PDA

View Full Version : boventonen ?!



SoE
15 januari 2003, 20:27
wanneer jullie beventonen/flageoletten spelen, spelen jullie die dan met je duim?

ik heb namelijk bij gitaarles geleerd om het met mijn pink te doen (die komt dan achter mijn plectrum op de snaar) maar dat lukte me totaal niet.. dus ik heb mezelf aangeleerd om het mijn met ringvinger te doen ipv mijn pink.
dit lukt best goed... maar alleen bij de dunne snaren

zijn er nog meer mensen die boventonen niet met de duim spelen of ben ik de enige?

Negative K3 fan
15 januari 2003, 20:46
je bedoelt hier pinch harmonics en neit de normale flageoletten (harmonics), ik speel ze met mn duim.

Fluffy
15 januari 2003, 21:08
pinch harmonics ?? met de duim ja

Kitaarhiero
16 januari 2003, 10:25
Flaggeoletten, in het frans betekend dat "groene chili bonen" :wink:)

schaap
16 januari 2003, 19:45
misschien gaat dit heel dom klinken; onthoud ik heb weinig kennis

atrificial harmonics zijn toch met duim, omdat je die met downstrokes zijn, en pinch harmonics speel je met je wijsvinger erbij, omdat dat upstrokes zijn ??

Of heb ik het ooit verkeerd begrepen ?

Negative K3 fan
16 januari 2003, 19:53
Op 2003-01-16 19:45, schreef schaap:
misschien gaat dit heel dom klinken; onthoud ik heb weinig kennis

atrificial harmonics zijn toch met duim, omdat je die met downstrokes zijn, en pinch harmonics speel je met je wijsvinger erbij, omdat dat upstrokes zijn ??

Of heb ik het ooit verkeerd begrepen ?


volgens mij heb je dat verkeerd begrepen, pinch harmonics zijn volgens mij alle hoge harmonics die je met je rechterhand doet op de zakk wylde manier.

schaap
17 januari 2003, 10:38
nee, want zakk wylde zn techniek is nog anders, die gebruikt zowel zn duim als zn wijsvinger erbij voor die supreme pitch.

Zakk Wylde is god !!!!!!!! :grin: