PDA

View Full Version : Zoom 7.1ut



Snow
2 juli 2007, 17:04
Hallo,

Ik ben op zoek naar een FX/Recording interface en denk dat ik de juiste gevonden heb, alleen heb ik nog een paar vraagjes.

1. Is het mogelijk om via MIDI bv. de Loop functie van Guitar Rig 2 te gebruiken met de Zoom?
(Of eender welke midi software amp sim te besturen met de knoppen/pedaal)

2. Ik hou wel van die orgel sound dat een Rotary/Leslie effect weergeeft en vraag me af of er op de ZOOM er ook zo één zit?

3. Ik wil deze unit later ook gebruiken voor opnames, met BFD, Trilogy, Akoustic Piano en misschien nog een amp sim, is dit mogelijk met een degelijke latency (5ms)? Mijn PC is snel en getweaked dus dat vormt geen probleem.

4. Voorlopig zal ik ook meestal monitoren met m'n hoofdtelefoon (AKG 241) dus vraag ik me af hoe goed het signaal is langs die output?

5. De interface draait op zowel Mac als windows en voor windows zijn er ASIO drivers te downloaden maar voor mac niet dus twijfel ik terug ivm latency problemen op de MAC.

6. Ik las ook ergens dat het opgenomen geluid donker en futloos klinkt, bijlange niet wat je hoort door de unit, klopt dit of heeft die kerel gewoon de verkeerde instellingen gebruikt?

7. Kan ik alles monitoren met de ZOOM zoals bij audio interfaces? (VST's, VSTi's enz...)

8. Kan ik mde game/midi interface van mijn moederbord gebruiken voor de MIDI functies van de ZOOM?

en 9. Wat alternatief heb ik als dit alles blijkt tegen te vallen? Ik ben dus op zoek naar een interface die ik kan gebruiken zonder PC (FX processor) of met PC (multitrack recording) waarbij ik voorlopig monitor door de koptelefoon.

Alvast bedankt amigos ;)

harrie-beton
2 juli 2007, 17:29
Het meeste kan wel.

Is er een reden dat je geen g9.1tt koopt of een podxt?

Snow
2 juli 2007, 18:03
Hey Harrie-beton, bedankt voor de speedy reply.
Ik heb nog zelf wat naar info gezocht en punt 1 en 2 zijn mogelijk.

Reden waarom geen 9.1tt is budget en de 7.1ut lijkt al de belangrijkste features te hebben.
PODXT, hmm, voor die ging ik eerst, maar toen wist ik nog niks van die Zoom af. Pedaal erbij en die tube die toch iets van warmte zal brengen aan de sound. De PODXT lijkt veel meer amps, cabs en effecten te hebben, alleen twijfel ik of de kwaliteit evenaart met de Zoom.
Ik heb schrik van latency problemen. Ik heb namelijk m'n EMU 1616M verkocht omdat ik een all in one solution wou en de latency met deze interface (of zelfs m'n Audigy 2 ZS) ligt rond de 5ms. De PODXT, Zoom's en Black Box zijn allemaal USB1.1 dus dat zal de latency niet veel helpen.
Ook de line-in jack vind ik handig (ook iets wat de POD niet heeft)

Tenzij jij me kan overtuigen om toch voor de PodXT of 9.1tt te gaan :)

Snow
2 juli 2007, 18:14
Ouch, dit las ik dus zonet op jouw site:

"Het was me al eerder opgevallen, de podxt is traag met opnemen. In mijn test reageert hij 18 milliseconden later dan de Terratec geluidskaart."

Mijn PC heeft ongeveer dezelfde spec als de jouwe dus nu begin ik nog meer te twijfelen.

harrie-beton
2 juli 2007, 19:09
De podxt is USB 2.0 is hij is wel traag met starten van de opname, eenmaal gestart heeft hij een latency van 2 msec achteraan.

Snow
2 juli 2007, 20:08
Dat is al stukken beter, ik ben al tevreden met 5ms. ik dacht toch dat de PODXT USB2.0 was, ff opzoeken.

Denk je dat die 7.1ut dat ook aankan?

Ik weet dat bv. de Lexicon omega ook USB1.1 is en geen problemen heeft met Latency maar da's dan wel met de bijgeleverde (of downloadbare) drivers.