PDA

View Full Version : DYNAMISCHE solo-boost



Thom TK
2 juli 2007, 23:28
Ik gebruik voor de solo's dus een Boss GE-7 MIJ in de loop van mijn buizenamp. Ik gebruik extra mids voor solo's; ik vind het geluid alleen zo plastisch worden als de GE-7 aan is, alsof hij dynamiek uit je spel haalt. Een lead sound a la Satriani bijvoorbeeld krijg ik er niet mee. Is dit te veranderen door bijvoorbeeld een TS-9 of een Boss OD-3 (ik roep maar wat) in de loop te gebruiken als solo-boost ipv een equalizer?

Speeddemon
2 juli 2007, 23:29
Ik gebruik voor de solo's dus een Boss GE-7 MIJ in de loop van mijn buizenamp. Ik gebruik extra mids voor solo's; ik vind het geluid alleen zo plastisch worden als de GE-7 aan is, alsof hij dynamiek uit je spel haalt. Een lead sound a la Satriani bijvoorbeeld krijg ik er niet mee. Is dit te veranderen door bijvoorbeeld een TS-9 of een Boss OD-3 (ik roep maar wat) in de loop te gebruiken als solo-boost ipv een equalizer?
Nee, dat vervormt teveel, zelfs met de gain laag.

Mogelijk moet je gewoon een betere (boutique) clean boost of EQ hebben. Of je GE-7 laten modden.

Thom TK
2 juli 2007, 23:32
Nee, dat vervormt teveel, zelfs met de gain laag.

Mogelijk moet je gewoon een betere (boutique) clean boost of EQ hebben. Of je GE-7 laten modden.

Ja oke, dat raadde je me inderdaad ook al eerder aan en ik moet dat nog steeds testen...ik dacht alleen omdat een TS-9 en aanverwante pedalen zoveel worden gebruikt, misschien werkt dat gewoon beter :).
Gewoon een clean boost..hmm ik wil ook extra volume en tone-shaping hebben voor mijn boost, dus zal niet gaan denk ik (aangezien clean boosts vaak alleen maar een gain control hebben, toch?).

Speeddemon
2 juli 2007, 23:46
Ja oke, dat raadde je me inderdaad ook al eerder aan en ik moet dat nog steeds testen...ik dacht alleen omdat een TS-9 en aanverwante pedalen zoveel worden gebruikt, misschien werkt dat gewoon beter :).
Gewoon een clean boost..hmm ik wil ook extra volume en tone-shaping hebben voor mijn boost, dus zal niet gaan denk ik (aangezien clean boosts vaak alleen maar een gain control hebben, toch?).
er zijn er best een aantal met EQ-controls. Zelfs eentje die ik bouw. :satisfie: Maar niet 7-bands nee.

Zo'n TS9 wordt vaak gebruikt, maar bij mijn weten NOOIT in de fx-loop.

Thom TK
2 juli 2007, 23:49
er zijn er best een aantal met EQ-controls. Zelfs eentje die ik bouw. :satisfie: Maar niet 7-bands nee.

Zo'n TS9 wordt vaak gebruikt, maar bij mijn weten NOOIT in de fx-loop.

Dus geen volume boost met die TS-9 :(...naja dan ben ik toch bereid dat in te leveren voor een goeie boost, want ik ben mijn GE-7 helemaal zat.
Ff bruut testen dus, en anders weet ik je te vinden ;)

Mitch
3 juli 2007, 08:48
Carl Martin Contour 'n Boost
Barber BarbEQ
BBE Boosta Grande

Met een beetje zoeken valt er wel wat te vinden op boost+klankregeling gebied. Een goeie fuzzface kloon op milde instellingen en met een minder bassige klank kan je ook helpen, kan erg dynamisch werken.

Kim Wilson
3 juli 2007, 08:51
Ik zou hem eerst eens uit de loop halen en kijken wat ie dan doet. Ik heb namelijk niet zo erg de ervaring dat ie niet dynamisch zou zijn...

Riffcrusher
3 juli 2007, 09:41
Muther of all boosts ('MoaB') van FX Engineering, in de loop. 1 knop voor volume-boost. Heel clean. Héél erg tevreden over.

Harry
3 juli 2007, 12:40
ik doe het andersom, als ik soleer gebruik ik het geluid van de amp, voor crunch en begeleiding druk ik mijn MXR MC402 in zodat het geluid wordt gedempt. Idee?

jimihattricks
3 juli 2007, 12:52
Ik zou hem eerst eens uit de loop halen en kijken wat ie dan doet. Ik heb namelijk niet zo erg de ervaring dat ie niet dynamisch zou zijn...

exactemundo.. gooi m es voor de amp, na je od.. (voor de od geeft je ook nog een drive-boost, ik heb er twee met verschillende settings voor mijn TS-9 staan)

artnaz
3 juli 2007, 14:48
Heb zelf de Graphic EQ van BYOC gekocht, moet hem alleen nog in mekaar zetten...:angry:

10-bands, true bypass... Misschien een vervanging voor de GE-7?

-Heineken-
3 juli 2007, 18:15
Wat jij zoekt is gewoon een goeie clean boost in de loop. Heb altijd geweldige resultaten gehad met een Zvex Super hard-on. Die zijn wel duur maar die MXR micro-amps zijn ook geweldig. Boost je dan wel geen mids mee maar kun je zo hard boosten als je wil zonder dat je versterker ineens veel anders gaat klinken wat een veel mooier effect geeft.

Thom TK
3 juli 2007, 19:21
Ik zou hem eerst eens uit de loop halen en kijken wat ie dan doet. Ik heb namelijk niet zo erg de ervaring dat ie niet dynamisch zou zijn...

Nee ik haal hem niet uit de loop want dan heb ik geen volume boost meer (ik speel high gain).
Daarom moet ik ook echt ff goed kijken wat ik wil...een DS-1 helpt me dan ook niet eigenlijk.
Er zijn al erg goede suggesties gedaan in deze thread (dank!) en ik denk dat ik bij een goede eq uitkom uiteindelijk...


Wat jij zoekt is gewoon een goeie clean boost in de loop. Heb altijd geweldige resultaten gehad met een Zvex Super hard-on. Die zijn wel duur maar die MXR micro-amps zijn ook geweldig. Boost je dan wel geen mids mee maar kun je zo hard boosten als je wil zonder dat je versterker ineens veel anders gaat klinken wat een veel mooier effect geeft.

Dat is een goede, zal ik eens proberen! :)

MjS
4 juli 2007, 14:42
Misschien een gek idee, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om een volumepedaaltje (al dan niet een rockerpedaal, of een met een volumeknop en een switch) te gebruiken, dus gewoon je rhythm-sound zachter maken ipv je solo harder.

vinni
4 juli 2007, 15:14
Muther of all boosts ('MoaB') van FX Engineering, in de loop. 1 knop voor volume-boost. Heel clean. Héél erg tevreden over.

Die MoaB is inderdaad de beste boost die ik ooit gehad heb.
Helaas heb ik'm verkocht verdomme.......

Heb nu de BYOC Tri-boost.....ook heel erg goed......maar toch....
Die MoaB doet iets heel speciaals met je geluid. Hij laat mijn gitaar echt zingen...


Vinni

EuroCinema
4 juli 2007, 15:32
Je kan natuurlijk ook je amp zo instellen als je hem wilt bij de leads en de GE-7 gebruiken om je sound ietsje ZACHTER te maken. Ga je soleren, dan zet je hem uit en heb je je optimale sound. Compressors kun je ook zo gebruiken.