PDA

View Full Version : Gitaar selectie pedaal



Serlie
2 juli 2007, 15:16
Vraagje. Ik ben op zoek naar een pedaal waar ik mijn 2 of wellicht 3 gitaren mee kan switchen. Uiteraard het liefst true bypass. Wie kan mij iets aanbevelen?

Johnny V
2 juli 2007, 17:05
a/b box, maar dan in jou geval omdraaien :)

waarom niet gewoon jack uittrekken bij wisselen van gitaar? Ik snap het nut niet echt.

the sure thing
2 juli 2007, 21:56
Je antwoord op alle wensen: de Lehle switch. Zie www.lehle.com

Jan Buurman
2 juli 2007, 23:49
Ik gebruik ook een AB switch (van HWA) als gitaar switch. Twee verschillende stemmingen. On stage is het lekker om je andere gitaar te pakken en met één druk op de knop heb je geluid... Ik heb net foto's gepost in de "post your pedalboard" draadje..
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511&page=328&pp=10
Rechts boven, Custommade door Speeddemon, helemaal top!!!

up-guitarman
3 juli 2007, 02:07
Pff, ik snap het nu ook niet. Wel om 2 amps te switchen uiteraard, maar jack uittrekken om van gitaar te wisselen neemt toch niet veel tijd in beslag...

Kim Wilson
3 juli 2007, 08:03
Zoiets wil ik eigenlijk ook hebben, ook om twee gitaren te switchen. Maar dan met de achterliggende gedachte dat ik een behoorlijk outputverschil heb, wat ik daarmee denk op te lossen. Of denk ik dan verkeerd?

Ik heb nu naast mijn strat ook een hollowbody met HB's. Die laatste heeft nogal wat meer output. Als ik die AB-box vóór de pedalen zet, en het level van de hollowbody iets lager zet, is dat dan de juiste oplossing?


(mijn welgemeende excuses trouwens voor het kapen van dit topic...)

Serlie
3 juli 2007, 09:33
Het is inderdaad een luxe om snel te schakelen tussen nummers. ff loskoppelen en inpluggen heeft net iets meer tijd nodig en dat is tijdens een optreden vervelend. Naar mijn mening moet je proberen zo snel mogelijk de nummers achter elkaar te spelen om de sfeer er goed in te houden. Zo'n switch kan daar dus een handige tool voor zijn. Voor mij is het verschil in volume nog wel te overzien maar het zou inderdaad handig zijn als het op een AB switch instelbaar is. Wellicht zijn die op de markt verkrijgbaar?

vulvasonic
3 juli 2007, 10:07
Het is inderdaad een luxe om snel te schakelen tussen nummers. ff loskoppelen en inpluggen heeft net iets meer tijd nodig en dat is tijdens een optreden vervelend. Naar mijn mening moet je proberen zo snel mogelijk de nummers achter elkaar te spelen om de sfeer er goed in te houden. Zo'n switch kan daar dus een handige tool voor zijn. Voor mij is het verschil in volume nog wel te overzien maar het zou inderdaad handig zijn als het op een AB switch instelbaar is. Wellicht zijn die op de markt verkrijgbaar?

Ja. Boss heeft een heel makkelijke. Dat ding kun je overal voor gebruiken, ook voor de dit soort doeleinden. En het handige van dat ding is dat beide 'loops' z'n eigen volumeregelaar heeft.

Maar er zijn meer pedalen die dat doen (onder ander de Lehle). De Boss is echter wel (tot zover ik weet) de goedkoopste.

Ik vind het helemaal geen overbodige luxe. Het is wel zo prettig als je voor een paar duizend man staat te spelen en je breekt een snaar, dat je snel de andere gitaar om je nek hangt en ondertussen even de schakelaar in trapt. Het snoer zit er al in, de boel is vantevoren reeds gestemd en de volumes zijn al afgesteld. Mooi toch?

Serlie
3 juli 2007, 16:49
Mensen, bedankt voor de reactie's. Ik heb inmiddels de Boss A/B switch aangeschaft. Daar kan je geen buil aan vallen en kan ik tenminste ff uitproberen. Thanks a lot!!