PDA

View Full Version : volumepedaal op Guytron



BLstriker
2 juli 2007, 16:11
Ik heb een Guytron GT100 versterker gecombineerd met wat rackspullen zoals daar zijn de T-Rex MacI midicontroller i.c.m. de Big Foot en o.a. een G-Major.
Als ik mijn volumepedaal Boss FV300L gebruik lukt het me niet om het volume te reduceren tot 0. (Uiteraard staat het minimum volume van de instelbare volumepedaal op 0) Als ik het volumepedaal rechtstreeks op de Guytron aansluit via de loop High of Low level lukt het me niet, wanneer ik de master opschroef vanaf 09.00 uur, om het volume te reduceren tot 0. Kan mij iemand vertellen wat hiervan de oorzaak is?

bluegate
2 juli 2007, 19:08
Heb je wel de effect regelaar op de Guytron volledig open staan?
Op die manier is de effectloop serieel ipv parallel.

Wat je ook vaak hoort is een vorm van overspraak.
Signaal uit de preamp lekt naar de poweramp.

Met de Guytron GT100 F/V die ik had kon ik ook geen volumepedaal
gebruiken in de loop.
Ik had 'm voor de versterker, dat vind ik trouwens de beste plek voor een VP.
Kun je mooi de oversturing mee regelen.
In de loop heb ik wel een Booster zitten om slag/solo volumes te krijgen.

BLstriker
2 juli 2007, 23:03
Ok Mr Bleugate,

Dat is de juiste ervaring die ik zocht en heb gevonden.
Ik wist van de seriële en parallelle effectregelaar. Die had ik dus ook volledig openstaan. Maar precies wat jij zegt, de lek van de preamp naar de poweramp is datgene wat er zich bij mijn Guytron afspeelt. Het is een geknepen toon die zich voordoet als een niet volledig afgeloten preamp. Door de mastervolume flink op te schroeven hoor je het geknepen preampsignaal doorkomen.
Ik zal je je advies eens opvolgen door de volumepedaal voor de preamp te gaan plaatsen. Eens kijken wat dat voor extra's met zich meegeeft kwa regeling van de oversturing.

THX

ReinoutV
3 juli 2007, 13:05
Ik gebruik mijn volumepedaal ook altijd voor de versterker. Ik heb em nog nooit in de loop van de GT100F/V gehad. Het is wel zo bij mijn volumepedaal (EB VPjr) dat hij af en toe in de 'uit'stand nog een heel klein beetje signaal doorgeeft, als ik dan iets harder druk is ie helemaal stil. Je zou jouw pedaal eens op een andere versterker kunnen testen of het de pre-amp is die lekt, of dat het pedaal zelf niet helemaal mute.

BLstriker
3 juli 2007, 13:42
Ik heb het volumepedaal inderdaad voor de preamp gezet en ben erachter gekomen dat het niet aan het pedaal ligt want in de mute functie is de sound nu helemaal dood.
Het is blijkbaar een feit dat de pre-amp van de Guytron iets lekt.
Moeten we mee leven.
Het nadeel wat echter ook een voordeel kan zijn is dat de sound van de preamp wezelijk veranderd door de volumepedaal voor de preamp te zetten.
Ik overweeg nu om de verschillen tussen slag en solo te maken middels een boostpedaaltje in de loop te plaatsen.
Iemand suggesties?

Chiel
3 juli 2007, 14:41
Fulltone OCD of Fatboost.

BeeJee
3 juli 2007, 18:38
OCD kan, maar geeft je wel wat altijd 'grit' mee. Ik zou eerder voor een cleanboost gaan: Fatboost bijv. zoals Chiel al aangeeft. Laat het toevallig nou net zo zijn, dat ik die eentje in mijn racklade heb zitten... Wie weet mag je hem wel een keertje lenen BL ;)... (ik haal hem er morgen wel ff voor je uit. Moet je hem zaterdag wel weer meenemen!)
Als ie je goed bevalt is ie misschien ook nog wel te koop, want ik overweeg om een goede compressor te gaan kopen, maar en mijn lade is 'vol' en de Fatboost gebruik ik niet zo heel veel op dit moment. Bij mij staat ie voor de preamp, maar ik heb hem ook al weleens in 1 van mijn seriele loops in de Rover gehad. Werkt perfect als volumeboost (tot +30DB zelfs... beetje veel van het goede ;)). Grote voordeel van de Fatboost is, dat hij, als je dat wilt, je originele geluid intact laat. Wat je erin stopt, krijg je er harder uit. Je kunt hem ook zo instellen dat hij iets of wat oversturing meegeeft en je kunt het hoog er wat uitdraaien. Kijk voor meer info op www.fulltone.com (http://www.fulltone.com/)

BLstriker
3 juli 2007, 20:58
Hé Beejee,
Ik had inderdaad al op www.fulltone.com (http://www.fulltone.com) gekeken en geluisterd naar wat MP3 riffs van de OCD. Ik moet zeggen, klinkt niet onaardig, maar ik ben met je eens, sec voor volumeboost is de fatboost waarschijnlijk beter. De OCD is wel weer veelzijdiger. (De OCD zou ik daarom ook nog wel eens willen proberen, al is het dan waarschijnlijk niet alleen om de cleanboost.)
Ik wil in ieder geval wel op je aanbod ingaan, door hem morgenavond na de repetitie mee te nemen om te testen.
Greetz

BeeJee
4 juli 2007, 00:29
ik denk dat de ocd voor de preamp een zeer goede aanvulling op je guytron kan zijn. kost een paar cent......

maestro_nl
4 juli 2007, 15:54
Fatboost maakt je sound dikker. Daarmee ongeschikt voor neutraal volume te boosten. Imo meer een pedaal om een bepaalde dikke sound te krijgen. Of dit goed doorkomt in de mix is een tweede...

OCD begint al vrij heftig te scheuren op 0.
Jammer dat de EQ switch altijd kleurt. Mid toch beetje weekjes of in de andere stand net ff te veel mid/laag. Iig niet neutraal.
Wel een erg goed pedaal overigens qua oversturing.

ieme
6 juli 2007, 22:32
hoe ik je kan helpen weet ik niet, maar wil wel graag eens een foto van je set zien bart! heb trouwens nog wat bogner cabs in de aanbieding als je interesse hebt hoor ik t wel van je!

ieme
6 juli 2007, 22:34
wat als volume boost in de loop van de guytron goed werkt is de 3 knobs red snapper en de Xotic effects RC booster, ze hebben mij alle 2 goed geholpen in het creëren van een goede sound in de tijd dat ik zelf nog de guytron had!

BLstriker
9 juli 2007, 23:23
Ok Ieme,

Kerel, wat een amp is die Guytron, niets te veel gezegd.
Ietwat meer veelzijdiger dan die Koch Multitone. Absoluut geen spijt van.

Nog bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels 2 Bogners 2x12 aangeschaft en ik moet zeggen, helemaal super! 1 open en 1 closed back, beide uitgevoerd met een mix van de V30 met een Lead 80.
Wat betreft de booster, zal ik me eens laten inspireren door de Red snapper of Xotic effects RC booster. Met beide boosters heb ik nog geen ervaring.
En ik zie ze niet in jouw aanbiedingslijstje staan. Da's nou jammer!

CU