PDA

View Full Version : De 85 in een blok mahonie keilen



Izegrim
3 juli 2007, 16:09
Hallo dan boyz 'n girlz! :D

Ik zit zwaar te twijfelen aan een EMG 85 of toch ander spul om in mijn Jackson KB Rhoads te hangen. De 81 vind ik op zich wel wat maar ik ben nu mijn APC Persuader Lead Customs gewend die moddervet zijn en als ik gitaren moet wisselen op het podium wil ik niet eerst knetterlang aan m'n EQ gaan lopen kloten. Welnu, de EMG 85 lijkt me dan een goede keuze. Maaaarrrr... De KB Rhoads is een single hum gitaar die van mahonie is met een vaste brug. Misschien een beetje zoals een LP maar dan met een ebben toets. Ik ben bang dat het een modderzooi gaat worden als ik een warm element in een warme gitaar doe. Wat denkt u daarvan?

Ize

Tho
3 juli 2007, 16:21
gewoon doen!!! Ik had ook actieve EMG's in m'n LP, en dat klonk gewoon sick! Gewoon alles goed instellen, dan moddert het niet hoor

DarknessAwaits
3 juli 2007, 16:24
Hallo dan boyz 'n girlz! :D

Ik zit zwaar te twijfelen aan een EMG 85 of toch ander spul om in mijn Jackson KB Rhoads te hangen. De 81 vind ik op zich wel wat maar ik ben nu mijn APC Persuader Lead Customs gewend die moddervet zijn en als ik gitaren moet wisselen op het podium wil ik niet eerst knetterlang aan m'n EQ gaan lopen kloten. Welnu, de EMG 85 lijkt me dan een goede keuze. Maaaarrrr... De KB Rhoads is een single hum gitaar die van mahonie is met een vaste brug. Misschien een beetje zoals een LP maar dan met een ebben toets. Ik ben bang dat het een modderzooi gaat worden als ik een warm element in een warme gitaar doe. Wat denkt u daarvan?

Ize

Ik denk dat het wel mee zal vallen opzich. Je hebt een langere mensuur dan LP, andere constructie, waarschijnlijk andere hals (maple ipv mahonie), enz.

O, ik zie net dat ie een neckthough mahogany neck heeft... Ach, toch denk ik dat het wel mee zal vallen hoor.

edit; Dat waren wel 81'ers he Tho :). Ik heb nu een 89 (singlecoil + 85) bij de hals erin gezet en qua humbuckersound vind ik de 81 toch lekkerder.

Tho
3 juli 2007, 18:27
edit; Dat waren wel 81'ers he Tho :). Ik heb nu een 89 (singlecoil + 85) bij de hals erin gezet en qua humbuckersound vind ik de 81 toch lekkerder.

Yep klopt! Bevalt het beestje nog steeds? :)

DarknessAwaits
3 juli 2007, 18:35
Bevalt uitstekend, bijna nog een tweede met gebroken kop gekocht maar die was helaas al weg :satisfie:.

Tho
3 juli 2007, 18:55
Bevalt uitstekend, bijna nog een tweede met gebroken kop gekocht maar die was helaas al weg :satisfie:.

't was ook wel een koopje, niet? :satisfie: Ik deed hem met pijn in m'n hart wel, maar die werelddeal voor mijn Jackson USA bleef niet gelden..

Izegrim
16 juli 2007, 20:17
Hee, niet m'n topic kapen verdomme! Ben nog steeds benieuwd naar jullie meningen. Geheel mahonie gitaar met ebben fretboard, neckthrough en een TOM-brug in C gestemd... EMG 85 een gelijkwaardige/betere kandidaat dan de 81 volgens jou?

Soulflyhigh
17 juli 2007, 00:39
Hey izegrim ik heb geen informatie voor je maar als je een 85 in die RR gaat gooien ben ik super benieuwd naar je ervaringen. Ik was zelf ook altijd bang voor het moderige geluid

Izegrim
17 juli 2007, 02:00
Je zult het horen als het zover is, maar ik ben nog niet over de streep. Ik heb veel positieve dingen gelezen/gehoord over de 85 in de brug positie maar dat is vrijwel altijd bij gitaren die van helder toonhout gebouwd zijn. Bovendien hoor ik niemand over de stemming van die gitaren. Ik geloof het allemaal wel dat de 85 lekker klinkt in de brug bij een alder/maple bolt-on in D maar het gaat nu over een mahogany neck-thru in C of B.

helleke
18 juli 2007, 23:38
Ik heb in mijn Gibson Explorer (mahogany uiteraard) een EMG81 zitten, in C gestemd en wil niet anders meer. Een EMG85 is te lang geleden dat ik die had om daar nu iets zinnigs over te vertellen maar echt heel veel verschil zal er ook weer niet in zitten.
Ik ben nu eenmaal fan van het Zakk Wylde geluid dus vandaar dat ik hiervoor koos.
Wat mij betreft een aanrader. Succes!

Izegrim
26 juli 2007, 23:56
Even voor de tekkies hier:

Ik heb zojuist een EMG 85 geïnstalleerd maar het ruist als de neten. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

AART
27 juli 2007, 01:07
Maak foto's van de electronica en leg het probleem uit en mail dat naar EMG. Heb ik ook eens gedaan toen ik een probleem had en ze mailden heel snel terug met wat ik fout had gedaan(bijgetekent in mijn foto's). Erg goede service, had ik eigenlijk niet verwacht maar erg fijn.

DarknessAwaits
27 juli 2007, 10:59
Heb je de aarde wel goed aangesloten?

Speeddemon
27 juli 2007, 13:51
Wat moet het verschil tussen de 81 en 85 zijn, voor de brugpos.?
En wat is het verschil tussen de 85 en 60 in de halspos.?

Izegrim
27 juli 2007, 14:09
Geen idee man. Mijn eerste EMG avontuur. Naar het schijnt moet de 85 natuurlijker klinken dan de 81. Meer mids en bottom end. Ik heb ervoor gekozen omdat ik in een bandsituatie daar meer aan heb dan veel hoge mids. De Fireball heeft al meer presence dan me lief is dus dan leek dit een mooie match. en dat is dus blijkbaar ook zo. De 60 weet ik eigenlijk niks van af...

Izegrim
27 juli 2007, 14:53
Ik stuur de volgende foto naar customer support maar misschien zien jullie er al wat aan:

http://img525.imageshack.us/img525/3672/kbremgbi9.jpg

Soulflyhigh
27 juli 2007, 18:27
Wat moet het verschil tussen de 81 en 85 zijn, voor de brugpos.?
En wat is het verschil tussen de 85 en 60 in de halspos.?
Brugpositie is de 81 scherper, dunner en meer hoog. 85 voller warmer en betere cleans.

Nekpositie: 60 erg goede cleans overstuurd schijnt ook z'n mannetje te kunnen staan 85 erg vol soms overkill