PDA

View Full Version : Boss MT-2 metalzone



lucas
15 januari 2003, 21:15
Hoi, ik ben nog maar een jaartje gitaar aan't spelen en zou me een effectje willen aanschaffen: kan een Boss MT-2 kopen voor 70 € . Is dat aan te raden en voor welk soort muziek gebruik je het?

Groetjes en dank voor uw advies.

Fluffy
15 januari 2003, 21:19
ik vind het een vrij goede prijs als hij in goede staat is. ik heb er zelf ook 1. ik speel er altijd over. zoals de naam al zegt METAL zone, dus als je blues speelt sla deze over en zoek verder. maar voor metal is het een echt aanrader.

Fluffy
15 januari 2003, 21:20
voor meer over het pedaal kun je de zoekfunctie gebruiken , er zijn best een aantal topics over de mt2 geweest

:B

BLOK182
15 januari 2003, 21:28
je gebruikt het voor metal, tis een goed pedaaltje, alleen live wel aan te raden met een equalizer, anders komtie niet zo lekker door de band.

p.s. ben je lucas uit venlo?

Ic3gl0vE
15 januari 2003, 22:26
volgens mij is €70 wel vrij veel voor een tweedehands MT2, kijk op marktplaats.nl en zie dat het goedkoper kan!

Fluffy
15 januari 2003, 22:29
er zijn goedkopere ja. soms duiken er wat voor 45 euro op. maar als deze mt2 in goede staat is zou ik hem zeker kopen

skabouter
15 januari 2003, 23:23
kzou even kijken naar een goedkopere. kan nog wel een eurotje of wat af !

voor punk, rock, hardcore en alles is ie ook natuurlijk. misschien ook wel voor blues, hoor, als je hem goed insteld. weinig gain.....

maarten
16 januari 2003, 10:51
nee daar issie echt niet goed voor, tenminste ik hem hem nou langer dan een jaar maar vanaf twaalf uur kun je de gainknop draaien wat je wilt de distortion blijft ongeveer gelijk
daarvoor is het een gaar gekraak imo...

als iemand een leuke bleussetting eruit krijgt dan moet ie me maar zeggen ik ben benieuwd :smile:

Bins
16 januari 2003, 13:00
70 euro = te duur. 50 moet echt max zijn. Mt-2 is echt wel leuk pedaaltje als je net speelt. Lekker scheuren :smile: Er zijn betere, maar daar moet je je nog niet zo druk over maken. Kijk anders eens naar een Boss ds-2, die zijn ook wel cool.

skabouter
16 januari 2003, 13:23
vind ik ook prima !! maar is iets doffer...

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 14:05
DS-2 is niet echt een metal distortion

Fluffy
16 januari 2003, 14:26
nope, niet echt nee, het is wel te gebruiken maar de mt2 is een veel betere voor metal

@iro
16 januari 2003, 15:04
ik vind de metal zone te hard scheuren voor een humbucker, ik speel op een tele met een hotrail in en ik vind de distortion nog te veel, ook al draai ik hem helemaal dicht, voor een gitaar met single coils is hij wel zeer goed geschikt.

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 15:48
ja maar kijk.. veeeeeeeel mensen die op een squier strat en een *random vaag merk* amp spelen kopen een mt2 hè.. dan roelt 'ie wel :smile:
en nee daarmee zeg ik NIET dat het een kutding is

timleenders
16 januari 2003, 16:45
Een Boss gaat niet kapot! Toen ik zelf nog Metal/punk speelde gebruikte ik ook zo'n effect. Ik had mijn pedaal in 1995 voor 229 gulden gekocht (nieuw) dus 70 Euro is redelijk, maar als je goed rondkijkt kom je nog goedkopere tegen!

Sjaak
16 januari 2003, 23:30
Voor bluess is de MT2 geen aanrader,kheb zelf de MD2 en zelfs daaruit kan ik niet echt een geweldig blues geluid uit krijgen. Maar voor alle soorten metal, oi, andere hardcore issie geweldig. Ik ken zelfs iemand die hem alleen maar voor solo's gebruikt voor feedback effecten enz moet zeggen dat het vet klinkt.

vulvasonic
17 januari 2003, 00:03
Er zijn een par duizend overdrive en distortion-pedalen te krijgen in alle soorten en maten en in veel verschillende prijsklassen.

De reden waarom er zoveel van zijn is dat iedereen een andere gitaar heeft met een andere versterker en met DIE combinatie een overstuurd geluid wilt dat anders is dan het geluid van weer een ander.....(volg je me nog?).

Je kan 2 dingen doen:
- probeer een paar honderd van die pedaaltjes zodat je 'gericht' kan gaan zoeken naar het pedaal dat het best bij je past.
- Je kunt ook die MT2 gewoon kopen (probeer wel wat van die prijs af te halen) en MAAK het jouw geluid. Het geval is al zo vaak verkocht, dat je ondanks de soms negatieve verhalen moeilijk kunt blijven volhouden dat het KUT is.

Zelf heb ik er veel plezier van (al gebruik ik hem niet veel).
En als je naar een half jaar ermee gespeeld te hebben besloten hebt dat het toch niet is wat je zoekt, kun je 'm voor dezelfde prijs weer verkopen.

Je verliest er dus in feite niets mee.

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 18:08
dat is wel mooi aan 2ehands boss stompboxjes, je hoeft er nooit verlies aan te maken (tenzij je 'm echt te duur koopt)

jorrit
18 januari 2003, 01:20
ik blijf bij mn zoom tri metal!!
3 stages gain
ingebouwde noisegate
en een stuk voller geluid!

gerrekat
18 januari 2003, 19:35
Ik heb gehoord dat de Marshall jackhammer ook goed moet zijn.

Ik hou niet van die dingen ze klinken allemaal zo kunstmatig, heb liever een goede high gain top, maar natuurlijk is dat niet helemaal eerlijkt te vergelijken.

skabouter
19 januari 2003, 00:29
kvind een top ook vaak wat mooier. voor punk en oi helemaal. alleen ik kan er niet mee overweg. gaat teveel feedbacken, enzo. en ik vind wat pedals leuker.....