PDA

View Full Version : Hallo



Ragbips
3 juli 2007, 16:51
Hallo mensen,
Ik ben nu een paar dagen lid, maar kom er nu pas achter dat er een stel jezelf voor forum is, dus dat zal ik dan maar even doen.
Mijn naam is Bd, maar in mijn kersverse band Grindkoor sta ik bekend als Ragbips.
Ik speel nu ongeveer 3½ jaar gitaar, electrisch en 12 snarig. Ik heb nooit les gehad, maar ik kan het wel aardig vind ik zelf. Ik ben overigens 16 jaar en woon in het hoge noorden.

Dag,

Maurice_732
3 juli 2007, 17:09
Wat voor muziek speel je?

Damius
3 juli 2007, 19:05
Welkom! Heb je wat meer info over je gear? Daar ben ik best benieuwd naar!

gnoeontheboard
3 juli 2007, 20:57
plaatjes! :D

welkom

Benjamin Blue
3 juli 2007, 22:44
Ja idd,kun je pls wat vertellen over je gear,k zou er ook iets van willen weten ^^ (als het kan tenimnste)
en wat voor soort speel je?

Ragbips
24 juli 2007, 01:57
Beetje late reactie :chicken:
Maargoed, ik speel voornamelijk electrisch, en dat was een paar jaar lang op een goedkoop starterspakketje, maar inmiddels is dat ding onspeelbaar, omdat er een ruis/brom in zit die hetgeen wat je speelt overtreft, dus zeer vervelend. Ik heb zelfs een live optreden daarmee gedaan, maar dat heeft menig toeschouwer geėrgerd, dus verder gitaren geleend.
Dus, ik ben deze vakantie veel aan het werk, en ik hoop aan het einde dan een nieuwe gitaar te kunnen kopen. Ik zit te denken aan een Ibanez of een Jackson, 7 snarig lijkt mij ook wel wat. Prijsklasse rond de 400-500 euro zodat ik nog geld overhoud voor uitgaan en concerten in mijn laatste vakantieweken.
Verder heb ik nog een oud spaans gitaartje als vervanging, en mijn pronkstukje is een 12 snarige gitaar, eigenlijk het enige met wat echte waarde tot nu toe :p
Oh ja en ik speel voornamelijk Death metal en grindcore, en soms wat black metal riedeltjes als leuke oefen tussendoortjes. Ik luister ook andere muziek, voornamelijk klassiek. Jazz en blues kan ik soms ook een hele dag luisteren. En dat klassieke, jazz en blues speel ik dan soms ook op, maar daar ben ik nog geen ster in.

Nou dat was mijn lange verhaal :)
Welterusten,

Blend
24 juli 2007, 03:38
Oh ja en ik speel voornamelijk Death metal en grindcore, en soms wat black metal riedeltjes als leuke oefen tussendoortjes. Ik luister ook andere muziek, voornamelijk klassiek. Jazz en blues kan ik soms ook een hele dag luisteren. En dat klassieke, jazz en blues speel ik dan soms ook op, maar daar ben ik nog geen ster in.

Nou dat was mijn lange verhaal :)
Welterusten,

Wow, dat is lekker breed zeg! Deathmetal en klassiek is nogal geen verschil zeg.

Ragbips
26 juli 2007, 19:20
Wel of geen? :P
Ach maar ik ben ook heel breed (eigenlijk niet), maar ik ben met veel stijlen opgevoed en een deel ben ik zelf gaan ontdekken. Van de oude rock en metal van mijn ouders kom je op denk duur bij het grindcore en deathmetal, en omdat je een instrument speelt begin je klassieke muziek ineens te waarderen, terwijl je het vroeger vreselijk vond.
Ik ben benieuwd wat de doorsnee forummer hier vind van klassieke muziek, en dan niet van dat overdreven zware spul, maar mooie pianostukken en sonates etc.

Blend
26 juli 2007, 19:40
Juist wel! Ik houd ook best van klassiek. Mede door mijn vader, die luistert niets anders. Chopin, Brahms, etc. Sant Saėns ofzo (carnaval des arnimeux), zelfs Mattheüs Passion :)

hendrix_appendix
26 juli 2007, 21:07
Ragbips? Jij bent de bitch van de band?http://img24.imageshack.us/img24/133/bondage4qf.jpg

Ragbips
27 juli 2007, 21:51
Ja ik ben de gitaarbitch van grindkoor ja :hippie: