PDA

View Full Version : distortion instellen



JvD.
2 juli 2007, 21:47
Ik speel vaak op andere versterkers of in oefenruimtes op vreemde apparaten. En ik heb echt een distortion probleem:
Hoe krijg ik die grinderige ring uit me distortion?
Okay, the bad thing is: ik gebruik een uber metal van lin6.
The good thing is: in combinatie met mijn ashdown five fifteen 100watt bass ding klinkt mijn distortion om verliefd op te worden.

Ik heb de gain altijd zo staan dat ik nog net met veel moeite kan tappen, teveel gain is het dus niet. Verder heb ik de bass en treble meestal in z’n natuurlijke stand(12uur), hier klooi ik wel altijd mee maar ik hou de grind.
Verder kan ik nog met 1 knop een frequentie kiezen, en die met een andere knop boosten of cutten. Hiermee heb ik ook nooit veel succes.

Op de versterker treble of mid wegdraaien heeft wel zin, maar mid heb je echt nodig om door de mix te prikken. En treble heb ik nodig voor mijn clean.

Wie oh wie kan mij iets leren over distortion gebruik?

Robin.ke
2 juli 2007, 23:21
Ik heb zelf veel baat bij het gebruik van een equalizer in de effect loop. Upper-mid wat extra boosten en lower-mid cutten geeft bij mij de gewenste distortion. Hoe te meer frequentie's je kunt aanpassen, des te groter de mogelijkheden uiteraard.

JvD.
2 juli 2007, 23:24
Ik heb zelf veel baat bij het gebruik van een equalizer in de effect loop. Upper-mid wat extra boosten en lower-mid cutten geeft bij mij de gewenste distortion. Hoe te meer frequentie's je kunt aanpassen, des te groter de mogelijkheden uiteraard.
ik heb een 6bands EQ pedaaltje, veel mee geklooit maar ook nooit succes.. ik ga je tip proberen.

jimihattricks
3 juli 2007, 10:06
als je 'grinderige ring' zegt denk ik meteen aan een (high)midboost zoals al werd voorgeschreven..

overigens hebben sommige pickups van zichzelf een wat minder grinderig geluid dan anderen.. kan dus ook aan je gitaar liggen

JvD.
3 juli 2007, 10:26
als je 'grinderige ring' zegt denk ik meteen aan een (high)midboost zoals al werd voorgeschreven..

overigens hebben sommige pickups van zichzelf een wat minder grinderig geluid dan anderen.. kan dus ook aan je gitaar liggen

mja, ik heb een tonezone, das over het algemeen veel mid en bass en weinig treble.
vandaag zit ik bij de band dus dan heb ik de hele dag om te klooien.