PDA

View Full Version : Van tremolo tot hardtail



Samder
3 juli 2007, 12:32
Hallo forummers,

Ik ben van plan m'n strat om te bouwen van Tremolo tot Hardtail gitaar...
Dat ga ik doen met behulp van deze link http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm

Maar ik heb nog een aantal vragen ->1) Waar moet ik PRECIES de gronddraad solderen (eerst zat ie aan de tremoloklauw, maar die heb ik dus straks niet meer.)

2) Hoe moet ik precies te werk gaan met de stringbushings aan de achterkant van mn gitaar, hoe kan ik die het best erin zetten..

Alvast bedankt!! Mvg Sander van Dijck

DarknessAwaits
3 juli 2007, 12:54
Waar je precies de aardedraad moet solderen? Dat maakt niet zoveel uit, als hij de brug maar raakt.

Bij stringbushings kun je het beste gaan boren met een kolomboormachine, anders komen ze er gegarandeerd scheef in te zitten. Eerst nauwkeurig aftekenen, puntje slaan, voorboren met 1mm boortje en dan langzaam naar de 6mm (?) toewerken. En dan kun je ze erin duwen/slaan en zitten ze vast.

Samder
3 juli 2007, 13:07
Waar je precies de aardedraad moet solderen? Dat maakt niet zoveel uit, als hij de brug maar raakt. .

Hoe kan ik een draadje aan een hardtailbrug solderen? Ik bedoel, er zit geen tremoloblock aan of wat dan ook...

Peace

sickpunk
3 juli 2007, 13:08
bij d emeeste zit hij niet eens vast gedoldeerd, maar word ie gewoon tussen de body en de onderkant van de brug geklemd... oftewel, gewoon aan de onderkant van de brug dus...

Samder
5 juli 2007, 21:24
Onder de brug geklemd dus..... Maar, onder de brug, daar komen ook de snaren doorheen..

Is er nog een alternatief of MOET de grond draad echt aan de brug...

Peace

Sander

madman
5 juli 2007, 21:46
Onder de brug geklemd dus..... Maar, onder de brug, daar komen ook de snaren doorheen..

Is er nog een alternatief of MOET de grond draad echt aan de brug...

Peace

Sander

als je maar zorgt dat ķets waar je snaren een (electrische) verbinding mee maken geaard is, hoeft niet per se de brug te zijn, maar is meestal wel het meest voor de hand liggende...

oknarb180
5 juli 2007, 22:16
Aloha,

Ik ben benieuwd naar de foto's van het verbouwingsproces.

vr.gr.

Branko

G.G.
5 juli 2007, 23:58
Onder de brug geklemd dus..... Maar, onder de brug, daar komen ook de snaren doorheen..

Is er nog een alternatief of MOET de grond draad echt aan de brug...

Peace

Sander

Je tekent af waar je brug komt, ergens onder die brug boor je een schuin kanaaltje naar de elementruimte. Draadje door het kanaal heen, uiteinde strippen en op de plek leggen waar de brug komt. Brug erop en stevig vastschroeven.

Samder
6 juli 2007, 08:22
Je tekent af waar je brug komt, ergens onder die brug boor je een schuin kanaaltje naar de elementruimte. Draadje door het kanaal heen, uiteinde strippen en op de plek leggen waar de brug komt. Brug erop en stevig vastschroeven.

Hee bedankt G.G., lekker duidelijk!!