zeker te doen.

jaap-regelink
4 juli 2007, 11:52
twinreverb is een combo. maar is er ook iets vergelijkbaars als Head ?

Kim Wilson
4 juli 2007, 11:55
Ja, de Dual Showman Reverb is de TR in een top.

jaap-regelink
4 juli 2007, 12:40
maar heeft er ook iemand ervaring met een koch Multitone II ?, want die lijkt me ook nog steeds erg gaaf

Baker
4 juli 2007, 12:59
maar heeft er ook iemand ervaring met een koch Multitone II ?, want die lijkt me ook nog steeds erg gaaf

ja ik,
de multitone I klinkt beter!
;)

Baker
4 juli 2007, 13:03
maar even zonder dollen,
het wordt tijd dat je gewoon bij een winkel het één en ander gaat testen!
Gewoon zorgvuldig alles afwegen (niet op basis van de mening van anderen, maar gewoon zelf testen) en dan je keuze maken.

ColourofFire
4 juli 2007, 15:32
Een tiny terror blijft niet clean met optreden, dus voor funk heb je daar niets aan. Je kunt wel een twin reverb of deluxe reverb met een goed drive pedaaltje ervoor nemen.