PDA

View Full Version : Polen 9v adapter omdraaien?



Realeigo
2 juli 2007, 20:30
Ik heb een 2 9v adaptertjes en dat is omdat 1 pedaal net de voeding andersom slikt. KAn ik dit oplossen door:

A) de draadjes in mn boss pedalen etc ff om te wisselen.
B) simpel ff een verloopje van mijn daisy chain omdraaien

Kan dat?

Dirk_Hendrik
2 juli 2007, 20:36
Nee.
Je pedalen maken ook via de sleeve van je jacks massacontact dus dat geeft een meesterlijke kortsluiting, hoogstwaarschijnlijk met bijbehorend elektro-aroma.

Realeigo
2 juli 2007, 20:39
kut.. ben bezig met een pedalboard en ik wil die mega adapter eigenlijk best graag uitschakelen. scheelt wat ruimte op mn board.

Speeddemon
2 juli 2007, 21:28
Nee.
Je pedalen maken ook via de sleeve van je jacks massacontact dus dat geeft een meesterlijke kortsluiting, hoogstwaarschijnlijk met bijbehorend elektro-aroma.
Kun je dit dan verklaren:

Ik heb 5 9V DC 'effecten' aan een daisychain hangen,
Tech 21 Killer Wail wah (center negative)
HWA Mini A/B Box (center negative, alleen voor LED)
Boss TU-12H (center negative)
Ibanez CP9 Compressor (center negative)
DOD 250 RI (modded, center positive).

Voor deze laatste heb ik een apart verloopje gemaakt, van 5.5/2.1mm barrell center negative naar mini jack, center positive. Dit geeft geen problemen, geen brom, geen ruis, geen rook. Hooguit de laatste paar weken, dat de LED van de CP9 soms hapert, maar dat doet ie soms ook, als de DOD 250 vervangen wordt met een Boss BD-2 of TS9 (allebei center negative).

Wat is hier anders aan, waardoor de boel niet doorfikt dan? :???:

Dirk_Hendrik
2 juli 2007, 21:54
OK, een puntje inderdaad. (bedankt Speedy)

Op het moment dat je er zeker van bent dat in alle gevallen de - aansluiting van de adapter ook de massa is kun je inderdaad een "omgekeerd" verloopje maken.

TS,
Watvoor schijtpedaal (jaja ;) ) heb je waarbij ze dat zo bijdehand hebben omgedraaid?) Da's vragen om moeilijkheden!

Realeigo
2 juli 2007, 22:30
Een digitech effectenbak. Rp200 geloof ik