PDA

View Full Version : 1e clipje van sjoerd



sjoerd5
3 juli 2007, 13:21
Eigelijk had voor mijn 1e clipje veel beter m'n best moeten doen.
Ik heb zomaar wat zitten pielen.
snel ff iets gedaan maar het klonk wel leuk.
het stelt vedder niet veel voor. (maar het is iets)

http://media.putfile.com/prutsel

Sterik
3 juli 2007, 14:45
Ik zou werken aan je timing, er zitten vette licks tussen, maar die lopen niet altijd lekker met de backing track
en als ik ernaar luister, soms speel je een lick, en die "wil ergens heen", als je snapt wat ik bedoel, dat je in je hoofd denkt van, nu gaat ie vast dit spelen, maar juist op dat moment speel je weer iets heel snels
ik zou zeggen na een snelle lick een beetje vibrato, en dan ga je weer verder

wow lekker vaag antwoord, ik weet het, ik ben nooit zon held met komma's

sjoerd5
3 juli 2007, 15:16
Ik niet zo goed de sporen opnemen.
Ik moest elk spoor apart opnemen zonder dat de andere hoorden.
En bij dit is het grappige dat ik eerst de solo heb ingespeeld.:cooler:

levi
3 juli 2007, 15:17
lol sorry dat ik het zeg hoor maar dat wes erg slecht

sjoerd5
3 juli 2007, 15:21
i know.........
Het heet niets voor niets pruts(el)

Don Capo
3 juli 2007, 15:23
lol sorry dat ik het zeg hoor maar dat wes erg slecht

Vette opbouwende kritiek! Fijn. Daar heb je wat aan.



Sjoerd, je timing kan wat beter. Heb het idee dat je heel gespannen speelde bij het opnemen, neem je tijd voor je loopjes. Laat ook eens een noot weg, de kunst van het weglaten. Het geeft jezelf meer rust en dat hoor je gelijk.


Keep on posting!

sjoerd5
3 juli 2007, 15:26
ook dit heeft te maken met het niet horen van de andere sporen.
Maar snap wat je bedoelt, ik speel te veel.
Ik wil te veel spelen.
Nu ik het weer luister hoor ik het.

BlackSun
3 juli 2007, 15:52
Je noten 'afmaken'. nu klinkt het alsof elke noot te kort is :D (dus minder noten in het stukkie proppen)
Metronoom erbij voor de timing, in hetzelfde tempo als je backing/drum track, dan kan je strak opnemen zonder dat je de drumtrack zelf hoort.
Succes!

drap
3 juli 2007, 23:30
En werken aan je bends en vibrato's. Daarmee kun je een hoop verbloemen. Je noten klinken nu een beetje als losse stukjes. Hou ze wat langer aan, laat een ander nootje vervallen en probeer er een lekkere vibrato achter te plakken. Dat een beetje aanhouden en het klinkt ineens een stuk beter. De Keith Richards immitatie is in ieder geval meer dan gelukt :D

chubbyfan
3 juli 2007, 23:38
andere drumbeat erachter zetten,vind het zo houseachtig klinken
en dat past naar mijn mening niet bij wat je speelt
ben zelf ook net begonnen met mezelf op te nemen maar ik speel alles
clean,zo ben ik erachtergekomen dat ik toch wel slordig speel,en door het veel te doen en naar mezelf te luisteren begint het steeds beter te klinken

Bl44t44p
3 juli 2007, 23:52
Leuk MSN-geluidje :D

sjoerd5
4 juli 2007, 08:53
Jah die is voor het geluids-archief.
nee, weet iemand waar op windows de knop zit:
opnemen wat men hoort.
Dat zou me al veel veder helpen dennk ik.

Azaruc
4 juli 2007, 11:13
Bedoel je deze?

Start --> Programma's --> Accesoires --> ontspanning/entertainment --> sound recorder

sjoerd5
4 juli 2007, 12:59
nee er is ergens een instelling opnemen wat men hoort.
Dat moet ik uit zetten.

Reel Big Fish
4 juli 2007, 13:38
Aaah je bedoeld de Stereo mix, dus dat je MSN plingeltjes bijvoorbeeld niet hoort, maar alleen dus het spoor of sporen opneemt? Moet je even zoeken naar je geluidskaartsoftware en daar de Stereo mix uitzetten.

levi
11 juli 2007, 15:52
het is niet zo moeilijk je gaat naar confuguratie scherm dan naar geluid en geluids aparaten en de rest dat zie je wel als je in het menutje komt.

heb zelf ook wel eens iets opgenomen maar ik heb het niet met de gewoone recorder gedaan van windows ik zou zeggen download een ander waar je ze gelijk kan opnemen in mp3 files die zijn een stuk kleiner