PDA

View Full Version : Nano small stone



Ash ketchum
2 juli 2007, 18:55
Yes, na een bijna 2 jaar zonder eindelijk weer een smallstone. Door het verlaten van m'n vorige band zag ik het nut niet meer in m'n russische smallstone. Maar door de nieuwe band en deels gelijk repetoire heb ik het licht weer gezien. Ik zat al een poosje te kijken naar een phaser en vond de smallstone altijd smakelijk, alleen die kleine mini-jack voor de voeding was altijd irritant IMHO. Dus ff wezen kijken bij nano serie. Door het formaat en de "normale" voeding aansluiting heb ik mezelf weer eentje aangemeten.
Ik heb h'm bij de feedback in Apeldoorn gehaald. Het testen ging over een bogner 2x12, ik kan me het type niet meer herrineren alleen de prijs, 2200 euri :confused: Het eerste waar ik op lette tijdens het testen was een eventuele volume-drop, ik had al eens eerder op dit forum gelezen dat de nanoclone daar problemen gaf. Gelukkig was dit niet het geval bij de nano smallstone. Clean gaf het al een lekker swoopy sound wat leuk klinkt voor een intro ala little wing. Daarna met een overdrive ervoor een paar riffs en spelen met wat sus akkoorden, dat vond ik altijd lekker aan de smallstone. Een lekker sponsig en dik geluid. Met een lekkere overdrive een enkel akkoord klinkt het alsof er een straaljager voorbij vliegt, leuk voor als je op de eerste tel alleen moet aanslaan.
Ik ben blij dat er weer eentje tussen me pedaaltjes ligt :)

Mitch
2 juli 2007, 19:16
Gefeliciteerd ! (ik heb de onderwerp titel trouwens even aangepast van clone naar stone)
De Nano Stone die ik gehoord heb had geen volume drop in tegenstelling tot de NYC Stone, maar wel een wat andere sound. Ik vond 'm echt wat minder lekker, zeker met de Color knop omlaag. Uiteindelijk dus maar een 2ehands NYC gekocht en die laten modden op volume, adapter ingang en TB. Was net zo duur als een nieuwe Nano :)

Ash ketchum
2 juli 2007, 20:35
Klopt, maar ook ietsje groter. Ik heb de "liever lui dan moe" aanpak gedaan. Bij het verwijderen van de batterij blijkt deze ook TB te zijn. :hippie: